Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
potřeboval bych radu od zkušenějších motoristů ohledně autobaterie. Mám Škodu Superb 2,5TDi Laurin Klement, a byl jsem teď 3 týdny na horách a nechal jsem auto venku v mrazech, protože nemám garáž a ani nikoho v blízkém okolí, kdo by mi chodil auto projet kvůli baterii.
Nicméně jsem po 3 týdnech k autu přišel otevřel přes centrál a chtěl nastartovat. Starter se párkrát pootočil a nic. Po pár zkoušeních se mi zřejmě vybila baterie, jelikož mi kontrolky začli divně blikat což prý auta dělávají při slabé baterii. Nicméně po pár zkoušeních už mi nesvítí v autě nic žádné kontrolky a ani centrál nejde.
Zkoušel sem baterii nabíjet přes kabely (Toyota Yaris), ale bez úspěchu. Tak jsem se chtěl zeptat, když nabíječku vyndám a nechám jí nabít nabíječkou a dám jí zpět, jestli mi to pomůže, nebo jestli je baterka v pytli totál a budu muset koupit novou. Mám Varta bezúdržbovou.
Díky za odpovědi budu rád za každou pomoc
Jak je baterie stará? Po třech letech je lépe koupit baterii novou.
Jinak baterii vyndat z auta a dát domů nabít.
A když jí vyndám dobiju těch 10-12 hodin, jak pak zjistim, jestli je nabitá? Abych nemusel jí znova instalovat do auta
Pokud máš čím měřit, tak hned po nabití bude mít kolem 13-14V, po nějaké době to klesne a ustálí na hodnotě kolem 12-13V a už nebude klesat, pak by mohla být ještě dobrá a použitelná.
Zdravím, no pokud měla bateriie při startování už něco kolem 12V i míň, tak mohla začnout sulfatace. Doporučuji sehnat nabíječku co s nejmenším nabíjecím proudem, ideálně do 3A a pomalu nabíjet a měřit, nabíjení ukončit při cca 14,4V, pak nechat odpočinout a pak případně dobít. Nabíjení provádět nejlépe mimo vůz. Pak odležení ji dejte do vozu a vyzkoušejte. Jinak doporučuji navštívit servis, který provede zátěžový test.
I v pripojena normalne v aute musi jit baterka nabit, normalne pripoj nabijecku, nech to prez noc nabijet a musi to startovat, Pokud se to bude chovat stejne jako pred tim, pak mas bud spatnou nabijecku a nebo je vazne baterka v haji, ale to bys mel vedet sam, jestli je nabijecka v poradku.
doplněno 14.02.12 12:28:Mam starej kram nabijecku, jeste selenovou a takhle to delame doma 50 let, tak je nabijecka uz chudinka stara, v mrazech to nechytne, uplne vytlucu baterku, tak ji zapojim na nabijecku, necham 10-15 minut v klidu nabijet a pak uz mi to vetsinou normalne chytne, potom teprve nabijecku odpojim, abych si tu trosku proudu, kterou za tu chvilku do sebe dostala hned uplne nevycerpal, pak uz se to za jizdy dobije samo.
Pokud baterie ještě nemá dva roky, tak spíš než na vyhození, bych ji viděl na reklamaci. Nicméně pokud zhasly i kontrolky a nešlo nastartovat ani přes druhé auto, problém bude nejspíš jinde. Zkusil bych orientačně změřit baterii, pokud by byla v pořádku, tak bych šel po kabelech až ke startéru.
Psal jsi, že se otočil jen párkrát a pak nic, ani přes druhé auto...nebo jsem to špatně pochopil? Točí se ještě?
doplněno 14.02.12 14:54:NU: s tou vodou bych to neviděl až tak černě, ovšem záleží jakou má baterii, jestli je to silver, tam je úbytek vody skoro žádný. Jestli to je nějaká klasika olověná, tam je úbytek běžný. Na cestování 2+2km se taková baterka nehodí, dřív nebo pozděj jí dojde dech - s tím souhlasím. Na krátké trasy je nejlepší silver v kombinaci calcium, ta je neskutečně odolná. Sám jezdím ty 2-3km 10-15X za den, má za sebou čtvrtou zimu a motor chytá na šup i bez žhavení. Sám čučím, co všechno vydrží. Ty olověnky jsem musel alespoň jednou dvakrát měsíčně přes zimu vzít přes nabíječku a tahle pořád drží. Vyžaduje ale inteligentní dobíjení, takže není vhodná do starších aut.
Otočil jsem klíčkem v zapalování a startér měl snahu, ale prostě to neutáhnul aby to nakopnul. A když jsem to zkoušel víc a víc, tak už se ani neroztočil a vypli se mi kontrolky, centrál nejde, prostě jakoby baterka byla uplně vybitá nebo na výhození.
Tak jsem právě potřeboval radu než udělám ukvapenej závěr třeba, jestli je opravdu na odpis nebo pouze bude stačit jí dobít.
jak říkám, jestli ještě nemá dva roky, tak reklamovat, je ale fakt, že bych ji napřed zkusil nabít. Dvouletá baterka nemůže být kaput. Tys ji nejspíš vybil úplně, když nesvítí ani kontrolky, i když si pořád myslím, že i kdyby byla slabá, něco by se rozsvítilo. Zkus ji proměřit, pak nabít, ale pokud tam něco je a nic nesvítí, tak může být někde velký přechodový odpor, to pak opravdu nic nesvítí.
Superbéčko potřebuje baterii která má alespoň 80 Ah, je otázkou jaké baterie tam vlastně je...Pokud je bezúdržbová tak musí stačit baterku nabít, pokud je tam baterka se špunty, i když jsou přelepené samolepkou, bude tam po 2 letech chybět voda...
To bych si ujasnil jako první věc...
Pak bych se zajímal o to, jak často a jak dealeko jezdím...superbéčko má sice dobrý alternátoe, ale při ranních startech v mrazech a "cestování" 2 km do práce se baterka nedobije...baterka se v klidu neustále pomalu vybíjí, protože na funkci centrálu, alarmu, hodin je potřebný proud...a za ty 2+2 km denně se nedobije na plnou kapacitu...
No je fakt, že poslední dobou jsem tomu moc nedal a nejezdil tak daleko aby se dobila.Tady asi bude první příčina, takže se neměla jak dobíjet předtím než sem odjel na hory no a mezitím co sem odjel na hory, tak těch 14 dnů bez nastartování a projetí je fakt asi dlouhá doba.
Nicméně baterku se špunty nemám. Ale ze shora mám takové gumové kolečko průhledné, na kterém je napsáno anglicky, že pokud je uvnitř černé kolečko (což je) tak je baterie OK, pokud není tak je špatná. Ale nejde mi do hlavy, proč tedy nejde nastartovat přes kabely. Může to být třeba, že to auto, které nabíjí je slabé nebo tak něco?
pokud ta baterka v mrazech klekla, tak přes startovací kabely startérem nehneš, to bys musel mít kabely z poctivého materiálu a hlavně taky pořádné svorky, běžné plechové svorky ty proudy nepřenesou.
Tak tyhle kabely jsem jednou v nouzi taky koupil (a pak ani nepoužil), na těch se můžete tak akorát oběsit. Na nic jiného se nehodí. Vypadají tlustě, ale měděné jádro má tak16 mm2 (což je tak na výkonnější reprobedny
).
Taky je otázka, co to bylo za auto, ze kterého jste startoval. Nafťák potřebuje výkonnější baterku (zvlášť v mrazech), takže baterie benzíňáku Vám nemusela stačit.
I když Superb má dobrý alternátor,při občasných jízdách po městě s častým startováním to chce aspoň jednou za 14 dní poctivě dobít. nabíječkou.V takových mrazech,jaké nám letos panují,je polonabitá baterka i choulostivá k zamrznutí.Plně nabitá nezamrzne ani při -30.Takže v zimě dobíjejte častěji.Rozhodně dobitá baterka,přinesená z tepla,Superba nastartuje zcela bezpečně-.Snacha musí každý den do nemocnice(sestra),nesmí ji vyplivnout!
JABRAKA
tydle auta sou plný elektroniky která je neustále pod napětím to jest že baterie i pokud je auto v klidu se stále vybíjí ,stálo by za to změřit klidový odběr z baterie neměl by přesáhnout asi 60mA .
Jinak pokud auto v týdle kose stálo bez hnutí 3 neděle tak je to jasný baterka se totál vybila a je třeba jí pořádně dobít
V zimě se baterka nevybíjí, jen se jí zmenšuje kapacita v teople se jí zase vrací. 60mA odběr elektroniky jí nemůže vybít. Dobrá baterka musí auto natočit i po 3 týdnech stání v mrazech, jen nemá velkou výdrž.
doplněno 14.02.12 18:38:Tím jsem nechtěl říct že je nutně špatná, ale třeba nebyla v nejlepší kondici než vymrzla...
60 mA udělá právě za 3 týdny hodně. těmi nepatrnými 60 mA se za 3 týdny ztratí 30 Ah. Pokud předtím nebyla baterka plně nabitá, nedivím se že to vzdala po pár otočení startéru.
Ono to není tak jak píšeš. Ta elektronika je mnohem chytřejší než si myslíš. Nějaký odběr v pohotovosti tam je, ale pouze několik minut nebo desítek minut, když se ale zdržíš déle, vyplatí se jí na tebe nečekat a přejde do úsporného režimu. Ono něco stojí přechod z úplného vypnutí do pohotovosti, takže když často zastavuješ a startuješ, vyplatí se být v pohotovosti a když jezdí auto méně, tak se uspí. Tím šetří sama sebe. Baterka pokud je plná, se nemůže vybít za tak krátkou dobu.
ta elektronika se sice uspí leč je stále minimálně napájena pak tu máme rádio hodiny a jiné věci co maj nákej ten minimální odběr a když se to sečte k tomu mráz a 3 neděle stání prostě to nenatočíš.mam skušenosti že většina aut se starším aku nevydrží ani 14 dní
No ono ta oktávka a samozřejmě i jiné auta mají hodiny jak na rádiu tak na palubáku a když se to uspí, tak se to uspí a pak to nic nechce
. Nebo ty taky žereš ďáble v noci při spánku
Mně jede pohotovost nějakých 15-20min, nevím přesně, nestopoval jsem, ale vím, že za tři týdny stání tohle nemůže odebrat 30A! A jestli někomu tolik baterka odebere, nemá něco v pořádku.
no nevim já sem ještě uspaný auto který nemá žádnej pohotovostní odběr nezažil co mi za ta léta prošlo rukama vše papalo od 15mA vejš poslední co sem skoumal byl passat ta potvora brala v klidu 120mA tam to dělala pamět rádia asi se mu nechtělo usnout
pokud by byl odběr nic tak si nedovedu představit jak by třeba držela pamět rádia? nebo jak by šlo DO centrálu a alarmu? a kurna jak by blikala led dioda? a to u mě blikaj 2
No když tady cituješ passata, tak u toho se tomu vůbec nedivím. Znovu říkám, že pokud je všecko v pořádku, baterka se nemůže vybít ani za dva měsíce. Kdo s tím má problém, ať si vypojí pojistky od některých modulů, nebo rovnou odpojí celou baterii. Na zálohu se dá použít nějaký zdroj napojený třeba do zásuvky.
Pokud jsi technicky Mačo a to jsi ,tak si kup baterii novou(většinou už je plně nabita) ,do tvého Škodashitu výjde zhruba na 2000kč .
Dík, ale nejsem typ člověka, kterej před každym problémem utíká a chtěl sem si nechat poradit i do budoucna poradit co dělat kdyby náhodou a tak. Za to jsem těm lidem co mi zde poradili strašně moc vděčnej.
Děkuju všem za pomoc, zkusim vyndat baterku a v teple jí nabít a uvidím jestli pošlape ještě aspoň tuhle zimu a nebo budu muset už teď koupit novou.
pokud někde dýl stojíš a je možnost tak zakup malou nabíječku tkzv oživovač baterií a na ten to nech napojený po celou dobu
pokud tato možnost není je tu možnost bud tu baterku odpojit nebo odnést a ponechat v teple mam tu v okolí pár lidí kteří to tak praktikujou
Vem ji přes nabíječku a pořádně ji nabij. Nevím kolik dává ta tvá nabíječka, pokud dává málo, nech to tam klidně 24hod a uvidíš. Vytahování baterek do tepla se dělalo možná před dvaceti lety, ne u současných aut. Tys ji možná vyčerpal těmi krátkými jízdami před odjezdem na hory a mráz ji dodělal. Já už jsem tu psal do jiné otázky, že i slušná kapacita se nemusí stačit dobíjet a to je tento případ. Mráz ji oslabil o zbytek kapacity, následný pokus o start ji vybil úpně. Názorný případ toho, že i silná kapacita potřebuje občas vzít nabíječkou. Udělej to co nejdřív, vybitá baterie se ničí. Pak dej vědět, co a jak.
Chlapi děkuju všem za radu, zřejmě byla baterka zamrzlá a totálně vybitá. Nicméně jsem jí vyndal z auta 12 hodin v teple nabil a frčí všechno tak jak má. Takže jsem žádnou baterii novou kupovat nemusel. Nicméně další zimu se budu muset o ní starat pečlivěji.
A neposerýnkovalo se ti na autě nic?Běžně se totiž u koncernových vozů tvrdí,že si sám nesmíš odpojit AKB,za to u vozů od PSA (starších do 2000) se nic neděje,jen se resetnou chyby z paměti ŘJ.
Jediné co jsem musel udělat je odkódovat rádio a někde jsem četl, že prý je problém s elektrickým stahováním okýnek a podobně. To jsem nic takového neměl. Jinak vše naprosto normální jako předtim. A akorát vyndat baterii ze Superba není prdel, zabralo mi to tak 2 a půl hodinky.
A když jsem baterii vyndal, tak byla plná, z čehož jsem měl největší strach, že nebude. A magické oko na té baterce mi nic neukázalo, bylo sice černé, ale prý z toho člověk málokdy něco pozná.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.