Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Žárovky ve Felicii

Od: tomas111 odpovědí: 3 změna:

chtěll bych se zeptat,Felicie mi špatně svítí nebo spíš nízko a nejde štelování výšky světel (asi díky zavzdušněným hadičkám - asi to funguje na principu hydrauliky...?) Ještě jsem to nikdy neměnil a v tom mraze ani nevim jestli by to šlo:) Můžu dát silnější žárovky H4 než tam mám?(55/60W) třeba nějake co budou mit 75W? Nestane se něco?Nezačnou se třeba nějak zahřívat plasty paraboly a nezničí se zrcadlový povrch světel zevnitř?díky za radu

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*
hodnocení

0x

Obyčejné H4 mají životnost max. 2 roky a pak slábnou. Jiné než H4 12V 55/60W nedávejte! Maximálně kupte nějaké značkové Osram nebo Phillips, ale se stejnou watáží. U felicie se dá přední sklo s paraboly odmontovat. Oproti Favoritu není lepené a drží ho po stranách spony. Skla bych pak dal do myčky na nádobý a budou jak nová (nebo jarem v ruce). Samotné naklápění světel je na principu hydrauliky, Je to Hydrokorekce světel. Je tam nemrznoucí kapalina a v případě poruchy se mění jako celek za nové. Šikovní to zvládnou opravit a znovu naplnit, ale pak už je to jen dočasné a pak opět nefunkční. I s rozbitou korekcí, jdou světlomety seřídit na normální sklon. Totiž vlivem rozbité korekce paraboly spadnou (sklopí) dolů.;)

doplněno 13.02.12 23:20:

Na lampě jsou zezadu plastové křídlaté matice na seřízení výšky a vodorovného směru (vlevo vpravo).

tomas111
hodnocení

no právě jsou upadla a sklopena:) dalkovyma nikoho neoslňuju a tlumenyma si tak můžu posvítit leda na díru metr před autem..jak je tedy nastavit aby svílily tak jak mají aniž bych musel vyměnit ty hadičky na opět dočasnou dobu?

gumidek*

skoda.panda.cz/...

Zde najdete vše. Hlavně ten korektor s parabol nevytahujte. Tou dírou by šla špína a vlhkost a lampa by se zevnitř rosila a dělala bíálou mlhu. Vytahuje se tak, že se ten zobáček na něm (černý) zmáčkne trochu k tělu pístku (černý váleček) a pak se celým tělem pístku otočí asi o 40° a pak se vysune. Při nasunutí se jen nasune a otočí se tělem, až zobáček cvakne.

doplněno 13.02.12 23:33:

Nahrubo se to dá udělat i tak, že se zastaví na vodorovné ploše metr břed zdí nebo bránou a metrem se těsně u předku auta změří střed paraboly od vozovky (země). Tato víška se přenese na zeď a světlomety na tuto víšku seřídí (teď mají nulový sklon a oslňují!). Nakonec se krapet stáhnou dolů cca 5cm a modlete se, ať neoslníte.

Seřízení je za pár minut v servisech a všech STK kolem 100kč.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]