Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Abs a airbag do felicie 1996?

Od: vocasek odpovědí: 22 změna:

Ahoj, chtěl bych se zeptat, zda je vůbec technicky možné namontovat ABS systém a airbag spolujezdce do prvního typu felicie (je tam palubní skříňka) a jestli tu někdo nemá nějaké zkušenosti a přehled o ceně. Děkuju!

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*
hodnocení

0x

Mělo by to jít. Kdysi jsem na to koukal na vrakáči. Dokonce i posilovač řízení by šel. Hlavně se s airbagem musí vzít i ten kardanový hřídel řízení od podlahy pedálů ke sloupku řízení. Felicie a Favority je mají hladké (tyč) a Fe s airbagem tu tyč má tvarovanou jako harmoniku k vůli absorbci deformace předku, aby vlivem deformace airbag vystřelil rovně do ksichtu a ne zešikma. Pak je potřeba mít řídící jednotku bagu,veškerou elektroinstalaci a navijáky pásů jsou taky jiné (jsou v nich patrony na zatažení a bloku pásu při nehodě). Hlavně vše musí být vymontované s nebourané Fe! Raději bych vše bral s Fel. která má oba bagy.

ABS musíte vyměnit přední náboje a zadní bubny (je tam závora na hall snímač - taková okénka kolem dokola jako u filmu do foťáku).

doplněno 10.02.12 17:34:

Hlavní brzdový válec je taky jiný. Když to tak vezmete, tak je to na kompletní GO brzd.

Auto Vám nebrzdí, nebo vylepšujete s nadšením. Pokud to první, tak stačí udělat GO brzd.

doplněno 10.02.12 17:39:

Jedinné úskalí je, pokud je společná elektroinstalace motoru (dráty v motorovém prostoru) pro motor a pro airbag a ABS, nebo jestli je vše ve svascích zvláštˇ. U BMM verze by to mohlo udělat problém s připojením (pokud by bylo vše dohromady). A pokud by se brala celá instalace, tak většinou tyto díly (ABS a Airbag) mají Mpi a 1.6 a tam by nešlo spojit s BMM ty čidla.

Ale pokud bude vše zvlášť, tak by neměl být žádný problém. Vlastně se to tam dodávalo na vývozní modely a na přání zákazníka.

Abs a airbag do felicie 1996?
vocasek
hodnocení

Jenom jsem jel včera na totálním náledí a dvakrát jsem málem boural (jednou z kopce, jednou protože auto předemnou špatně zařadilo a podřadilo na jedničku a totálně se zastavilo). Tak mě to tak napadlo, že kdybych měl býval abs, tak bych nebyl tak malý kousek od maléru. Děkuju za obrázky!

gumidek*

Na náledí nezabere nic. Hlavní je kvalitní zimní pneumatika (nová) a ani ta na náledí není spasitelná. ABS u Felicií je ještě v plenkách. Dokonce se častěji zapíná než u jiných aut a na suchu, pokud se aktivuje při prudkém brzdění, tak tím opakovaným zaseknutím a uvolněním brzd prodlouží brzdnou dráhu. Spíš je to dobré na brzdění a následné točení volantem, ale na kratší brzdnou dráhu určitě u felicie ne.

Airbag je sice super, ale pokud čelně narazíte v 60km/h, tak Vás ty pásy zachrání (a deformační zóny). Na boční náraz je to horší a na dálnici u Felicie asi nepřežijete a nebo skončíte jako ležák na posteli (to bych nechtěl, proto je lepší při těžké nehodě odejít celý :().

Jezděte tak, aby jste neboural. Dodržujte rozestupy a hlídejte si ostatní řidiče a jejich úmysly. Ale to jsou obecné rozumy. Cena přestavby by byla opravdu velká. Levnější by bylo sehnat jinou felicii, která to už má i stím, že má moc najeto (výměna motoru nude levnější, než shánět špatně sehnatelné díly do té vaší).

vocasek
hodnocení

Asi máte pravdu, není to dobrý napad. Je totiž pravda, že abs u felicií asi vážně nebude tak dobrý, aby se vyplatilo to všechno předělávat. Zkrátka má přednost styl jízdy než airbag apod. Děkuju za osvětlení ;) Je to fakt.

solenza*

Navíc by toto na špatné STK mohli považovat za zásah do konstrukce vozidla a mohli by to ohodnotit jako závadu typu C.

vocasek
hodnocení

Rozhodně s Vámi souhlasím, ale bohužel na klasické české vesnické stk projde vše a nikoho už nezajímá při nehodě, že to auto sice prošlo, ale projít nemohlo. Mám známého, který jednou za dva roky přijede před STK, zaparkuje, zaplatí a vyjde i se známkami, nalepí si je na značku a za dvě minuty jede. A zrovna jeho auta by projít nemělo :(

cyril*

Z toho si nic nedělejte, oni toho lidi nakecaj! ;)

blackflamesiczi*

a kde? me uz znamy dosly a to jsem jich mel kopice. To ze to nekde jde je z 99% povera

gumidek*

Dost se třeba vyplatí rozpěra tlumičů (ta origo pro felicie černá s čtvercovým profilem). Najdete ji u 1.6 a nafty 1.9D. Popř některé Mpi 1.3 nebo v inzerci. Při deformaci čůmáku zajistí borcení obou nosníků rovnoměrněji a spomalí a lépe tak pohltí náraz. Navíc je to znát i v ostřejší zatáčce, jako menší kroucení karoserie (u prvních Favoritů dokonce praskaly okna v rozích díky krutu). Sám ji tam mám už k vůli bezpečnosti (Favorit 1990 135LS) a to už mám výztuhy lepší od výroby.

Další super ochraný prvek je třetí brzdové světlo. U felicií je brzdové světlo v jedné žárovce s obrysovým a spící unavený řidič snadno přehlédne změnu svitu. Favority mají každé zvlášť. Je dobré před bržděním třeba dvakrát lechce zmáčknout pedál, jako bliknutí brzdovým světlem a pak brzit a zároveň kouknout do zrcátka, jestli ten za vámi taky brzdí a neletí vám do kufru. Instalace není náročná a vyplatí se to.

Taky se mi stalo, že jsem jel městem v levém pruhu a ten předemnou v pravém bliknul jednou a přitom mi to tam strhnul hned před čumák. Celej den jsem byl dost naštvanej a nejradši bych tu ženskou nakopal za to do prd... ,protože u Favorita zmačkaný čumák znamená buď oprava nebo jiný a já už do toho tolik vrazil (super skelet bez koroze a opravovaný svary by už nebyl jako voňavka), navíc už nebude tak pevný při dalším střetu. To je úskalí auta jako koníčku a ne jen spotřební věci. Proto jezdím s rozvahou a oči furt po zrcátkách.

Někteří jsou na silnici fakt nebezpeční a bezohlední.

doplněno 10.02.12 19:13:

právě tato rozpěra je variabilní a pasuje v motorovém prostoru jak s topením Felicie, tak Favoritím a stejně tak s Mpi,1,6,BMM,karb. Sám ji mám ve Favoritu s karburátorem a topením s Felicie a parádně pasuje a ničemu nezavazí.

vocasek
hodnocení

Myslím si, že v dnešmí době je třetí brzdové světlo základ každého auta a pokud ho tam někdo nevozí, sice ušetř dvě-tři stovky, ale není tolik vidět, protože zrovna u Felicie, kerá má dvě zadní mlhovky se může zdát při snížené viditelnosti, že jsou zaplé a nemusí tomu vzadu dojít, že to jsou brzdy. Bohužel to není nic neobvyklého :( Takže myslíte, že mám přijít na vrakoviště a ptát se tam po rozpěrné tyči z felicie 1,6 či 1,9D? A nevíte, jestli je problém nechat schválit takovou tu mříž na slony např.z policejní felicie? Takový ten rám. Napadlo mě to totiž, že to taky nemusí být špatné :) Co Vy na to?

gumidek*

Tyč shánějte tuto originální:

ostatni-dily-prislusenstv/... (ta vypadá zachovaleji a inzerát je čerství)

inzerat.i-bazar.cz/...

auto.bazos.cz/... (taky čerství)

Záleží na Vás. Pokud máte blízko vrakoviště, jako já, tak napřed tam. S rámy do celého auta nemám skušenost a myslým, že to bude docela uvnitř auta jako prolejzačka na hřišti. Jestli máte Felicii combi, tak bych to neřešil. Ta je dostatečně dlouhá a deformuje se tak při nárazu více materiálu. :)

Koukněte na aktuální crash test Favoritu na střechu:

ceskatelevize.cz/...

doplněno 11.02.12 00:00:

Tyč stranově otočíte tak, že doléhá k nádechu topení.

doplněno 11.02.12 00:03:

Koukněte na ukázku s filmu Sametoví vrazi.


doplněno 11.02.12 04:43:

Ona ta střechy snese docela hodně. Pokud je na vrakovišti málo místa, tak běžně dávají 120tku na střechu Favoritu a nikdy ne opačně.

cobrak*

Bohužel je pro mě všchno dost daleko :)

A vrakoviště tu mám dvě kousek, tak tam někdy zavítám :) No, ten crash test je dobrej! Docela se mi to líbilo. Ale bude chudák na odpis. pokud si s ním nikdo nedá tu práci :( K těm Vrahům. Kdyby se připoutali, dopadlo by to pro ně mnohem lépe než takhle.

A k té mříži:) Myslel jsem takovou tu rampu před auto ( amd-autodily.cz/... ) jenže nevím, jestli probíhá schválení na technické či nikoliv. Netušíte?

erikch*

jen tak k tématu-obecně čím více máte před sebou materiálu,tím větší máte šanci z případně čelně havarovaného auta vystoupit po svých...(bohužel i přes veškerou možnou snahu inženýrů s konstrukcí def.zón,airbagy apod. jde o nějaký kompromis-momentálně takový,aby slabší motory-které zas splní náročné emis.limity,auto vůbec "uvezly")...Airbagy jsou účinné do rychlosti 62 km/h(nejen proto se crash testy konají do této rychlosti)-samozřejmě se o tom moc nemluví,ale taková je realita-švagr pracoval přímo u výrobce airbagů-fa.Takatta,která dává pytle napříč spektrem výrobců,i pro koncern VW...No a co se třeba vybavenosti I.řady Felicií týče-na náš domácí trh se dodávala "chudá" výbava(asi aby češi nebyli moc rozmlsaní-mimoto tohle jiná automobilka nikdy nikde neudělá,aby šidila svůj prioritní,čili domácí trh...),ale exportní měly i ABS,klima,el.okna,kožený packet,zatmavená skla atd...Škodovka už totiž měla "zakázáno" od majitele(čili VW) řešit prodejnost na ostatních trzích dumpingovými cenami,takže tohle byla cesta(výbava za přijatelnou cenu)...To jsou info řekněme ze zákulisí výroby,žiju v Krkonoších...,a s tím i jeden poznatek-vzhledem k náročným horským podmínkám-tím myslím hlavně na řidiče samotné,bohužel je jen iluzí spoléhat na všelijaké asistenty(počínaje ABS)-fyzika je neúprostná a platí pro každého,a to i včetně majitelů těch nejnověji vyvinutých bezp.prvků výbavy v moderních autech...To,že na ledu to prostě klouže a nesmí se brzdit (jinak jde ovladatelnost do pr...) platí stejně pro majitele Favorita jako pro majitele třeba BMW X6...Bohužel ale ti druzí si tento fakt,že ani ABS VII.generace je jen "pomocníkem" uvědomí až někde v pangejtu(a to v tom lepším případě)...Tím nechci elektronické pomocníky zatracovat-ale nesmí se nikdy přecenovat-pořád ještě to je zatím hlavně o řidiči...! Závěrem rada, osobně bych řešil problém pas.bezpečnosti u Felície koupí "statnějšího" vozu...

gumidek*

Ten rám na malým osobáku jsem už hodně dlouho neviděl. Fakt netuším. Ale při srážce s chodcem může být problém. Felicie měli dokonce svůj originál.


doplněno 11.02.12 13:54:

čumákem do sloupu :) :


doplněno 11.02.12 14:17:

V tom origu rámu je jen jedna U výztuha, takže asi nic moc, ale aspoň něco. Zde je to vidět:


cobrak*

To jsou Funy, na které se to myslím montovalo na standartně. A to video je dobrý :) Tak nevadí, ještě ho ani nemám, ale jen mě to zajímalo. Děkuju.

gumidek*

Funy to dostávaly sériově už k vůli vzhledu. Taky mě to zajímá, jak je to papírově a jestli je potřeba zápis v TP.;)

cobrak*

Dobře, tak až to budu vědět, tak napíšu do inerní pošty :) A stejně, jak to dopadlo s tím altíkem. Radil jste mi s tím ložiskem a nakonec to nechám na odborníka. Teď jedu na týden do Hradce, tak tam snad seženu v okolí na nějaké vesnici šikovného a levného autoelektrikáře :) Jen doufám, že to je opravdu to ložisko :-o

gumidek*

Už jsme to probíraly, jak to poznáte. Doufám, že mi za to neurvete hlavu, pokud to bude něco jiného.:D

 

cobrak*

Nebojte se :) Nevím, odkud jste, ale já z Prahy, tak jestli jste z dálky, tak s tím nepočitejte :) Možná, že jestli Vás teď potkám někde okolo Hradce... :) To byl jen fór ;)

gumidek*

Olomouc, ufff...*smich*

cobrak*

Ty su z Hololóca? :) To se není čeho bát :)

doplněno 11.02.12 20:05:

* Holomóca

 

blackflamesiczi*
hodnocení

0x

technicky neni problem financne si radsi kupte jinou feldu

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]