Nejste přihlášen/a.
Zamrzá vám nafta? Existuje velmi jednoduché řešení bez používání drahých aditiv. To řešení je v úpravě odpadového potrubí,kterým se nespotřebovaná nafta vrací zpět do nádrže. Celá úprava spočívá v prodloužení odpadové trubky na úroveň trubky ssací.Přebytečná nafta od motoru se pak vrací až na úroveň trubky ssací a je ihned nasávana zpět.A protože je teplá nezanáší parafinem naftový filtr.
Potřebuji po 14 dnech jet s dieselem. Mám ho na parkovišti, kde není elektřina ani voda. Když by byl zatuhlý filtr parafinem, dá se poléváním horkou vodou z kbelíku docílit rozpuštění toho parafinu? Nebo má někdo jiný nápad?
to ten filtr raději vyndejte a pokud už nedáte rovnou nový,tak ho vzít do tepla a modlit se,aby se parafín rozpustil natolik,že bude průchozí...Jinak starý osvědčený způsob je přilití benzínu do nafty(fungovalo to už se 138 Tatrama na Sibiři,při budování Družby)...,a máte alsepon nějakou jistotu-bohužel jak bylo asi dva dny zpět ve zpravodajství-na značkové čerp.stanici tankovali reportéři jakože nějakou arktickou naftu do průhledného kanystru-no a byla rosolovatá(čili v soustavě,filtru,stejně akorát zamrzne)-prostě bohužel v ČR nemáte jistotu,že ani arktická nafta vám v -22 nezamrzne...
No jo, T 138 to schroustla bez problémů, ale modernímu motoru by to asi moc neprospělo. Brácha kdysi jezdil se Š 1203 (pro neznalé - benzín) na směs nafty a benzínu 1:1. (tenkrát byla nafta víc než o polovinu levnější, než benzín). Zkuste to nalejt třeba do dnešní Audi. Čím novější, tím choulostivější.
Já bych spíš řekl, že dřív byla kvalita paliv dále než dnes, nafta měla dostatek petrolejových frakcí, takže nezamrzala vůbec, ale dnes se petrolej musí ušetřit do letadel, takže nafta se musí dohánět aditivem. Technika je odolná a spolehlivější než dříve, pokud někdo nekoumá nad tím, jak ušetřit a leje do nádrže všechno co teče.
Pokud není vosk ve filtru napěchovaný, tak rozpustit půjde i teplou vodou. Filtr bych raděj nevytahoval, záleží na konstrukci, u některých je pak složité odvzdušňování. Prvních cca 10km je rozhodujích, pak už je nafta ohřátá přepadem, ale taky záleží, kam přepad vede. Lepší je přepad přivedený přímo do filtru, jestli vede do nádrže, pak je lepší mít míň nafty v nádrži.
Zdá se mi, že u Mondea je přepad přiveden do palivového filtru, je tam hadiček neúrekom. Takže pokud nastartuji, tak by se to mělo samo ohřát a dále už být v pohodě.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.