Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nabíjení aku v autě

Od: aloisb® odpovědí: 16 změna:

Nedávno jsem slyšel v TV, že vyhořelo několik aut, jejichž majitelé nabíjeli akumulátor přímo ve voze, aniž by odpojili kabely. Ví někdo, u ktzerých značek a typů hrozí při tomto způsobu nabíjení aku požár?

Sám mám zkušenost s Fordem Mondeo Mark I - rok výroby 1997, kde jsem takto akumumlátor nabíjel a nic se nestalo. Rovněž tak u SUZUKI Swift 1,3 rok výroby 1999. Jen jsem povolil zátky na článcích, aby mohl unikat plyn.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ahasver4*
hodnocení

0x

Tohle snad hrozí jen při sesmeknutí svorky,jinak nevím proč by na to měla být nějaká auta náchylnější...

 

gumidek*
hodnocení

0x

Unikající plyn je kyselí a leptá lak karoserie nad sebou (nad akumulátorem). Lepší je používat bezúdržbové, které zátky sice mají, ale nepovolují se (u Banner jsou třeba pečeťené - speciální ventil). Vyhoření se může konat jen, když baterie začne plynovat a přebíjet se. S automatickou nabíječkou se Vám to nestane. Taky nabíjím někdy v autě. Ale raději si ji beru do tepla domů už k vůli nabíječce a jejich kabelů (za mrazu praská kabelová izolace). Problém s dobíjením v autě je jen ten, že je stále akumulátor připojen na palubní síť (v klidu je odběr pro alarm,hodiny,paměť rádia,centrál DO,...). Pak ta nabíječka živí jak akumulátor, tak tyto věci a nabíjení trvá o pár minut déle.

doplněno 09.02.12 16:32:

Spíš než požár, přebíjením trochu vyteče. Taky neznám žádný případ, že by nabíječka takto zapálila auto. Možná výpary benzínu v motorovém prostoru a zkrat svorek (i při připojování trochu jiskříí).

Nebo i při startování kabely se u startovaného auta s vybitou baterií nedávají obě svorky na akumulátor. Plus se dá na svorku plus aku a minus se dává vždy na blok nebo nějaké kovové oko na motoru.

 

hodnocení

0x
avatar promon

Nějak nechápu, proč by měl vznikat požár. Já takto nabíjím auta už mnoho let, jak osobáky, tak dodávky mnoha typů. Ale chce to používat rozum. Jednak nabíjet přiměřeným proudem - já používám nabíječku, jež dá cca 5A. Jelikož je zásuvka i kabeláž k ní dimenzována na 15A, není to nepřiměřený proud, rovněž baterii neublíží. Běžný alternátor totiž dává mnohem víc. Nabíječku pokládám na podlahu, ne na sedadla, musí mít možnost větrat. Určité riziko však může být v případě poruchy nabíječky. To se však týká většiny spotřebičů - např. několik bytů už vyhořelo kvůli televizi, ale přesto ji jistě máte doma a používáte ji.

 

hodnocení

Tak to jste mne pánové uklidnili. Nabíječku zásadně dávám mimo vůz třeba na děrovanou židli a používám ji s automatickou regulací nabíjecího proudu, takže když k tomu ráno přijdu, tak tam teče 0,1 A. Tak od čeho jim to tam mohlo chytit?

 

nu*
hodnocení

0x

Já občas používám čínský solární panel co jsem koupil za 399,- Kč, je do do zapalovače, dává to málo proudu, doplní to snad jen to co spotřebují hodiny a centrál, možná trochu víc, jako konzervátor to stačí

gumidek*

Moch bych se zeptat, kolik dává napětí naprázdno? Když je sluníčko pod mrakem (v zimě) a na slunném parkovišti?

nu*

125 až 185 mA, jsou různé typy, tady je jeden odkaz

deramax.cz/...

doplněno 09.02.12 20:45:

260 mA

deramax.cz/...

260 mA=0.260 A Za jak dlouho bych asi oživil 40Ah baterii? V zimě .4x0.260A je asi 1Ah x40=160hodin nabíjeni

blackflamesiczi*

dobrej clanek rozbehne ventilator v aute , mam ta to ze passaty to maji ve stresnim okne a v lete to dokaze srazit teplotu v aute dolu

doplněno 09.02.12 17:42:

jinak z auta pri nabijeni baterku vyndavam pouze kdyz nemam v okoli zasuvku na 220 treba na parkovisti

 

buss
hodnocení

0x

Nabíjím v autě, ale obecně to výrobci a j. nedoporučují. Náhodná špička U..?

 

jirka*
hodnocení

0x

nabíjím tak ve Fabii,aniž bych cokoliv odpojoval,nebo otevíral špunty!

martinhajek*
Při nabíjení akumulátorů je doporučeno, nikoli přikázáno, povolovat zátky. Akumulátor totiž nemůže vybuchnout, díky pojistnému ventilu to zkrátka není možné.
U starých akumulátorů se zátky povolovat musely, tam rostržení aku hrozilo.

 

akumulátor vybuchuje a sou to pecky už sem měl 3krát tu čest se stím setkat *zed*

martinhajek*
Ty staré to dělaly. U nové jen při brutálním přebíjení, ale i tak je to prakticky vyloučené. No a čínu a jiné šmejdy nepočítám.

prakticky to je asi měsíc co mi jedna bouchla a lízla obličej byla bezůdržbová zn si nepamatuju čína to nebyla a auto nepřebíjelo šlo o 406 ku peugeota byly blbě rozvody a při startu vyšleh z klapky plamen a ozvala se rána a pak už sem jen hledal vodovod*zed*

martinhajek*
No jo no. Za to ale ta baterka nemůže.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]