Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Baterie - jak zjistit její stav?

Od: petrpan* odpovědí: 7 změna:

Momentálně jsem v krizi z penězma takze ani nemá cenu me premlovat ze 1000kc je prece malo :-D tak chci radu jak oskouset baterii která je lepsi mam 46 aH a 55 aH vozím obe v aute ale auto mam nastálo na tu silnější jenže stojím 8 h v práci a nechytne tak vytahnu z kufru tu slabší zapojim to paralerne a natocim cca 8 x pak se vybije i ta druhá :-D je nějakej zpusob jak overit která má lepší kapacitu a která je více oddělaná jinak jezdim celkem dlouhe trasy a auto dává pri plné zátěži pres 13 V mam skodu felicii :) co se více vyplatí vozit v kufu a co nechat pod kapotou :) děkuju

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ahasver4*
hodnocení

0x

Pokud Vám baterie po osmi hodinách stání auto nenatočí,je zralá na sběrný dvůr..:)Baterii přeměří v nějakém servisu,může i doma jestli máte měřák.Ale i když píšete,že 1000 je velký peníz a já to chápu,jinou cestu než novou nevidím...:)

 

hodnocení

0x
avatar dabel

lepší by měla bejt ta silnějši záleží však na stáří a stavu baterie základem je dobře nabytá baterie a správná funkce dobíjení které by na volnoběh při puštěných světlech nemělo klesnout pod 13.8V. dále je třeba změřit klidový odběr z baterie-při vyplém a zavřeném autě by neměl bejt odběr z baterie větší jak 30mA pokud je větší je to špatně a je třeba hledat kterej spotřebič to dělá. dalším předpokladem sou čisté kontakty a svorky baterie a řádné ukostření kastle a motoru.

já to řešim tak že pokud je vše o.k. a nabitá baterie do 14 dní opět klekne scháním jinou a pokud možno tu nejsilnější která se mi rozměrově vejde do auta ;)

petrpan*
hodnocení

no kdyz nic namam pustene tak to dává kolem 15 V kdyz vse zapnu cca 13,8 ale nikdy nemam zaplne mlhovky vetrak svetla proste vsechno anjednou :-D a to je to jeste na volnobeh :) jinak ta s vetsi kapacitou je starší právě a odběr proudu změrim normalne měřákem an aute kdyz je pripojeno? kostry a uchycení je nové feldu sjem v létě mazlil ale momentálně prostě nejsou peníze :(

 

hodnocení

0x
avatar gotrekzagary

Záleží jak jsou baterie staré. Teoreticky by měla být lepší ta 55aH, jenže jestli je starší, tak může být v horším stavu než ta slabší.

Podle toho co popisujete jsou tak obě zralé do sběru... Zkoušel jste je nabít?

doplněno 07.02.12 13:35:

Pokud někde není kraťas, nebo odběr, tak může stát auto měsíc a baterie by měla být OK (tedy pokud nejsou mrazy, ty baterii vybíjejí).

 

hodnocení

0x

Dejte oba akumulátory postupně na nabíječku a nabijte až do bouřlivého vývinu plynu. Pak zmněřte hustotu elektrolytu plováčkovým hustoměrem (prodává se za pár korun). Ten akumulátor, který bude mít větší hustotu elektrolytu, si nechte, ten druhý vyhoďte!

e250td*

To bych nikdy neudělal...bouřlivý vývin plynu ...nehledě k tomu,že většina nových baterií je bez zátek,tedy bez ůdržbová. No,kdo to chce zkoušet...

 

hodnocení

0x

nejednoduší je baterku změřit na zátěžáku,tam poznáte okamžitě na čenm jste,maj ho sarvisy i prodejny baterii

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]