Nejste přihlášen/a.
Zdravím vás,
mám takový dotaz. Startuje se tak, že sešlápnu spojku, zařadím jedničku, otočím klíčkem a pak pomalu pouštím spojku, dokud mi to nezačne zabírat a pak přidám plyn. Nebo zmáčknu spojku, zařadím jedničku, pouštím spojku a přidávám plyn. Dělali jsme rozjezdy se spojkou, ale už si nepamatuji, co jsem měla zařazeno, jestli jedničku či dvojku (a už jsem měla nahozený motor). A u toho startování si také nejsem jistá.
Díky moc všem.
Mášte nějaké pomotané pojmy.Pokud se startuje,je vyřazeno a zatažená ruční brzda.Po nastartování necháme motor trochu proběhnout,zvlášť nyní v těchto mrazech nespěcháme s odjezdem.Pokud tedy chceme jet,zmačk spojku,1rychlost a rozjezd.2se řadí až jedene.Na 2rychlost se rozjíždí leda tank.
doplněno 06.02.12 20:37:Správně,při rozjezdu hlavně povolíme ruční brzdu!
S T 148 nebyl problém se rozjet na trojku, na dvojku zcela běžně. Jednička se používala jen někdy v terénu, na silnici nebyla potřeba.
V tědchto mrazech bych zatažení ruční brzdy raději neriskoval, ani na to pouhé nastartování. U vozidel, kde není ruční brzda pravidelně používána, může dojít k určitému zatuhnutí lanovodů, které se mrazem ještě zhorší. Je tedy možné, že sice silou zabrzdíte, ale zpětné pružiny už nejsou schopny odbrzdit a pak buď neodjíždíte, nebo odjíždíte s přibržděnými koly...
Při startování v mrazech se doporučuje startovat se sešlápnutou spojkou, díky tomu startér točí pouze s motorem a není zatěžován i roztáčením převodovky. V tomto případě je nedůležité, zda máme zařazený nějaký rychlostní stupeň či nikoli.
Na rozjezd samozřejmě zařadit první rychlostní stupeň, na jiné rychlostní stupně se lze rozjíždět třeba z kopce či s nákladními vozy bez nákladu a podobně. U osobních vozidel to není standartní záležitost.
Vše už tu bylo řečeno, jen je opravdu velký rozdíl mezi různými auty. Třeba u starších aut s LPG se startovalo vždy s plným plynem. Pokud v těchto mrazech startuji škodovku, tak si "našlapu" benzín předtím a hned po chytnutí šlapu chvilku taky, dokud nedrží sama. Třeba u Felicie 1.6 i v těchto mrazech jen sednu do auta, otočím klíčkem asi na 3 vteřiny než chytne, zařadím a jedu.
Starší auta s LPG stejně musela startovat na benzín, s plným plynem startovali většinou jen "pitomci", kteří včas před dojezdem nepřepnuli z plynu na benzín a tudíž startovali s prázdným karbecem...
U starších škodovek fungovalo vytáhnout sytič, třikrát šlápnout na plyn a na volnoběh startovat, a pokud se auto nechtělo moc točit, tak párkrát zašlapat na plyn, aby tomu pomohla akcelerační pumpička a obohatila směs, nemělo smysl plyn sešlápnout na delší dobu - tím se trošku vyřadila funkce sytiče...
Některá auta přímo vyžadují start na volnoběh, když šlapete na plyn tak máte smůlu - souhlasím, že je to typ od typu, kus od kusu...
moderni systemy lpg startuji pouze na plyn, existuji sice moznosti jak startovat jen na lpg ale po roce mate benzinove vstrikovace v haji. Auto automaticky startuje na benzin a po dasazeni urcite teploty se samy prepnou na lpg
doplněno 07.02.12 16:04:napsal jsem blbost myslel jsem startuji pouze na benzin
podle nastaveni, u malejch obsahu je lepsi vetsi ale ja mam u 4,0 nastavenych 20 stupnu a bez problemu
Startuje se tak, že sešlápnu spojku, zařadím jedničku, otočím klíčkem a pak pomalu pouštím spojku, dokud mi to nezačne zabírat a pak přidám plyn.
To učí dnes v autoškole?
Spíš bych řekl, že slečna spletla dohromady startování a rozjezd.
Nejdřív se ptá na startování a pak popisuje rozjezd. Plus do toho přimíchala otáčení klíčkem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.