Nejste přihlášen/a.
zdravim,v patek sem nabijel baterku,pro jistotu v techto mrazech,v nedelu vecer sem jel do prace na nocni..cca 15km,celo cestu v pohode ale jak sem prijizdel k firme tak vsechno zacalo pohasinat,svetla,palubovka,ventilator...akorat sem stihl zaparkovat a baterka totalne vystavena...zkousel sem startovat a vubec nic...tak sem si myslel ze to asi nedobiji...jenomze kontrolka dobijeni nesviti ani nebliká a hlavně ráno v 5 sem to sel zkusit natocit a napoprvve to chytlo...neni to divny?prece dyz je vybita baterka tak jak muz pak nastartovat...auto sem nechal u firmy a jel dom busem,kdyby nahodou me to zas nekde nechalo.prosííím nějaké rady,diiky
Možná se takto chovají moderní baterie. Celou dobu fungují a pak z ničeho nic odcházejí. V současných mrazech dostává zabrat mnohem více.
Takže první co vyzkoušej, je dobíjení. Napětí na svorkách baterie při nastartovaném motoru má být aspoň 13V; maximálně 14,2V.
Proč ti auto podruhý šlo nastartovat netuším. Ale pokud pro ně pojedeš, rozhodně si vem doprovod, který ti případně pomůže nastartovat přes kabely.
Kontrolka dobíjení může mít špatnou žárovku. Proto se měří napětí na svorkách baterie. Pokud tam napětí je, tak je baterie dobíjená.
Zisti či je dobra kontrolka dobijania..Ked zapneš klučik musi svietit,ak nie vymen.Vyčisti kontakty na baterii a riadne dotiahni privody.Podla toho čo pišeš to skôr vyzera na zle kontakty ako na zlu bateriu.Ved rano si v pohode motor natočil,nie?
rano sem natocil bez problemu...byl sem odpoledne s kamosem pro auto,je automechanik,a normalne s tim odjel az dom,vsechno v pohode...pred chvili me volal ze to byl projet zase a auto startuje a jede jak ma...mmj. me rikal ze mam prasklej chladic,kape me pomalicku voda,a spatnej termostat...tyhle veci s tim asi nebudou mit souvislost ze?
Tyhle věci s tím souviset skutečně velice pravděpodobně nebudou. Ale s tím startováním, zkontrolujte všechny kontakty, hlavně ukostření motoru. Kdyby auto zase nechtělo nastartovat, tak vemte 1 startovací kabel a připojte ho někam na motor a na druhé straně na - u baterie. A pokud auto poté nastaruje, je problém s ukostřováním motoru, na kontaktu vzniká přechodový odpor, který se může projevovat jenom někdy, třeba za mokra, nebo mrazu. Nejčastěji se zaolejuje nebo třeba částečně odtrhne při jízdě v lese, nebo po louce. Pak to zlobí. Je to takový měděný plochý pásek.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.