Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nejde nastartovat v mrazu - co zkontrolovat?

Od: adar* odpovědí: 26 změna:

Ahoj.Mam felicji 1,3 MPI a nejde mi nastartovat. Asi v těch mrazech nejsem sám... Motor toči a občas cukne jak by chtěl zabrat , ale nic vic. Poradte co mam nejdřive zkontrolovat.

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*
hodnocení

1x

Hlavně při startování stát na spojce. V převodovce je ještě hustší olej a teď v mrazech působí jako docela slušná brzda. Mě se zapne sytič a klasicky dá 2000ot./min, když pustím spojku, tak to motor přibrzdí na 1100ot./min. Po zahřátí je to OK. Aspoň v tom mrazu motor neběží tak rychle na volnoběh, ale při startování to startéry neutáhnou.

solenza*

I když do Felicií se již myslím dával z výroby tekutější převodový olej, než do Fáva, tak musím říct, že se spojkou je mnohem lepší startovat jakékoliv auto. Mě se také studený převodový olej projevuje značným odporem, když po nastartování pouštím spojku, také mi velice výrazně klesnou otáčky, než se převodovka ohřeje na normátlní teplotu, tak to trvá těch 10 - 15 km. Ale s tím se musí prostě počítat.

gumidek*

Ano, dává se tam 75W. Já tam mám 80W a při -15 to má snahu pár sekund se i rozjet :D a to je 3 měsíce nový.

doplněno 03.02.12 18:44:

PP80

 

erikch*
hodnocení

0x

pokud nejde auto na chvíli strčit někam do tepla,baterie je o.k.(případně přes kabely),tak problém je v benzínu samotném- v téhle kose prostě dělá problém voda v palivu(stačí krystalky)...Takže ideálně vyměnit palivový filtr,nalít trochu lihu do nádrže a přes kabely zkusit start...Odpoledne alespon trochu pomůže sluníčko-i když pořád mrzne,přeci jen není až zas tolik(u nás v Krkonoších na sluníčku -4...)

 

axlik*
hodnocení

0x

Taky mi od těch mrazů nestartuje :( dneska ráno jsem to točil tak deset minut než to chytlo...Dokonce jsem měl už i fridex zamrzlej, tak sem doředil ještě jednim litrem pro jistotu..Pak mi to jelo na tři válce nechápu jako proč a po zahřátí už to jelo naproto krásně..Debilní počasí...Nalil sem tam pár litrů ethanolu, naředil jsem to benzínem a uvidím co zítra ráno..Ale nepočítám se změnou..Příjde mi to jako špatnej olej kterej je tak zatuhlej že se motor nechce rozjet...Když mi totiž chytnul a já přidal plyn tak stejně chcípnul...

erikch*

stačí si nechat třeba decku oleje venku(čili stejné podmínky jako venku zaparkované auto) a uvidíte ráno co z toho bude za "kaši"-bohužel tohle olejové čerpadlo dost dobře nezvládá(a ani nemůže)-oni ve Švédsku moc dobře vědí proč si dávají "předehřev" olejové vany...,takže než se motor alespon trocho ohřeje-nechat běžet na volnoběh!(tady musí jít ekologie trošku stranou-poněvadž nikdo z rádoby ekologů vám třeba na zadřenou vačku nepřidá ani korunu...- protože do alespon částečného ohřátí se prostě nemaže... Jinak s tím ethanolem-bohužel sice se jedná řekněme o líh,ale sám o sobě má horší startovatelnost-to už je fakt lepší do nádrže cmrdnout klasický líh z drogerie(ten vodu váže a nechá se bez problému motorem "spálit")

axlik*

No toho ethanolu jsem tam dal asi 3l na zbytek benzínu takže fakt jen zlomek kdyby tam byla voda..Po asi 5h sem došel k autu a chytlo až napotřetí a to sem mu ještě pomohl plynem..Vím co z oleje je, vytahoval sem ráno měrku a byl jak hodně ošklivej sopel :D ještě mě napadnul špatnej rozdělovač nebo že nějak zamrzne ten krokovej motorek protože za tepla funguje uplne normalně, otačky vyskočí a drží vysoko do zahřátí ale jinak ne..Asi budu jezdit vlakem kterym rupaj koleje :D

 

adar*
hodnocení

Stojim s autem venku a nemam ho kam do tepla dát :( urcite neco nekde zamrzlo bo před ti jsem ze startem nemel problémy.

Kde to nejspiš zamrzne? Nebo bi nezbýva nez pockat až přejdou mrazy?

1jara*

Zamrznout může kdekoli, třeba i v palivovém filtru, nebo v nádrži. Skuste do sání nebo do válců stříknout trochu benzínu. Pokud není benzín zamrzlý mohlo by to chytnout.

erikch*

s tím vstříknutím benzínu-prodává se spray "rychlý start" a hlavně u nafty je vcelku účinný-on jak už se motor "roztočí",je to o poznání lepší...

pepanek*

U nafťáka to vůbec nedoporučuju. Dokáže to zničit volnoběžku na startéru.

erikch*

pepanek-na to jsme přišli jak-používali jsme donedávna asi půl roku u služebního Sprintera(trošku vada čerpadla) a že by byl problém se startérem...?! To asi určitě ne-nesmíme věřit všemu co slyšíme,že se může stát...

blackflamesiczi*

ma to zpetne razy jako hovado , ja dnes takto nahodil mondeo a starter dostal cocku jako krava

gumidek*

Pokud benzín není zamrzlý, tak to chytne. Stříkat někam benzín ručně MPI nebo BMM uchlastá a stejně to nechytne naopak ještě hrozí poškození katalyzátoru. Spíš bych odpojil palivovou hadici v motorovém prostoru a skusil, jestli teče po zapnutí klíčku (el.čerpadlo). Pokud ano, vzal bych fén (horkovzdušnou pistoli) a ohřál u MPI vstřiky nebo u BMM tělo vstřikovací jednotky a po sundání filtrboxu i ten jednovstřik seshora. Pak to natočit a do nádrže dát velfobin.

 

adar*
hodnocení

Tak dneska jsem to nakopnul. Venku přez den je pořad -10 C tak nic nezbyvalo jen ohřivat horkovzduškou. Chvili to šlapalo na tři valce ,jak se motor zahřal tak OK. Preventině jsem do benzinu nalil připravek proti zamrzani...

Diky všem za rady.

axlik*

Asi budeš mít jak já, špatný čidlo teploty vody + ošoupanej rozdělovač..Čidlo jsem odpojil a jezdím :D

gumidek*

Mpi (jednotka Simos 2P) mají zapalovací lištu s integrovaníma dvěma zapalovacíma cívkama. Takže žádný rozdělovač (a kabely). :D

axlik*

Nevšim sem si, že to je MPi :D

 

jirkau
hodnocení

0x

Na video ani nekoukám, videa od tohoto autora jsou vždy k ničemu. Ovšem v takovýchto mrazech vám zámky nezamrznou. Jednak byste je měli mít ze servisu nebo od sami promazané a hlavně v takovýchto mrazech je sucho, takže pohoda.
Co se týče baterky, tak ta se v mrazu při delším stání vybije. Chcete li předejít problémům s odjezdem z dovolené na horách, baterku vytáhněte a vemte si ji s sebou na pokoj.
Pokud už je pozdě a nemáte nabíječku ani startovací Booster, vytáhněte baterii z auta a nechce zahřát v teplé vodě třeba v hotelové koupelně, během několika minut zvýšíte výkon baterie o několik desítek %.
U nafťáků dbejte na to, že musíte používat zimní naftu, pumpaři jsou podvraťáci a při teplotě pod -30 zamrzá i zimní nafta, protože je šizená, pomůže do nafty přidat benzín. Hlavně neroztlačovat:)
Problém je i ztuhlý olej, proto ještě před žhavením (abyste ušetřili energii) prudce a krátce otočte klíčkem, aby se motor pohnul, až poté nažhavte a nastartujte.
Pravděpodobně Vám bude svítit ukazatel servořízení atd. ale po několika vteřinách jízdy by se vše mělo vrátit do normálu a hurá na cestu.

 

jabraka*
hodnocení

0x

Moje felda vydržela odpočívat 14 dní.Baterku jsem vyndal do tepla,dobil a čekal.Když jsem chtěl vyjet,byl problém pouze s otvíráním dveří.Nasadil jsem baterku a po 10 sec. jsem jel za dalších 5 minut už topila.Protože mám glycerinem natřená okna,tak stačilo jen omést čerstvý sníh a okna nezamrzla.Takže i starší auto,pokud je v pořádku,musí chytit při -12 st

JABRAKA

gumidek*

Měla alarm a centrál na DO? :) Bez nich baterie vydrží nabitá snad furt.

 

adar*
hodnocení

Tak tiden jezdila v pohodě.Dneska -21C a zase nejde nastartovat.Motor točí ale nechytne.Jak už jsem psal ,tak jsem nalil do benzinu aditivum proti mrazum.. Muže to byt tim čidlem teploty vody? jak už tam někdo psal. Jestli mate někdo dobrou radu ,tak sem sni :)

 

erikch*

doporučuji zakoupit klasický líh v drogerii,šup tam s ním do nádrže a dolít pár litry benzínu(líh na sebe fakt váže vodu a "zprůchodní" jí pro spalovací proces),tím by bez ohledu na místo tankování mělo být "ošetřeno" palivo...Pak je otázkou baterie(předpokládám ale,že je nabitá a třeba i vyndaná a přinesená z tepla)...No a startér samotný-asi na něj nikdo nikdy nešahal,že...?! U Feldy naštěstí je krásně přístupný( 2x matice 16+konektory),takže šup s ním ven a pokud si troufnete(nic na tom není) rozebrat ,zbrousnout jemným smirkem rotor u uhlíků,očistit ,grafitem máznout převodku a po smontování očistit veškeré kontakty od baterie až ke startéru a altíku,z druhé strany až ke kostření motoru apod. Uvidíte sám co to udělá za divy(je samozřejmě lepší to dělat třeba na podzim-v teple),ale není zbytí...Ono se to pěkně taklhle v extrému nasčíta jedno k druhému a prostě njednoho rána nenastartujete...

 

pt®
hodnocení

0x

Nečetla jsem příspěvky, ale za mně, pokud je baterie v pořádku, tak nešlapat na plyn a nezapínat zdroje. Zkuste to.

 

adar*
hodnocení

Už jsem psal nazačatku... Motor toči ale nechytne... tak baterka Ok. starter Ok. tak nevim...

erikch*

k nastartování jsou zapotřebí tři základní věci: zapalování,přívod paliva a vzduchu...Vzduch asi o.k.,zapalování(pro jistotu zkusmo test jedné ze svíček,ale asi o.k.,pokud předtím chytla normálně) asi taky-takže palivo...Bohužel u našich pump není jistota co si tam do nádrží vlastně cpeme(reklama jakože arktická nafta,značková pumpa apod.vzala za své-při nedávném testu jedné z televizí,kdy na značkové pumpě tankovali do průhledného kanystru arktickou naftu-akorát,že už z tanku zmrzlou...to bohužel mluví za všechno)...Takže ředění ethanolem je správný krok(ačkoli má horší startovatelnost),ale zase bude jistota,že všelijaké přísady vody projdou spalovacím procesem ...Zítra už nemá být přes den taková kosa-tak už snad bude klid-pro jistotu zkuste přes kabely od třeba souseda,at si nevytlučete baterii...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]