Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nestartujici auto

Od: aa007 odpovědí: 21 změna:

Zdravim,

jak ted uhodily silne mrazy, tak mi prestalo startovat auto. Je to Skoda Fabia 1.2HTP. Auto je pravidelne servisovane a ma ted nedavno novou bezudrzbovou baterii. Bohuzel se auto velice casto porouchava - ted nedavno pri najetych 80 000km museli menit celou hlavu motoru vcetne katalyzatoru. A par mesicu po takove oprave auto znovu nefunguje. Bohuzel uz nemam duveru v autorizovany servis, protoze jak to vypada to jsou vyhozene penize... Tak se chci do toho pustit sam. Napadlo me, ze je znovu v haji baterie - jak to poznat? Popr. neni mozne, ze nefunguje nabijeci soustava a baterie se po chvili vybije? A pro to take "odesla" ta stara?

Diky.

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ahasver4*
hodnocení

1x

Sám bych se do toho nepouštěl.Určitě najdete lepší servis.Tohle nejsou staré škodovky,kdy jste si u závor stihnul vyměnit motor...:)

 

gaucho912*
hodnocení

1x

Ahoj hlavně jde o tu skratku HTP jde o Hovno To Pojede a Hodně To Papá už pomyšlení ,že na tři válce se ted v zime nejste z cela jistě schopen dostat pod deset litrů spotřeby tak to Vás jako majitele vraku značky škoda velmi ,ale velmi lituji.Rada zní co nejdřív vrazit do áček jelikož cena tohoto vozu bude a nebo možná už je za hranicí 20 let starých vozů jiných značek jen magor by to koupil dráž než 30 000kč sakum prdum.

gumidek*

Já znám ještě Hned To Prodej. Na HTPčkách si opravdu mastí kapsu. Zlatá 1.4ka.

erikch*

jak již shora uvedeno-bohužel češi koukají především na objem motoru-jakože malá pojistka,a až pak teprve na další(ovšem mnohem zásadnější) parametry...Nicméně nehodíte auto ze stráně(jistě už jste poučen,že HTP již nikdy víc...) kvůli možné poruše dobíjení,případně ztráty napětí apod. Každopádně někde ve svém okolí(ideální z referencí známých,kteří jsou s dotyčným mechanikem spokojeni) najděte nějakého schopného mechanika-ten jako prvotní proměří jak akumulátor,tak dobíjení a podle toho už dál bude problém řešit-a bohužel správně-oproti zn.servisům operativně a efektivně řešit...Jemu totiž záleží na tom,zda budete spokojen,poněvadž jednak se třeba vrátíte(až někdy něco) a hlavně ho doporučíte dáů(a to je pro živnostníky nejlepší možná reklama...) Problém s hlavou,katem ,přehříváním oleje a dalšími-s tím nic bohužel nikdo neudělá ("báječné" konstrukční řešení),ale to dobíjení už ano...A až bude v kupě-pokusil bych se celé slavné HTP co nejrozumněji prodat a minimálně změnil motorizaci (já se svými zkušenostmi i raději značku auta nejen motorizaci,ale to je věc názoru...)

kodl2

Nebo taky Honím Tři Písty*palec*

Hned Tě Předjedu

solenza*

Hyjé, Táhni Potvoro. :)

 

cyril*
hodnocení

0x

Místo vlastního laického laborování doporučuji změnit servis. Každopádně vybrat někoho znalého a odpovědného za svoji práci. Důrazně uplatňovat záruky! ;)

 

aa007
hodnocení

No bohuzel tohle je autorizovany servis skoda. Evidentne s tim laboruji stejne jako budu ja... A kdyz si sam nedokazu zjistit v cem je problem, tak mi zase vymenej pulku motoru, namastej si kapsu, ale fungovat to nebude...

ahasver4*

Já se bojím,že máte pravdu...Ať už je to auto,pc či cokoli jiného.Ale změna servisu by pomoci mohla.Všude nejsou samý k...:)

doplněno 02.02.12 22:56:

Jak tak koukám,zase nějakej Boží filtr...:)

 

stirecek*
hodnocení

0x

U tohoto motoru jsou hlavy, katalyzátor , rozvody vyhlášené, tento motor moc nevydrží. Nikde jsem se nedočetl proč nejede - nestartuje? Životnost baterie závisí na stylu jízdy - krátké trasy ve městě baterii v mrazech můžou spolehlivě za týden vybít. Pak je třeba si ověřit dobíjení. Bezúdržbové baterie mají na kladných i záporných deskách vrstvu vápníku a potřebují vyšší nabíjecí napětí cca 14,6V, takže nastartovat, zapnout světla, větrák rádio nebo co tam všechno máš a teprve pak měřit - jestliže dává málo, tak nedobíjí. Ještě si dávej pozor při parkování někde z kopce, nenechávej to viset na kvaltu, HTPéčka nemají aretaci a než po startu natlakuje hydraulický napínák, může přeskočit rozvodový řetěz.

mari2*

Já teda nevim-autům nerozumím,ale nejspíše mám auto přímo zázračné:D..Mám polo r.v.2003 s motorem 1.2HTP na to moje popojíždění mi bohatě stačí. Vždy i teď v těch mrazech mi naskočí na brnknutí. A to jedu třeba jen do práce 1,8km a zase to zhasnu. Mám ho 4roky a za celou dobu kromě běžné ůdržby jako je olej,filtry atd jsem měnila jen jakejsi motorek u stěračů-vyšlo mě to na 1000kč. Dokonce mi spotřeba teď vychází na 2,30kč na1km*hi*..Je to teda průměr na celou nádrž. Přísahám,že nelžu*smich*..

stirecek*

Ale já vám věřím, protože to auto je hodně náchylné na styl jízdy. Klidný řidič s tím problémy nemá, ale kdo na to imrvére šlape, ten pak problémy má. Hodně se hřeje olej, pak jsou problémy s mazáním, odnese to katalyzátor, ale kdo se s tím mazlí jako s domácím mazlíčkem, tak se mu odvděčí nízkou spotřebou a spolehlivostí.*houpy*

 

hodnocení

0x
avatar dabel

HTP - hromada technických problémů honem to prodat *plac*

jinak jak to přestalo startovat? netočí startér-vybitá baterie,špatná kostra kastle a motoru,odešla baterie,odešel startér,nedobíjí

točí pomalu nechytá -to samý jak nahoře baterka by při startu neměla jít pod 8V

točí dobře nechytá-tady toho může bejt víc elektrikou počínaje náký čidla,zoxidovaný kabely,nefunkční ŘJ , vadný náký relé prasklý pojistky a konče přeskočenejma rozvodama.*cteni*

 

aa007
hodnocení

0x

No starter se parkrat velmi line otoci a pak umre. Delalo to uz asi pred 4 dnema, ale to se pak nejak zahadne probudilo a startovalo to dale. Nejhorsi je, ze to je leasingovany auto, takze samozrejme si vyzaduji servis Skoda. Musim si zjistit, jestli se nejak neda to auto vratit s nedoplacenym leasingem, popr. co se stane, kdyz to hodim ze srazu a nebudu dal leasing platit... Znacku Skoda budu odted obchazet velkym obloukem, protoze v tom servisu mi oni sami rikali, ze cekaji za par let podobny napor s motory TSI (ze pry ty materialy dlouhodobe nevydrzi ten vyskoy tlak).

Zitra to vememe s kamosem nad jamu a promerime to, tak tajne doufam, ze to bude baterkou, coz jim muzeme omlatit o hlavu...

erikch*

bohužel ani nevíte jakou máte pravdu-malý objem motoru(a navíc třeba přeplnovaný) je důsledkem až nesmyslných ekotlaků -ovšem popírá určité technické zákonitosti...Nemluvě o tom,že amíci věděli už před půl stoletím,že objem motoru je nenahraditelný,tak je jasné,že nějaké 1.2 HTP 3-válce,potažmo přeplnované 4-válce jsou slepou uličkou-ale plní stále přísnější normy...Tam kde chybí materiál-což přesně ilustruje maloobjemové motry s plněním,je jasné,že nemůže dlouhodobě ustát změny v teplotách,obrovské tlaky atd. Snad si takovéhle příspěvky přečte co možná nejvíce lidí,kteří uvažují o koupi auta s 1.2 koncernovým motorem-i přes reklamní kampan budou dříve či později "plakat nad výdělkem"...Podle mne jediný,kteří jsou schopni ve světě vyrobit spolehlivý maloobjemový motor(mají jednak bohaté zkušenosti,navíc jsou technologicky velmi vyspělí) jsou japončíci...A to nejen díky jejich schopnostem postavit vysokootáčkové maloobjemové motory třeba do silničních motocyklů-a ty motory prostě drží a vydrží...

stirecek*

Ono ty TSÍČKA jsou už konstrukčně někde jinde než atmosfér HTP, jenže i tak mají problémy a už se jich v servisech hromadí víc a víc. Pod zátěží ten motor stále hřeje, účinnost se sice zvedla, ale i tak je tam toho nevyužitého tepla mnoho. Další spíše finanční problém je v malém katalyzátoru, ten se pod zátěží hodně přehřívá a aby automobilka ušetřila na ceně vozu, přenechala chlazení katalyzátoru na peněžence zákazníka - při zátěži se katalyzátor se chladí benzínovou mlhou, proto tolik TSI žere, když se tomu šlape na krk. A že má emise jako deset dieslů dohromady, není důležité, hlavní je že měřící cyklus jim vyhovuje a ten je splněn. A pak mám info, že reklamované motory v záruce jdou na repas a dál se dávají do nových vozů, takže ani u nového auta nemá kupující jistotu, kolik má motor najeto. Info je přímo od zdroje, tak něco na tom bude. ĎAS AUTO!

 

 

aa007
hodnocení

0x

No abych se vratil k tematu... Dneska prisel kamarad se na to podivat a kdyz to videl, tak se zdesil. Vymenu hlavy asi delal nejaky ucen, ktery se na aute teprve zaucoval. Draty jsou preizolovany PVC paskou, nekde izolace neni dotazena az do konce. V jednom ohybu je kabel prodren az do ziveho. Presto prezevsechno jsme merenima nenasli zadny zkrat. Baterie byla vybita. Trosku jsme ji teda nabili a pak to naskocilo. Po zahrati motoru jsme zmerili napeti pri volnobeznych otackach - a namerili jsme 14.1V, coz je podle prispevku vyse malo. Napada nekoho co s tim? Doufam, ze neni v haji alternator...

V autorizovanem servise me uz nikdy nikdo neuvidi (nechci psat v kterym, protoze jsem byl ve 2 a nemam dukaz, kde tohleto provedli, takze zase nechci pomlouvat - ale evidentne si s tim oba moc hlavu nelamali) - kamos rikal, ze to je skoro na trestni oznameni za pokus o vrazdu, co vsechno tam nasel...

stirecek*

Já myslím, že jestli to auto bylo v autorizovaném servisu, tak je úplně jedno, kde to bylo. Autorizovaný servis by měl odpovídat za vzniklé vady a je jedno kde - tedy můj názor. S tím dobíjením, pokud máš bezúdržbovou baterii měla by dostávat těch 14.6V na volnoběch i při zapnutých všech spotřebičích, které na autě máš - světla, klimu, větrák, vyhřívání, rádio atd nesmí klesnout. Pak by mohl být problém v altíku, ale to se dá opravit, nejspíš střelený diodový můstek, ale to by altík nedával vůbec nic, ztěží ani ne 12V. Zjisti si jakou tam máš baterii, pak by mohlo stačit 13,8V, ale jak říkám, napětí nesmí klesat se zapnutými spotřebiči.

auto má dobíjet 13.8 až 14.3V řek bych že dobíjení máš o.k. spíš mrkni na svorky akontakty baterie a vem je šmirglem či pilníkem dále koukni jak je na tom ukostření motoru a kastle

 

blackflamesiczi*
hodnocení

0x

pokud jezdite kratke trate tak to dele trva nez auto dobije to co zdelate na start a v zime staci malo a nenastartujete

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma nestartuje auto

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]