Nejste přihlášen/a.
Ahoj,cekaji nas velke mrazy az -30 a mam strach,ze mi zamrzne nafta. Je vhodne neco do ni pridat? Nebo na pumpach je uz oiginal zimni? Je lepsi mit v nadrzi vic nafty at nepromrzne? Diky Martin
mnoho let používám toto:
zbozi.cz/... a nemám problém.
diskuse na toto téma tu už byla, stačí hledat...
Dobrý den. Záleží, co máte za auto. Pokud máte starší auto, tak bych do nafty přidal benzín a to až do 25% objemu.
Jde o to kolik na to máš ,pokud jsi připosranější ,tak natankuješ na Šhelce a ještě ti poradí co tam za sračku prevetívně dolít.Pokud socka ,dotankuješ naftu a budeš věřit že zítra nastartuješ .Ps-Škodofkáři prý takový problém v zimě nemají, jezdí sockou,aby nás se svým naleštěným autem oslnovali v létě.
Tu značku pumpy jsem napsal jenom pro ty lidi co jsou hogo fogo a normální socko pumpu levnější o kačku nehledají
ono je podle me jedno kde clovek natankuje , ja loni tankoval jen vervu a ta me 3x zamrzla pri par stupnich, jednou jsem jel v noci a auto spadavalo do nouzaku a zamrzla nafta tak jsem zastavil na nejlevnejsi pumpe na pisecku ( jedina pri ceste) narval jsem plnou abych to rozredil a zahral a ono to nezamrzlo ani pri 2x vetsich mrazech . Pak jsem vyjel nadrz a zase na benzinu a opet zamrzlo. A tak jsem volal na benzinu a zajimalo me jak je to mozne a pak behem okamziku vedel kolik tam vozi vervy a podobne takze bud mel dokonalou pamet a nebo me houpala pak me to vysvetlil jeden pan na jine benzine ze prej aditiva dostavaji v kanystrech a lejou je do tanku podle mrazu a u nas bud maji blbej teplomer a nebo je prodavaji dal
O Tom testu ve světě motorů?
Zajímalo by mě na jaký benzínce Ti pán vysvětlil, že tam lejou kanystry aditiva?
To jim jako v noci (dnes -19) přiveze cisterna 20 000 L nafty, která neni zimní, ale třeba jen do -10, stočí to do komor, on pak otevře komory a leje tam z kanistrů třeba 1 000L aditiva aby mu hned nezamrzla? Co by tím docílil? Proč by to dělal a nenechal si jí přivézt už s aditivovanou?
U Shellu jsem na vlastní oči viděl certifikát zimní nafty od Čepra. Nemám tedy žádný důvod kupovat čepráckou naftu o 3 Kč dražší u Shellu.
Čepro je Velkoobchodní prodejce, přepravce a mimo to aditivuje -nějakým- způsobem naftu, benzin pro ruzný benzinky..Samolepka neznamená, že když jsou PHM dodávaný od Čepra na 5 benzínek, že vozí 5x uplně tu stejnou naftu.. Shell atd. si jí od čepra nechává aditivovat tak jak chce..
Celá nabídka je zastřešena marketingovou podporou společnosti ČEPRO, a.s.:
Označení ČS atributy "Prémiová čerpací stanice"
Jestli chceš vyjet až na jaře, natankuj na šelce ten předražený šmejd. Pokud chceš jezdit celou zimu, nejlepší je tankovat v čsad, pokud nějaké máš v okolí a nemusíš už žádné přísady přidávat. S touhle naftou jsem neměl problémy ani při -33 a žádný vif není třeba, tahle nafta už je aditivovaná a další přísady jsou pak spíš na škodu. Taky nedoporučuju tankovat plnou, nikdo neví, kolik která čerpačka má ve svých palivech biopřísad, deklarovaných je 6-7procent ročně, ale vetšinou to překračují daleko víc. Je tedy blbost kupovat v listopadu plnou nádrž a vydržet až do jara. Pokud ovšem máš nádrž na tři čtyři týdny, není problém.
Zase to nemusíte tolik dramatizovat, stirecku. Ne že bych byl takový fanda Shell, ale firma holt používá ShellCard, takže jinde než u šélu a oemfau jaksi ani brát nemůžu. A představte si - no problem, mráz nemráz, jezdím furt, pochopitelně do toho už nic dalšího neleju. Vždy narvu nádrž až po špunt - to je taky špatně? Je pravda, že tu nádrž taky zpravidla ten den, maximálně za dva dny vyjezdím A auto taky není bůhvíjak nové,HDi aktuálně má najeto 350 tkm. Tím nechci vyzdvihovat kohokoliv či cokoliv, ale neřeším to - jezdím a jezdím. Mimochodem - ten humbuk kolem biopřísad mě přijde taky přehnaný - ještě nedávno jsem měl Golfa , taky měl hodně nalítáno - a představte si - jezdil jen a pouze na bionaftu - to i v zimě, pochopitelně. Pokud se s autem denně či obden jezdí, biopřísady nepoznáte.
Takže ono to s tím vyjížděním až na jaře nebude tak horké, že. Ovšem pokud nemyslíte PV3S, tato kultovní vozidla měla skutečně značné problémy se zimními starty, ty jsme briskně řešívali Rudým právem do sání Ale to už je nějaký rok dozadu
víc novin uz chyta
Kdyz se da plna tak nema tendenci zamrzat pri kazdodenim provozu protoze ji zahrejete jizdou nad 0 a akumuluje teplo. 1000litrovej barel vody co ma 24 stupnu byl pres noc v mraze a rano byl pomerne teplej
Kamarád měl 1,8tdci commonrail a pořád bral benzinu. Pak si vzal celou nádrž od shellu a nestačil ji vyjet, odešli mu vstřiky - continental. Je ale pravda, že to bylo v roce 2008 a tehdy měl shell s kvalitou paliv veliké problémy, ale jen u nás, za hranicemi byly kvalita stále stejná. A ani v roce 2010 neměl zrovna nejlepší naftu, jen se to snaží dohnat reklamou, za hranicemi opět stejná nafta s vyšším cetanovým číslem, takže je vidět, že na domácím trhu šell stále šidí. OMV a benzina je stále vyrovnaná, i když OMV u nás je hodně drahá, ale s naftou nemají žádné problémy. Ono stačí, když zástupci šelky doporučují přidávat aditiva, zatímco zástupci benziny nebo omv dodávají, že přidané aditiva můžou kvalitu snížit, poněvadž už jsou dostatečně aditivované z výroby. Nikde jsem nepsal, že je špatné narvat nádrž po špunt, ale je špatné narvat nádrž po špunt a málo jezdit a mít palivo v nádrži až do jara. někdo tankuje jednou za tři měsíce a pak se diví, že má problémy s biopřísadami. Kdo málo jezdí, měl by tankovat tolik, co projede cca do měsíce, jinak ty biopřísady pozná.
já mám perfektní zkušenost s VERVA Diesel, additiv tam už automaticky je a při -20 °C startuje už po několikáté nádherně, podle rozhovoru se specialistou na BOSCHacke vstřikovače je to zatím nejlepší nafta, co je nezasírá ...
mam 307 combi 2.0 HDI
K tem CR vstrikovacum - mam nejake jete nahradni a jeden jsem ze zvedavosti rozebral (a slozil ) a jsem skepticky k hysterii s kvalitou nafty. Jedine, co se tam muze ucpat jsou dirky v sedlove trysce a ta stoji nova asi 1200Kc, v Polsku polovinu. Jinak na tom nema co odejit a uz vubec ne diky drobnym rozdilum v kvalite nafty. A i to ucpani bude spis problemem filtru nez nafty (skrz filtr by vetsi castice nez je dirka nemely projit) Dalsi moznosti je produkce kovovych castic z cerpadla, to uz bude slozitejsi, ale zase - maximalne se ucpe ta spodni tryska, u BOSCH vymena trivialni.
Dnešní vstřikovače a čerpadla jsou tak kvalitní, že klidně přežijí celé auto. Problém s ucpáním u trysky nehrozí, pokud správně funguje filtr, tedy jestli ho občas někdo vymění. Na životnost vstřiků má vliv jen používaná nafta, mazivostní přísady, cetanové číslo, hodnota pěnivosti a taky biopřísady, které mohou působit korozivně. Shell s tímto měl velké problémy a i přes snahu vše napravit přišel o hodně zákazníků a dodnes jeho nafta nepatří mezi špičku, tedy u nás. Za hranicemi má šelka zcela rozdílné parametry, tam nemají potřebu si mastit kapsy na úkor zákazníka.
Tak ono rozdíl je v aditivaci pro naftu jezdí všichni stejn,ě alespoň Praha a STČ. do rafinerie Kralupy ať je to ten nebo ten(všichni).Kromě ONO a jiných co dováží z DE nebo AT tam bere i OMV ze své rafky Schwechat.
Dřív nikdy nebyly s naftou problémy, protože obsahovala petrolejové trakce, které se dnes šetří do letadel (-50°C). Takže se to řeší aditivací a tady už to má nejspíš každá značka nebo čerpačka ve své režiji a tedy i prostor pro úspory. Shelka má nějakou naftu, kde udává nejméně pět procent těchto petrolejových trakcí a proto je ta nafta tak drahá. Nicméně podle odborníků, tohle procento nemůže cenu takhle navýšit, takže je to takový kec pro oblbnutí zákazníka a pak je tady otázka, zda těch pět procent tam opravdu dají - odhaduje se tak dvě, max tři procenta, takže i u takto drahé nafty shell klidně doporučí další aditivum přidat, protože své naftě asi nevěří. Třeba takový optimal diesel žádnou dodatečnou aditivaci nedoporučuje.
z tim omv jsem vcera nabral u nich protoze jsem slysel ze lepe maze a je lepsi nez na benzine a ejhle dnes 20 km na nouzak nez se nadrz prohrala zpateckou
Martine, asi bych něco doporučil přidat. Někdo je zastáncem pár litránku benzínu do plné nádrže, jiný tam dává dražší aditiva, která jsou v těchto mrazech vyprodána. Samozřejmě pumpy mají zimní naftu a hlásají, jak v palivu už jsou potřebná aditiva obsažena. Asi bych tomu nevěřil, natožpak když nám ve skladu stojí jeden diesel s přimrzlou naftou od značkové čerpací stanice...
Pokud si chcete zničit auto, dejte do nádrže benzín (jak tu někteří radí)... tohle funguje u starých atmosféráků, ale určitě ne u nových naftových motorů.
Za sebe můžu říct, že mám dobré zkušenosti s Verva diesel od Benziny, ta mi nikdy nezamrzla (a nic už do toho nepřilévám).
Jinak v zimě tankujte vždy plnou nádrž. Když budete 2x týdně brát za 500,-, tak se Vám tam bude tak akorát srážet vzdušná vlhkost a ta může zamrznout.
Kámošovi taky verva hodila auto do nouzáku v mrazu. Díky tomu že neměl plnou nádrž, na další čerpačce dotankoval jinou naftu a po deseti km restartoval a auto v pohodě jelo dál.
ja to same dotankoval jsem na nejlevnejsi pumpe v okoli a ono to pak nezamrzlo ani v -20
V tom případě ji šidí přímo pumpař. Mně Verva nezatuhla nikdy, narozdíl třeba od nafty z Tesco pumpy.
doplněno 13.02.12 10:47:Například dnes ráno bylo -18 a naprosto v pohodě.
V těchto měsících se běžně zaváží nafta zimní, ta je do -20 C
Zajeď na benzínku a zeptej se, jestli mají ,,ARKTICKOU NAFTU´´ ta je do -30 C
Jestli jo, asi není co řešit (jestli teda nebude -40) , jestli ne, kup si ZIMNÍ ADITIVUM do nafty! To aditivum nařeď podle návodu.. Záleží kolik budeš tankovat litrů, jak se ředí a o kolik chceš aby Ti aditivum snížilo teplotu...
Třeba Sheron na Shellce asi za 230,- na 50l nalejeě 1/5 a je to o cca -9 C
Kdo radí benzín nebo petrolej, tak by se pak měl podílet na repasi čerpadla a vštřikovačů.
cerpadlu se to bude tak libit ze posle cast špon i vstrikovacum, vic takovejch lidi pomerne jednoducha oprava a hodne LOVE do me kapsy
No myslim, ze nafta nema az tak zazracne lepsi mazaci schopnosti proti petroleji, ktery byva beznou soucasti nafty ale vzhledem k velke potrebe pro letecky prumysl je ho tam cim dal min a nafta za chvili bude asi tuha i kolem nuly... Benzin neresim, to je kravina samozrejme.
no ono se stacii podivat na naftu pred x lety kdy byla modra a ted je horsi nez olej do panvicky, ale nechapu pro v na pumpe pro traktory(obrazne vesnicka pumpa) maji naftu bez biobordelu a na benzine takovej srot. Ne slo o ten benzin
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.