Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Startování felicie

Od: ulort* odpovědí: 13 změna:

Dobrý den,mám takový problém,začala mi to mrška dělat před dvěma dny.Byl jsem zvyklý,že při startu klasicky sešlápnu spojku a klíčkem rovnou startuji.Ale najednou ouha.Při otočení se nic nestalo,jen svítily kontrolky.Chytla až na potřetí,ovšem zpozoroval jsem,že pokud dám klíček do polohy jedna(tudíš naběhne ventilátor,rozsvítí se kontrolky) a nechám ho v této poloze cca 2-3 sekundy,tak cvakne relé a potom vždy nastartuji.Jedná se jedno z prvních MPI 1.3 rok 1997.Má otázka tedy zní,odchází nějaké relé?pokud ano,tak jaké? nebo napadá ještě někoho něco?spínací skřínka je cca půl roku stará a startér a altík také nejsou nejstarší..startérem to dle mého názoru být nemůže.Moc díky za rady,Petr

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar dabel

mrkni do pojistkovky je to relé R1 první z leva hned nad pojistkama vyndat prohlídnout očistit kontakty popřípadě skusit jiný dále prohlídnout konektory v pojistkovce jestli nejsou zoxidovaný uhnilý dobře nacvaklý.do pojistkovky rádo zatéká skrz čelní sklo a pak to dělá problémy mrkni jestli to nad pojistkovkou nemáš promočený ;)

ulort*
hodnocení

Díky moc,za chvíli musím do práce,zkusím zítra a ozvu se,jak to dopadlo.Díky

 

hodnocení

0x
avatar miramira

tata má feldu 96 a ta je dost citlivá na úroveň nabití baterie. Když jí nabil do plna, auto lítalo jak čert, vše sechovalo jak má, když byla skoro vybitá moc se tomu obecně nechtělo. V jakém stavu je vaše baterka? ted v mrazech začínají tyto problémy. Ale jen strílím od boku. Možná je chyba jinde. sorry

ulort*
hodnocení

Baterie je přes rok stará,vlastně tam mám během dvou a půl let koupené vše nové,postupně vše odcházelo.Ted se chystám přejít na fabii či octávii a felicii přenechat přítelkyni a nechci,aby s ní měla hned problémy :( baterie po celonočním stání na parkovišti před prací dostane trochu záhul,ale vždy chytí.Tohle bych právě přisoudil tomu relé nebo spínací skřínce,ale ta je tam půl roku stará.

pokud se sní nějakou dobu nejezdilo - nedobíjela se, tak i po pár měsících Vám může poklesnout napětí. Dobijte ji pořádně - ničemu neublížíte, naopak. Ale asi to bat tedy nebude. zdar Mira.

ulort*
hodnocení

Právě,že s ní jezdím denně :o) ale díky za názory,Petr

 

hodnocení

0x

To relé co se ozývá je skutečně R1 - odlehčovací relé. Každé startování by jste měl zahájit až tehdy, když relé uslyšíte sepnout, nebo zkrátka počkat po zapnutí elektriky nějaké ty 2-3 vteřiny. V manuálu se to sice nedočte, ale je to obecné doporučení automechaniků. Je možné, že mechanické části relé jsou nějakým způsobem znečištěné nebo zvlhlé a při těchto mrazech mu to může trvat déle než obvykle...

R1 není odlehčovací relé! odlehčovací relé při startu odpojuje světla a další spotřebiče a má označení R7 je v horní řadě relátek druhé z prava *dril*

velice velmi se omlouvám, máte pravdu:) při psaní příspěvku jsem myslel na odlečovací relé a tak jsem ho tam prostě napsal*zed*

R1 je něco jako hlavní relé...nevím přesně jak mu nadávat:)

 

ulort*
hodnocení

Díky díky..relátka jsem měl venku a včechny jsou skoro jako nová.Pro jistotu jsem použil na každý kontakt kapičku konkoru.Já jsem neviděl snad v životě nikoho,kdo by těch pár sekund čekal(u benzínového motoru),ovšem já asi čekat začnu :o) stejně po startu čekám několik desítek sekund,at se olej alspon trošku rozlije...díky za odpovědi,snad to bude ok.Mějte se chlapi..

konkor je konzervační olej a na kontaktech nemá co dělat na kontakty je určen kontox*cteni*

napadaj mě jestli nejsou třeba volnější kontakty přímo na spínačce?

to že relátko vypadá jak nové neznamená že je plně funkční může mít opálený spínací kontakty a se pozná jen tehdy pokud ho oddekluješ.

další kapitolou je cívka startéru uvnitř pod víčkem je silový kontakt-měděný pásek ten se po čase vypálí a vznikaj problémy ta cívka se dá rozebrat už sem to párkrát dělal kontakt se dá opilovat otočit nebo vyměnit :)

erikch*

jen tak pro doplnění-před samotným startem vypněte vše,resp.nic nezapínat-ventilátor a světla jsou největšími "žrouty" energie-ono se to dalším a dalším startováním nasčítává(kor v těchto mrazech) až prostě jednoho rána příjdete a...nic...Ještě je velmi praktické očistit a chem.ošetřit(např.Kontaktol) veškeré kontakty-a to od pólů baterie postupně až ke startéru,altíku,ukostření motoru...V kontextu dlhouhotrvajících mrazů,krátkých jízd(kdy altík prostě nemá čas dobít...) a neúplné kapacity akumulátoru,jste jednoho dne přesně tam...

 

kaprik*
hodnocení

0x

To relé, co po dvou vteřinách od zapnutí klíčku cvakne, je u MPi benzínové čerpadlo v nádrži, které dočerpává benzín a tím natlakuje palivovou soustavu. Nic míň, nic víc. MPi by se mělo startovat až po tomto cvaknutí. Ventilátor mám při startování na jedničku, světla vypne odlehčovací relé. Spojku není potřeba sešlapovat kvůli nějaké elektronice, nemá žádný spínač, dělá se to proto, aby se odlehčilo startéru a ten nemusel přemáhat odpor ztuhlého oleje v převodovce. To, co popisuješ, je prostě cívkou ve startéru. Ta jen cvakla a nic... Buď rozebrat cívku a namáznout ten válec, co si ho elektromagnet přitáhuje, nebo dej jiný stertér. Dělala mi to taky a mám pokoj.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]