Felicia 1.6 - spotřeba oleje

Od: Datum: 08.01.14 18:47 odpovědí: 18 změna: 13.01.14 08:57
avatar

Ahoj, poslední dobou si u naší Feldy všímám docela vysoké spotřeby oleje. Vím, že jsou tím 1.6 docela proslulé, ale chtěl bych s tím něco dělat. Padne ho tak 1,5L na 1000 km a to mi přijde jako docela dost.

Poznatky:
- chladicí kapalina stále stejná, čistá, do vody to netlakuje, nepřibývá jí ani neubývá
- olej nikde neteče
- na víčku oleje se tvoří poměrně hodně emulze světlejší barvy
- namodralý kouř z výfuku jsem nikdy nezaznamenal
- průměrná spotřeba benzínu je kolem 8L


jinak mi přijde že motor asi nejede tak jak by měl, neříkám že je přímo líný, ale švagrova 1.6 jede o poznání líp (znatelné hlavně u plného auta).

Osobně si myslím, že by to mohlo být těsnění pod hlavou nebo připeklý pístní kroužek. Předpokládám, že ten kroužek by se dal odhalit tím, že by měl válec horší kompresi (nebo se mýlím?).

Lze nějak diagnostikovat závadu jen z těchto informací? Tedy pokud to bude pístní kroužek, určitě to nebudu dělat sám. Těsnění pod hlavou (když si půjčím momentový klíč) si vyměnit troufnu.

Lze se přiklonit nějaké z těchto možností? Nebo jaké jsou Vaše názory na závadu? Díky

doplněno 08.01.14 18:50:

Ještě bych rád doplnil, nemáme ji moc dlouho a bývalý majitel byl asi docela "chytrák", no prostě v chladicím okruhu byla nespecifikovatelná hnědá kapalina, jak jsem se dočetl, mohlo jít o smíchání červené a modré kapaliny a její následnou reakci. Tomu by údajně odpovídala i možnost rozežrání těsnění pod hlavou.

Chladicí okruh jsem samozřejmě vypustil, důkladně propláchnul a nalil kapalinu novou - ta se nijak nezabarvuje ani nešpiní.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: 777
Datum: 08.01.14 20:13

Těsnění pod hlavou asi ne,to má většinou jiné příznaky...ten připeklý kroužek je možnost,možnost jsou i ventily,vyběhané dříky,špatné gufera

Pokud motor žere litr a půl oleje na 1000 km tak to je fakt hodně,to je na celkovou generálku nebo jiný motor...to máte do výměny cca 22,5 litru oleje,to je kritický stav...kolik to má proboha najeto?...nebo to jsou na tom ty gertrudy 1,6 tak špatně

Jen pro porovnání moje 1,3,najeto 320 tis a spotřeba oleje neznatelná,od výměny do výměny nemusím dolít,na měrce ubude max 2mm...za celou dobu měněny jen rozvody

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.01.14 20:35
avatar

no, na nájezd bych se moc neptal, byla koupena před dvěma lety, je to 99 rok, combi, v plné výbavě kromě klimatizace. Údajný stav tachometru při koupi byl 98 000 km, čemuž se mi moc teda věřit nechce, už jen z důvodu že v motoru byla na štítku psána příští výměna oleje při 130 000 km, takže ten co to stáčel asi na takovou drobnost zapomněl *smich* i tak se mi zdá nájezd poměrně malý. Takže skutečný - kdoví *nevi*

Od: 777
Datum: 08.01.14 20:38

Podle tý spotřeby oleje bych to tipoval průměrně tak 250 tis,možná i více...za 130 tis se snad žádný motor tolik neopotřebuje,leda že by na něj někdo úplně kašlal

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.01.14 20:21
avatar

Tlak ve válcích změříte,pak do každého válce trochu oilu a opět se měří-u špatného se po aplikaci oleje do válce zýší tlak.Pokud jsou zepečené kruhy,aplikuje se do válce petrolej (cca12-24hod) ,který rozpouší karbon a tím uvolní zapečený kroužek.

doplněno 09.01.14 18:09:

To Virus-já bych to viděl tak,že vysaju většinu a zbytek se spálí nebo se protočí motor bez svící a petrák to vyháže ven.

doplněno 10.01.14 16:49:

To Vševěd-dle čeho soudíte,že pkd by bylo špatné těsběbí pod hklavou ,že by to nejelo?

Záleží na tom jak moc je fouklé těsnění či prasklá hlava!" S obojím se dá do určité míry jezdit aniž by to "nejelo" !

P405 1,9d -fouklé těsnění pod hlavou,tlakovalo do vody,jezdil jsem bez problémů dva roky!Jen jsem o to pečlivěji hlídal hladinu chl.kap.lehce pod min,jinak vyházelo ven!Seat Ibiza 1,7d jezdil jsem s prasklou hlavou asi 3 roky než mi to nedalo a nechal jsem ji vyměnit.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: virus*
Datum: 09.01.14 22:59

Děkuji za odpověď. *palec*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vseved*
Datum: 13.01.14 08:54

Soudím podle poznaku: voda neubýva, netlakuje, nekolísa

Samozřejmě, pokud je v hlavě nebo v těsnění mikro prasklina, tak se s tim do určité míry jezdit dá. Jak pišeš, voda pod ryskou minimum - mělo by být zřetelné "pérováni" vody v nádobce. Od unikajících plynů do chladícího systému...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vseved*
Datum: 13.01.14 08:57

Soudím podle poznaku: voda neubýva, netlakuje, nekolísa

Samozřejmě, pokud je v hlavě nebo v těsnění mikro prasklina, tak se s tim do určité míry jezdit dá. Jak pišeš, voda pod ryskou minimum - mělo by být zřetelné "pérováni" vody v nádobce. Od unikajících plynů do chladícího systému...

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: virus*
Datum: 08.01.14 21:44

Omlouvám se předem,že toto není přímá rada ,ale aplikace petroleje do válců na uvolnění připečených kroužků se v různých radách několikrát opakovala jako rada při velké spotřebě oleje,ale nikde jsem se nedozvěděl co se s tím petrolejem potom stane a jak se z válců dostane potom ven. Neprosákne do oleje a tím ho znehodnotí? Nebo se po nastartování pak spálí? ( a co na to katalizátor?)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.01.14 07:54
avatar

měl jsem podobný problém na seatu cordoba r.v. 97 najeto bez pár km 200 tis. km, spotřeba na 700 km asi 1l oleje a vite co to nakonec bylo? Gufera na ventilech, Taky jsem měl strach, že to je kroužek ale byly to jen ty gufera na ventilech za 200 kč materiál a kolega v garáži za 600 kč práce a mám klid.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vseved*
Datum: 10.01.14 13:01

Na těsnění pod hlavou bych nesázel. To by nejelo skoro vůbec, ztrácela se voda v systému atd. Nepsal si kolik to ma namotané na tachometru... Může bejt, že motor je přetěsnění hodný. To je: pístní kroužky, hlavně stírací , nebo gufera dříku ventilů a nebo gufera motoru vůbec. Na ty gufera ventilů bych vsadil já. Sundat víko hlavy motoru a zkontrolovat, nebo preventivně vyměnit. Není to velká položka, zvládne i průměrný mechanik. Záleží, jak si zručný... ( doporučil bych silikonová gufera, jsou pružnější )

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 10.01.14 13:44
avatar

na tachometru je 120 000, když jsme ji koupili, měla údajně 98 000, ale tomu stejně něveřím. Těžko říct, kolik má opravdu nalítáno.

Jinak nový poznatek - když za chodu motoru oddělám víčko oleje z víka ventilů, fouká mi z něj vzduch, poměrně silně. Je to normální?

Od: 777
Datum: 10.01.14 13:55

Foukat musí,motor za jízdy tzv. dýchá přes odvětrávání klikové hřídele...ale nesmí zase nějak moc,to by naznačovalo že to utíká přes pístní kroužky

Každopádně tohle je na generálku...nějaké zázračné řešení v tomto stádiu myslím si že neexistuje-může být jak problém v horní části(ventily,gufera vantilů) tak v dolní části,pístní kruhy,vyběhaná kliková hřídel

Generálka je dražší,ale máte jistotu že motor ještě dlouho bude jezdit...nebo koupit nějaký málo jetý motor...pokud se to nechá,spotřeba oleje bude růst,časem se budou zvyšovat všude vůle a může to dopadnout i tak jako u jedné 120L co jsem viděl-ojnice vylítla blokem motoru-záleží jak dlouho auto plánujete

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.01.14 15:18
avatar

Ještě jsem udělal kraťoučké video, takový bublavý zvuk je slyšet po sundání víčka + šlem na víčku. Asi se z toho nic moc poznat nedá, spíš mě zajímá jestli to "bublání" je v pořádku. Je to na studeném motoru (asi minutu po nastartování)


Od: 777
Datum: 12.01.14 16:45

A do jaké výšky to z toho asi fouká?...když k tomu dáte ruku...to brumlání tolik myslímže normální není

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.01.14 16:55
avatar

šlem na výku je u felicií běžným jevem zvláště pokud jezděj kratší trasy

pokud neni emulze v oleji -na měrce oleje,auto topí netlakuje ,nelítá teplota,neztrácí se voda tak bych to neřešil

to bublání nevim máme v rodině feldu s timhle motorem ale tydle zvuky nedělá možná bych koukl jestli neni zanesenej olejovej sací koš

co se týče tý spotřeby oleje většinou gufera na ventilech občas pomůže dát hustčí olej je li 10ka nalejt 15ku

Ohodnoceno: 2x
 
Od: 777
Datum: 12.01.14 17:04

Obávám se že při takto kritické spotřebě to už nepomůže...15W je o něco hustší ale zase takový rozdíl to není-navíc tenhle motor má hydroštely které potřebují řidší olej(pokud ne budou trpět zase hydroštely)...

Můžu sice porovnat s 1,3 která má najeto 320 tis,ale může to taky být přínosné...po sejmutí víčka je cítit foukání,ale ne nějak silně,brumlání se neozývá téměř žádné(jen neznateně tlumené a to je možná spíš jak pracují ventily)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.01.14 17:40
avatar

Nefouká nijak moc, já spíš nevěděl jestli to vůbec foukat má. Jak budu na jaře měnit olej tak asi rovnou sundám vanu a kouknu na ten sací koš, jestli tam není nějaký problém (bublání). Jinak hlasité to není, nahráváno to bylo mobilem hned u víka a to ten zvuk docela zkresluje, když jsem stál před autem + otevřené víčko, bylo to jen tak lehce slyšitelné.

Dílnu nemám tak se mi do toho teď v zimě stejně nechce venku nějak moc vrtat, nechám to na jaro. Při té příležitosti rovnou sundám víko ventilů a zkouknu ty gufera, hlouběji se do motoru asi sám pouštět nebudu.

Děkuju Vám za rady :)

Od: 777
Datum: 12.01.14 18:01

Gufera nevyměníte s hlavou nandanou na motoru...u některých motorů to jde,u některých ne

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.