Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Letovani/svařování hliníku

Od: mitch263* odpovědí: 14 změna:

zdravím...

potřeboval bych zavařit nebo zaletovat ploštinu na vodním chladiči do auta... máte někdo radu na koho se obrátit nebo technologii, kterou to dokážu doma...? jde celkem o velkou díru (proražením), ale shnilí to není...

Hliník se vaří TIG-em, ale ten doma nemám...jen klasický CO-čko... Prodává se do něj i drát na svařování hliníku, ale nezkoušel jsme to.. má někdo stím zkušenost..?

díky za reakce...

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

cyril*
hodnocení

1x

Nejlepším řešením je výměna za jiný kus. Ostatní jsou jen zoufalé pokusy o téměř nemožné - v domácích podmínkách určitě! ;)

michael1

myslím že nemáte úplně pravdu i doma se dají dělat věci kvalitně (samozřejmě jestli je chladič za 500Kč dáte víc za práci atd.) Michael PS: vlastě vůbec záleží na šikovnosti,použidém materiálu, samozřejmě také na stavu chladiče

moto*

Svařit v domácích podmínkách rozhodně nepůjde. Chladiče se obecně dělají s plastovými vaničkami a voštiny jsou těsněné těsněním. Jen velmi drahé chladiče jsou pájené speciálními hlinikovýmim pájkami a je to velmi náročná technologie. Obrazně se dá říci, že je chadič upečen v přípravku. Pro nějaké nouzové dojetí bych se osobně pokusil chladič zalepit, Loctite dělá i lepidlo přímo určené na chadiče.

Sám bych prostě zatlačil slzu a objednal nový. Nemá cenu, aby mi chladič po nějaké provizorní opravě vytekl a platil bych k ceně nového ještě odtah.

 

michael1
hodnocení

0x

Je na to spusta firem,pro Vás bude asi lepší lepení. Michael

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

máte někdo radu na koho se obrátit

jistě, sice nevím odkud jste, ale poradím...

jděte tam mým jménem a uspěch je zaručen.

opravarenstvi.cz/...

cyril*

Na 90% si troufnu tvrdit, že i v Rasoškách dostane stejnou odpověď jakou jsem poskytl já. Jen se to celé trochu protáhne. Zázraky uměli dříve u bratrů osvoboditelů z východu, dnes možná u těch ze západu. Jinak pěkný večer do centra. ;)

 

blackflamesiczi*
hodnocení

0x

na prevodovku jsem pouzil tekutej kov a bez problemu, jen to brzi jako krava takze opatrne

tesyk*

co že to ta kráva dělá?

blackflamesiczi*

udrzi to bez problemu pres 10ATM

mitch263*
hodnocení

díky za reakce... atd...

ten chladič stojí novej 10 000,- a já ho chci prostě zkusit doma polepit, ptž to je na autě, u kterýho se neví, jestli někdy pojede...a když jo, tak se neví jak dlouho..! proto se mi zatím nechce dávat tech 10 tis... tot na vysvětlenou...

ta voština je proražená v cca 1/3 vejšky a ne v místě spoje s plastem... proto se ptám na letování atd...

taky mě napadlo do ty diry natlačit třeba dvousložkový tmel (tekutý kov) nebo něco podobnýho... je mraky chemie , ale bylo by fajn slyšet něco osvědčenýho, co kdo použil atd...

tak pokud máte zkušenost tak předem díky...

moto*

Tady asi nikoho nic více nenapadne, než by asi napadlo i vás. Ten dvousložkový tekutý kov se mi jeví jako jistá reálná možnost. jen je třeba mit lepené místo dobře odmaštěné což uvnitř voštin není zrovna jednoduché.

Byl jsem u výroby hlinikových chladičů pro závodní účely, tam se používalo pájení, ovšem ve složitém přípravku. Takže vím, že pájky na hliník existují, musí k nim být i speciální tavidlo. V nějaké vývojové laboratoři by si s tím nějaký umělec mohl i poradit, jako praktická dostupnější možnost mi ale přijde nereálné. Osobně, pokud bych hledal tuto možnost, snažil bych se primárně poptávat někde mezi závodníky. Ti kteří si staví sami auta i motorky tak dovedou ve svých dílnách věci, o kterých se kolbenkám ani nezdá.

Někde v Ústí stavěli cestovní šestiválcovou motorku, prošlo to tiskem. Její konstruktér jistý pan Oldřich Kreuz řešil dříve v Čezetě hlinikové chladiče. Zde je odkaz na článek o jiné závodní motorce: www.super-moto.cz/... na které se podílel. Takže nebuďte líný a zkuste vyhledat na něj kontakt, určitě vám poradí zda je letování reálné a kdo by mohl umět.

blackflamesiczi*

kup ho od loctite a bez problemu to zalepis, do toho se necha vrtat rezat zavity a ani autogen tomu moc nevadi, a kdyz to u me na prevodovce vydrzi pres 10 atm tak chladic bez problemu, vystipat vostiny a zapatlat a mas to

doplněno 26.01.12 20:41:

jinak chladic jde i zavarit ale je to bud a nebo pokud to nevyjde je vetsinou neopravitelnej, tim tekutym kovem zapatlat a zadnej stres jak to vypada jde o funkcnost

 

mika37*
hodnocení

0x

Dobrý den.

Pokud ještě potřebujete opravit vodní chladič, mohu Vám nabídnout svoji pomoc. Zabývám se opravami chladičů. Na hliníkové chladiče používám metodu TIG. V případě zájmu mě kontaktujte.

mitch263*
hodnocení

nevidím na váši profil kartu ohledně mejlu nebo telefonu...

posílám jeden mejl na sebe ppm17@seznam.cz

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]