Nejste přihlášen/a.
Moc se v autech nevyznám, proto bych potřeboval poradit. Mám Š. Felicii 1.6 a při jízdě se vůbec nepohne ručička teploty a to i při delší jízdě, ale motor je zahřátý a topení také topí, Čím to může být, je špatný termostat nebo jen třeba budík a jak to případně vyzkoušet nebo jaké by mohly být jiné příčiny? Děkuji za odpověď.
Pokud se motor zahřeje a i vepředu chladič je horký + topení také topí, termostat je na 100% OK. Problém bude buď v budíku nebo čidle teploty (nebo v kabelech a konektorech). Skuste v motorovém prostoru odpojit a připojit kabel k čidlu teploty. Může tam být oxidace a špatný kontakt. Další příčina je nekvalitní čínská druhovýroba čidla (pokud ho někdo měnil a koupil levné).
doplněno 21.01.12 00:03:oprava : zkuste
Na devadesát devět procent to bývá čidlo a ve většině případů stačí s kabely zahýbat,popřípadě odpojit a znovu zapojit.Pokud to nepomůže tak vyměnit.Stojí kolem 150 Kč...
Nevim zrovna 99% bych netvrdil vzhledem k tomu ze jsem ve felicia klubu neco o tom vim a zrovna me praskla packa na termostatu kterej pak neuzaviral okruh a auto se ne a ne zahrat a cidlo bylo ok...
medved-jenže v tom případě by se pán v autě asi moc neohřál...Pokud auto topí,chladič je horký,resp.horní přívodní hadice,je dostatek chl.kapaliny v expanzce a auto "nevaří",nebude problém v termostatu,ale právě s největší pravděpodobností v čidle(tím spíš,že ručička teploměru na budíku "leží" na nule)...
Všem děkuji za odpověď. Přesně jak píšete, auto topí, hadice jsou teplé, motor se táke zahřeje, v tom problém není. Asi to bude opravdu v tom čidle, protože ze začátku se ručička zvedla jen o kousek a ted už leží a ani se nepohne. Zkusím tedy zkontrolovat čidlo a kabely a popřípadě koupím nové. Všem děkuji za radu a za názor Martin
Než se pustíš do rozebírání auta,zkus nejprve čidlo odpojit a konkorem postříkat spoje.Nepomůže-li to,čidlo vymontuj a po ponoření do horké vody změř odpor.Na to existují tabulky(studené čidlo má mít odpor x ohmů,teplé má mít odpor xxx ohmů).Hodnoty by měly být uvedeny v "chytré knížce typu JAK NA TO".Teprve po zjištění,že je čidlo dobré bych pokračoval v dalším hledání.
Měl jsem ten samý problém, který popisuješ. A u mě byla závada způsobena ulomenými vodícími trny v tělu skříně regulátoru chladící vody, takže termostat se po prvním otevření skřížil a následně stále propouštěl vodu - motor i hadice byly i tak teplé. Příznaky této závady jsou - po chvilce od nastartování ohřívání vratné hadice (ta spodní) z chladiče, ohřívání chladiče a zároveň teplá voda ve vyrovnávací nádržce (ta by měla začít být teplá, stejně tak jako chladič až termostat propustí). Než začneš nakupovat náhradní díly, vypustil bych vodu, odšrouboval víčko skříně regulátoru (032 121 121 J - hrdlo trubkové), vyjmul termostat a posvítil si dovnitř skříně, jestli také nejsou ulomeny vodící trny (jsou tam 2). V případě že ano, tak je to na výměnu celé skříně regulátoru chladící vody (032 121 111 N) cca Kč 900,-, neboť se samostatně "obal" neprodává. Zároveň doporučuji vyměnit i o-kroužek 36,5x3,5 (032 121 666) vodní trubky od čerpadla aby to v případě netěsnosti člověk nemusel rozebírat 2x.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.