Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda felície 1.3 95 parohy

Od: maros11 odpovědí: 13 změna:

zdravím neví někdo nějaký snadný postup při rozebírání 1 dílu výfuku?ten co vede hned od motoru co je přišroubovaný těm parohám mám tam zarvaný šrouby,a podfukuje to a vydává to strašný zvuk hlučný.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*
hodnocení

0x

není na tom nic složitého,celkem 6 šroubků,navíc je tam i místo...

maros11
hodnocení

no mě šlo hlavně o to abych je nepřerval protože jak jsem se díval tak jsou dost rezavé,i mezi výfukem a svodama jak je mezi tím těsnění (Brýle) A jestli musím sundat z vrchu ten filtr,karbec a jestli musím zpětně našroubovat díl ze spodu nebo to jde i z vrchu?

gumidek*

Napřed odmontuješ od 1.dílu lambda sondu a odpojíš kabel (nejdřív raději odpoj -pól baterie). Pak odpojíš 1.díl výfuku od katalizátoru (zespodu lehneš pod auto (trochu si ho zvedneš na straně a podepřeš, aby na tebe případně nespadlo). Pak s motorového prostoru odšroubuješ od parohů 1.díl výfuku (jsou tam čtyři rezavé šrouby). Pokud mě paměť neklame, tak jsou na šteftech, takže pokud se ti urvou nebo strhnou, vyměníš je snadno novými (kup poměděné a měděné matice). Je tam i těsnění a to se dává nové. Ty čtyři šrouby u parohů se dotahují jen asi kolem 20nM. Nesmí se přetáhnout. Dá se to s citem udělat i v ruce. Co zavazí, odmontuješ taky (většinou filtrbox a zakreješ si hadrou, co nepouští chlupy vstřik, ať tam nepadá bordel). Více na tom není. *palec*

doplněno 19.01.12 19:07:

Ohřát jízdou, jak tu někdo napsal je moc dobrý nápad a ještě je promoč WD olejem (pořádně a ne naráz) a žádný problém nebude.

doplněno 19.01.12 19:13:

Při povolování by mělo jít slyšet jakoby prasknutí a pak jdou. Chce to při povolovaní jakoby trhat klíčem. Případně je zezačátku potřeba rozhýbat střídavým utažením a povolením + zalévat WD. Pokud se budou povolovat opatrně a měkce, tak rez je bude furt držet a ukroutí se závit.

maros11
hodnocení

OK to jsem potřeboval vědět,kdyby něco tak se zase ozvu.Jinak děkuji za rady:)

maros11
hodnocení

Zdravím tak jsem sundal veškerý věci co zavazeli,ale pořád mě zavazí z vrchu ty druhý svody ,co drží ty vstřiky myslím ty první hliníkový,sundal bych je taky ale nechce se mi vypouštět celá voda z celýho auta tak jak dál?

gumidek*

To tam máte motor Mpi? (ty velký sací svody) Dle datumu výroby odhaduji spíše BMM.

doplněno 20.01.12 16:36:

Na parozích je ještě takový plech (předehřívač vzduchu) a vede od něj hadice (50) do nátrubku filtrboxu, ale zavazet by neměl, pokud demontujete 1.díl výfuku. Bavíme se doufám o sundávání tohoto dílu?

doplněno 20.01.12 17:11:

Na demontáž je potřeba použít zahnuté očkové klíče a nejlépe ořech a prodlužovací nástavec na golu

Škoda felície 1.3 95 parohy
maros11
hodnocení

Ano bavíme se o tomhle,tohle potřebuji sundat,už mám auto zvedlý jenom problém je ted v tom že dva šrouby mám sundané,a zbylí dva nejdou ani boha ven, na jednom se točí matka ale nejde sundat zřejmě strhlý závit,takže řezání mě nemine.no a druhá věc je v tom že když to potom budu nasazovat tak mi jde o to jestli to tam půjde lehce nasadit i s těsněním ze spod nebo jestli se mají sundat i ty druhé svody z vrchu a nasadit to vrchem.

gumidek*

Stejně lehce jak tento díl sundáte (bez demontáže sání), tak i dáte zpět (i s těsněním). Problém nyní nastal jen s povolením protáčející se matky. Při řezání bude možná potřeba více místa. Pokud máte mini vrtačku dremel s řezacím kotoučkem, tak je to malina a sání dolů nemusí (záleží, čím se to bude řezat, podle toho zvážíte, jestli sání půjde dolů).

Matku bych skusil chytil siko kleštěmi a otačet za současného tahu za matku směrem ven ze závitu. Chce to najít polohu, kde se vzájemně začínají závity matky a stržený zdraví závit šroubu (pak táhnout a otočit). Pokud nepůjde, tak musíte uřezat.

nasazuje se to spodem bez problémů vrchní parohy se nesundavají!

skus tu protáčející se matku vzít zespoda ostrym majzlíkem

gumidek*

Bouchat do této matice nedoporučuji. Rázy od kladiva se budou přenášet na matice na šteftech parohů na hlavě (možné uvolnění) a stejně je bude pohlcovat gumové zavěšení motoru na převodove a pumpě.

maros11
hodnocení

ok,tak já jdu doho zatím se mějte a děkuju.

maros11
20.01.12 18:32
hodnocení

je lepší na to jít s golou ze spoda chtělo by je to nák ohřát jinak nákej určitě urveš a budeš to odvrtávat pokud je nebudeš mít jak ohřát tak to povoluj těsně po jízdě to budou krapet ohřátý od vejfukových plynů.

pokud to budeš dělat od spoda nic z vrchu demontovat nemusíš vono z vrchu ti to asi pude taky ale ze spoda to de líp

pokud to urveš budeš to muset odvrtat a dát šrouby skrz

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]