Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Octavia za Fabii

Od: jaros1 odpovědí: 29 změna:

Dobrý den, mám Fabii combi 1,2 HTP- 47 kw a chci si koupit Octavii combi Tour, která se teď prodává ve vezi "plus" (elektrony, autorádio, PP, el. př. okna,dálka...) za 282 tis., je to ale 1,4 - 59kw. Nevíte někdo, jestli jsou těchto dvou aut srovnatelné jízdní vlastnosti , v poměru váha - výkon? Popř. jak to jede ve městě, a jaká je spotřeba? Děkuji.

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

axlik*
hodnocení

0x

Řek bych že 1,4 je na kombíka dost málo a podíval bych se po silnějším motoru.. Vyjde to na stejno, protože ta 1,4ka by se stejně musela hodně vytáčet aby to jelo... A proč blbou Octavii za takovy prachy? Za ty peníze jsou milionkrát lepší a pohodlnější auta...

 

nu*
hodnocení

0x

za 150 tisíc so koupíte ojetou Octavii 1U ze SRN s motorem 1.9 TDi 81 kW a budete jezdit pod 5 litru nafty

axlik*

A až jí odejde turbo či čerpadlo tak jí můžete dát pod plachtu protože se nedoplatíte :D

doplněno 18.01.12 20:02:

Pořád radši pojedu za 7l benzínu než se otravovat s poruchovym dieselem..

doplněno 18.01.12 20:03:

A teď slyším v radiu že Škodovka vyhlásila, že jejich jedna celá generace Octavií v dieselu má poruchy na hadičkách a pod. a že si lidi maj zajet do servisu :D čili kvalitka německá :)

dobrak*

Co tu vy chytráci pořád vytahujete poruchové čerpadla nebo turba? Kolik jsi jich na vlastní oči pokažených viděl? Věřím, že bys to turbo pod kapotou ani nenašel!

axlik*

Ano, jakožto autoelektrikář raději hledám řídící jednotky :D :D

erikch*

úplně jednoduše-stačí se podívat třeba na aukru,jak se pohybují čerpadla(koncernová) a jak dlouho tam jsou(pokud dotyčný prodejce není "nenažranej" a má normální ceny)-po pár dnech sledování zjistíš,že se vcelku prodávají a je po nich poptávka-pokud by nebyla(to znamená,že by se neporouchávala),tak by byla neprodejná...Jenže realita je jiná...

znalec*

Z hlediska počtu prodaných vozů je to zanedbatelné procento.

 

blackflamesiczi*

ja pomerne dost, turbo naposled pred par hodinama i s dvouhmotnostnakem takze sranda akorat majitely se to nelibilo a to mu to davam ze znamosti bez dane a nakupni cenu

laybor*

Blacku ,přesně je vidět že tomu,,dobrák" rozumí,ví o tom kulové a dává rozumy

blackflamesiczi*

nafta uz zajimava neni, co usetri clovek na nafte prosere na dilech (u novejsich aut)

nu*

Psal jsem o Octavii 1U, pro nechápavé jedná se o 1. generaci Octavií, ta má hadičky i turbo v pořádku

 

crapper*
hodnocení

0x
Dobrý den, v 1,4 - 59kw. jsem nikdy sice nejel (ani radši nechci), ale můžu vám 100% říct že to bude žrát a nepojede to na tu váhu to je strašně poddimenzovaný motor.
axlik*

Souhlas...!

 

hodnocení

0x
avatar dabel

1.4 ka je slabá nejede to měli sme to chvíli jako služební a byla to výkonová tragédie pokud toužíte po benzínu viděl bych to na 100konovou 1.6ku ta už trochu jede má jí kamarád jezdí deně a krom běžné ůdržby jen jezdí

k tý naftě osobně tu 1.9 ku mam je to 03ka 81KW dotažená z němec z čech sem jí nechtěl

jezdim do 6l jede to krásně a ty čerpadla sou v pohodě s turbem to záleží na tom jak se k tomu kdo choval já s nim problém nemam a jeho cena dnes už neni tak strašná když víte kde koupit *palec*

 

jaros11
hodnocení

0x

Děkuji za odpovědi, ale myslel jsem, jestli si u Octavie 1,4 nepohorším v jízdních vlastnostech oproti Fabii - u které nejsou oslnivé, ale mi stačí.

 

stirecek*
hodnocení

0x

Poměr váha/výkon si jistě spočítáš sám, jednoduché počty. Ovšem co se týká té ceny...?...za třista tisíc koupíš dvouleté mondeo v dieslu s šedesáti tisíci na tacho a ve verzi kombi. Nepřijde mi rozumné vrazit tolik peněz do zastaralé technologie. To už raděj tu oktávku jak psal NU, o turba se nemusíš bát, to byly držáky. Ovšem sehnat dobrý kousek z toho roku je docela ruská ruleta. Oktávky a vlastně celý koncern vw se dokonale sere od roku 2005 dodnes.

 

jaros111
hodnocení

0x

Nové auto chci z principu - mám jistotu, že není bourané, kradené, stočené...Najedu cca 12 tis km za rok, a to vesměs na krátké vzdálenosti, tudíž nechci diesela a i když bych měl jakous takous jistotu v ojetině, nechtěl bych dopadnout jak kámoš, který ojetinu koupil, a je to furt samý servis, za který by mohl mít fungláče. Nehledě na nespolehlivost a čekání na to, kdy se mi to zase pokazí.

jimmyfloyd*

1,4 59kw to musí bejt tragédie , co si aspoň připlatit 20tis a koupit tu 1,6?

poohlídnul bych se po něčem ekonomickém, buhužel tour nemá dieslové motory, 12tis km není ani málo, pokud s tím benzínem budete jezdit za 7-8 litrů, tak ten diesel bude jezdit do 5 ti litrů to je úspora 75-112 kč na 100km

na 12 tis. to je 9000-13440kč ročně!

laybor*

jimmyfloyd

víš o tom totální kulové a radíš připlatit si?

bejt tragedie (tvoje slova) (chytrej pržáček) je 1.6 , vysvětluju o něco níže,

jimmyfloyd*

ty seš asi velkej frajer ,tak mě řekni co máš ty za auto?

stirecek*

jimmy poslechni layre, o výkon vůbec nejde. I zdánlivě výkonnější motor můžou udusit delší převody. A zvláště ve městě platí, čím větší objem motoru, tím větší spotřeba. To je i důvod, proč jsem nechtěl dvoulitr. Dříve jsem měl focuse 1,8tddi 66kw a též jsem přemýšlel o 1,8tdci 85kw, ale můžu ti říct, že ten motor nebo ta převodovka byla doslova hrůza děs. Motor byl odspodu přidušený normou euro4 a převodovka měla tak těžké převody, že na to nestačil. Pokud rafička spadla pod 1800otáček, auto bez podřazení nejelo...

doplněno 19.01.12 15:36:

Jestli tedy tazatel trvá na benzínovém motoru a chtěl by si připlati, to už bych raděj volil 1,2-1,4TSI. Táhne pěkně odspodu a při decentní jízdě se může pohybovat někde kolem sedmi litrech, ve městě samo to bude někde kolem 9-10, ale to si veme i ten atmosfér, akorát že ten se musí víc točit.

laybor*

jimmyfloyd

proč bych měl být velkej frajer,já píšu jen o tom,co mi prošlo rukama, několikrát a nevymýšlím že to musí ,, bejt tragedie jak píšeš ty,který o tom víš kulový

a co mám za auto jsem tu už několikrát psal,Hyundai Satnta-fe 2.4 rok 2004,najeto 120 000km,ale jezdím i s jinými vozy.

doplněno 19.01.12 16:42:

A co máš ty za auto ,že tomu tak rozumíš

jimmyfloyd*

já ty auta vyrábim, testuji je na polygonu, a vobčas mám i za úkol s nima najet nějakej počet km, třeba nedávno to byl yeti 1,2tsi a najetí 10tis.km jak si tady říkal že přeskakujou rozvody, s tím jsem se ještě nesetkal a to ty auta nešetříme.

stirecek*

Kolik na tom polygonu najedete? Auto se má zkoušet v reálném provozu...ono automobilky se rády chlubí spotřebou nebo hodnotou emisí, ale v reálném provozu se na tyto hodnoty většinou nedá dostat, poněvadž měřící cyklus odpovídá potřebám automobilky, proto se nepředbíhali s šestikvalty, protože ty jim na měření spotřeby a emisí vůbec nesedly, i když v reálném provozu byly úspornější a daleko lepší i ve městě. Nevím jak tsi, ale u htp rozvody opravdu přeskakují. Stačí ho nechat v kopci na kvaltu, poněvadž htp nemá aretaci. TSI má spíš problém s chlazením katalyzátoru pod zátěží, tento problém přenechali na zákazníkovi a jeho peněžence. Katalyzátor pod zátěží chladí benzínová mlha, proto turbobenzín tolik žere, když se mu zatopí pod kotlem. Že tolik emisí nedá několik dieslů dohromady, už není důležité - pro automobilku, že? Taky vím, že špatné reklamované motory tsi jsou zrepasované a dávají se dál do nových aut, teď konkrétně mluvím o koncernových autech včetně škodovek. Je smutné, že tyhle auta nevydrží ani po dobu záruky. Zlatá kia ze sedmiletou zárukou. Jak je vidět, koncern už neví kudy kam a konkurenci má opravdu těžkou. A je vidět, že člověk ani u nového auta nemá jistotu, možná má motor s nějakými 50ti tisíci na tacho a nový tachometr*smich*

laybor*

Ty vyrábíš auta, to je možné , ale přeskakující rozvody se projeví u TSI většinou u zařazeného kvaltu v kopci,takže víš o tom kul...é

Kolik jichs testoval TSI?

Když testuješ , tak bys tomu měl aspon trochu rozumět,ale cos napsal o 1.4 a 1.6 tak mám pochyby žes ty auta vůbec viděls!

Nejel jsi v tom a hodnotíš

doplněno 19.01.12 22:30:

A v čem jezdíš?

nu*

Když budu upřímný, jistotu nemáte ani u nového auta, a to jistotu že je auto skutečně nové...je to sice na delší povídání ale jako nová auta se u nás často prodávají auta sloužící k předváděcím nebo zkušebním účelům, a zánovní auto při troše šikovnosti lze importovat a legalizovat jako NOVÉ auto...když s předváděcím autem najede nějaké předváděcí prase stylem jízdy "prase" 10 tisíc km, je to horší jako když najedete sám šetrně 150 tis. km

jediná jistota kterou máte je ta, že zaplatíte cenu NOVÉHO auta...A že po vyjetí z branky autosalonu cena auta OKAMŽITĚ padá o desítky tisíc Kč...Když si koupím v německu Octavii po 1- majiteli , servisovanou, vše si můžu ověřit, jak provedení servisu tak případné pojistné udláksto, když nejsem úplně blbý a vím jak a kde hledat informace...když má auto najeto 150 tisíc km a dostalo se mu pravidelného servisu, vydrží při pravideklním servisu další 300 nebo 500 tisíc km...že má auto něco najeto znamená že funguje a dobře slouží...proto s ním jejhop majitel pravidleně a rád jezdí..

Včerejší svolávací akce 800 majitelů škodovek nového modelu s motorem CR, kde jsou vadné hadičky a hrozí únik paliva, ( samozřejmě požár nehrozí - dle mluvčího) jen dokazuje, že jistotu nemáte nikdy v ničem...ale kdyby jste dostal k nové oktávce velký hasící přístoj, máte aslespoň naději...:-P

Nové auto jsou vyhozené peníze, když už utratit 250 -300 tisíc Kč za Octavii, to si fakt raději koupit nějakého ojetého "bafíka"...je to úplně jné svezení a stejná ne-li o hóóóódně lepší německá kvalita...

blackflamesiczi*

to s tema novejma jsem tu uz psal s toyotou v nemecku se koupi predvadecka a tady se postavi na nove papiry a mate nove auto koupene pres autorizovany servis a pomerne znamej . kamaradky otec to zprostredkovava a nese to docela dobre*smich*

stirecek*

Když víš kde nakupovat, tak koupíš auto nebourané, nestočené, nekradené, se zárukou, vymyté, čisté, jako nové, s novými liťáky a s levným servisem, výměny oleje a olej s filtry zdarma, atd atd. Mám už druhé auto od něho a rád se tam zase vrátím. Jestli si myslíš, že já najedu více, tak to není pravda, jezdím především město, krátké trasy několikrát denně a spotřeba 5,6litru v průměru za tu dobu, co to auto mám. Na krátké trasy se paradoxně víc ničí benzínový motor.Kupoval jsem zde:

arrweb.webnode.cz/...

a teď mám tohle:

stirecek.rajce.idnes.cz/...#

úspora cca 150tis oproti novému.

 

laybor*
hodnocení

0x

Nedejte na rady chytráčků co o tom slyšeli a jedenkrát jeli

K těm 1.6 75 kW - tato šestnástistovka bývala pružná ,rychle reagující optimální pro Octávii v I řadě.

Ve II řadě s přechodem na elektronicky řízenou škrtící klapku tyto kladné vlastnosti pozbyla,plynový pedál je potřeba tvrdě mačkat k podlaze aby se začalo vůbec něco dít,navíc zkrácené převody jsou zcela nevhodné na dálniční jízdy.

K té pro mnohé neštastné 1.4 16V 59kw ,

Díky skvěle zvolenému odstupnovaní tento motor překvapivě zdatně maskuje ,že výkon 59 kW konfrontován s 1300 kg hmotnosti nemůže stačit,v praxi však větší slabiny vykazuje až při rychlé jízdě po dálnici,pro soukromého majitele , jenž toho mnoho nenajezdí je to vhodnější verze než 1.6.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]