Nejste přihlášen/a.
chci se zeptat proč se dává do benzínu olovo jaký je důvod děkuji
Benzin je suchý, olovo tam bylo jako mazivo-velmi zjednodušeně řečeno. Proto když se dnes nedá do benzinu zvláštní přísada pro stará auta, zdánlivě se nic nestane-auto jede i bez toho, ale dříve mu odejdou ventily a sedla.
Dnes se do benzínu už olovo nedává. Je to hlavně kvůli důvodu šetření životního prostředí. olovo je těžký kov a jeho soli jsou jedovaté.
Nedávalo se tam přímo olovo, ale sloučenina s názvem Tetraethylolovo. Krom zvýšení oktanového čísla se do paliva pro benzínové motory přidávalo hlavně jako antidetonační přísada. Dnes se používá už jiná přísada.
Naprostou pravdu má pan "moto" . Jde o zvyšování oktanového čísla benzinu . Méně přísady tetraetylu olova obsahoval benzín npř, Normál než benzin Super . Mazání u čtyřdobých motorů je tlakové a je zajištěno hlavně olejovým čerpadlem , zpravidla v klikové skříni motoru. Olovo v benzinu nemělo nic společného z mazáním ventilů . Dvoudobé motory potřebují mazací přísadu do benzinu ( olej) , jelikož z důvodů jejich dvoudobého pracovního cyklu , nemohou mít v klikové skříni olej , ta je využívání pro nasávání. O důvodech a potřebě zvyšovat Oktanové číslo benzínu , je jinou otázkou , která již zde byla vícekrát diskutována. miro
a ventilova sedla se u 4 taktu mazaly jak? Ty opravdu nemaze ani ted olej je to nesmysl ale ted jsou sedla z odolneho kovu
U Felicií a Favoritů je odvětrávání ventilového víka svedeno do sání. Ventily se můžou lechce přimazat (opotit) mastným vzduchem. Platí pro motory 1.3 s hliníkovou hlavou.
Při provozu tam vzniká trochu tlak (na nastartovaném motoru a sundaném víčku oleje to pufá tudy ven). Pokud se odvětrávání na víku ucpe, víčko po krátke době vyletí.
doplněno 16.01.12 11:53:Škoda 105/120/130,... také měli odvětrání víka (viz.obr). Narozdíl od nich, Favority a Felicie mají ještě na odvětrání tenkou hadičku přímo do sání. Ta slouží na volnoběhu, kdy je potřeba podtlak ze sání (pak cucá výpary ona). Při provozu v normálních otáčkách jdou výpary spíše tou velkou (ta jde do filtrboxu a výpary jdou přes karburátor nebo vstřikovač do sání).
Hlavním důvodem, proč se nemusí používat bezolovnaté palivo jsou tvrdší sedla a ventily (Fa/Fe).
Děkuji za zajímavou odpověď. Já jsem dlouhou dobu žil v mylném přesvědčení, že se jedná o odvětrání klikové skříně, které může být vyvedeno jak do sání, tak i do volného prostoru, podle typu a konstrukce vozidla.
muze bejt i jinam, vetsina modernich vozu ma na vedeni filtr aby se zamezilo pruniku oleje do sani, ten uz tak dost zasira EGR , vetsina 120 co jsem vydel to ma jinam protoze motory nejsou v top stavu
Jo, taky jsem to na vrakáči viděl svedeno do pet láhve a motorový prostor byl špinavý a jakoby zamaštěný šmírem :D. Hlavně se musí dodržet hladina oleje ve vaně mezy rysky min a max. Pak to odvětrávání odfukuje více výparů a popř i kapek oleje.
doplněno 16.01.12 21:43:poslední věta platí v případě nadbytku oleje.
Může vést i do volného prostoru, ale tyto Škodovky to měli do filtrboxu. Asi byl záměr ty výpary spalovat a nevypouštět je jen tak ven (zase nějaká ekologie).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.