Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč bylo olovo v benzínu

Od: zs* odpovědí: 19 změna:

chci se zeptat proč se dává do benzínu olovo jaký je důvod děkuji

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

blackflamesiczi*
hodnocení

1x

uz se nedava , duvod mazani ventilových sedel

 

kjanik112*
hodnocení

1x

Benzin je suchý, olovo tam bylo jako mazivo-velmi zjednodušeně řečeno. Proto když se dnes nedá do benzinu zvláštní přísada pro stará auta, zdánlivě se nic nestane-auto jede i bez toho, ale dříve mu odejdou ventily a sedla.

gumidek*

... zvláštní přísada pro stará auta ... Pravda, potřeba přilít do benzínu jen u Škoda 105,120,130,... ;)

Všechny Favority a novější auta už přísady do benzínu nepotřebují.

 

bena*
hodnocení

0x

Dnes se do benzínu už olovo nedává. Je to hlavně kvůli důvodu šetření životního prostředí. olovo je těžký kov a jeho soli jsou jedovaté.

1jara*

Olovo v benzínu, chránilo ventily a ventilová sedla v hlavě válců, před podpálením..

moto*

To byl vedlejší užitečný efekt, olovo v benzínu - používaly se přísady tetraethylu olova, zvýšovalo hlavně oktanové číslo benzínu.

Něco třeba zde: cs.wikipedia.org/wiki/Benz%C3%ADn

zs*
hodnocení

díky dostačujicí byla to otázka do školy

 

hodnocení

0x
avatar spider

Nedávalo se tam přímo olovo, ale sloučenina s názvem Tetraethylolovo. Krom zvýšení oktanového čísla se do paliva pro benzínové motory přidávalo hlavně jako antidetonační přísada. Dnes se používá už jiná přísada.

moto*

Dovoluji si poopravit, zvýšením oktanové hodnoty benzinu pomocí tetraethylu olova se zvýšila jeho oktanová hodnota, přesněji oktanové číslo a tím jeho odolnost proti detonacím (samozápaly, známé klepání u starých aut).

 

hodnocení

0x

Naprostou pravdu má pan "moto" . Jde o zvyšování oktanového čísla benzinu . Méně přísady tetraetylu olova obsahoval benzín npř, Normál než benzin Super . Mazání u čtyřdobých motorů je tlakové a je zajištěno hlavně olejovým čerpadlem , zpravidla v klikové skříni motoru. Olovo v benzinu nemělo nic společného z mazáním ventilů . Dvoudobé motory potřebují mazací přísadu do benzinu ( olej) , jelikož z důvodů jejich dvoudobého pracovního cyklu , nemohou mít v klikové skříni olej , ta je využívání pro nasávání. O důvodech a potřebě zvyšovat Oktanové číslo benzínu , je jinou otázkou , která již zde byla vícekrát diskutována. miro

blackflamesiczi*

a ventilova sedla se u 4 taktu mazaly jak? Ty opravdu nemaze ani ted olej je to nesmysl ale ted jsou sedla z odolneho kovu

gumidek*

U Felicií a Favoritů je odvětrávání ventilového víka svedeno do sání. Ventily se můžou lechce přimazat (opotit) mastným vzduchem. Platí pro motory 1.3 s hliníkovou hlavou.

cyril*

K čemu je u Felicií a Favoritů odvětrání ventilového víka?

gumidek*

Při provozu tam vzniká trochu tlak (na nastartovaném motoru a sundaném víčku oleje to pufá tudy ven). Pokud se odvětrávání na víku ucpe, víčko po krátke době vyletí.

doplněno 16.01.12 11:53:

Škoda 105/120/130,... také měli odvětrání víka (viz.obr). Narozdíl od nich, Favority a Felicie mají ještě na odvětrání tenkou hadičku přímo do sání. Ta slouží na volnoběhu, kdy je potřeba podtlak ze sání (pak cucá výpary ona). Při provozu v normálních otáčkách jdou výpary spíše tou velkou (ta jde do filtrboxu a výpary jdou přes karburátor nebo vstřikovač do sání).

Hlavním důvodem, proč se nemusí používat bezolovnaté palivo jsou tvrdší sedla a ventily (Fa/Fe).

Proč bylo olovo v benzínu
cyril*

Děkuji za zajímavou odpověď. Já jsem dlouhou dobu žil v mylném přesvědčení, že se jedná o odvětrání klikové skříně, které může být vyvedeno jak do sání, tak i do volného prostoru, podle typu a konstrukce vozidla.

 

blackflamesiczi*

muze bejt i jinam, vetsina modernich vozu ma na vedeni filtr aby se zamezilo pruniku oleje do sani, ten uz tak dost zasira EGR , vetsina 120 co jsem vydel to ma jinam protoze motory nejsou v top stavu*smich*

gumidek*

Jo, taky jsem to na vrakáči viděl svedeno do pet láhve a motorový prostor byl špinavý a jakoby zamaštěný šmírem :D. Hlavně se musí dodržet hladina oleje ve vaně mezy rysky min a max. Pak to odvětrávání odfukuje více výparů a popř i kapek oleje.

doplněno 16.01.12 21:43:

poslední věta platí v případě nadbytku oleje.

gumidek*

Může vést i do volného prostoru, ale tyto Škodovky to měli do filtrboxu. Asi byl záměr ty výpary spalovat a nevypouštět je jen tak ven (zase nějaká ekologie).;)

blackflamesiczi*

jak rekl kamarad co mel 1202 combi , je to ekologicke auto zere olej benzin vodu *smich*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]