Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, mám Octavii 1,9 TDI 81 kW AHF, rv. 99 , najeto 210 000 km. Je v dobrém technickém stavu, akorát po rozvodech a vyčištění turba. Chtěl bych ji nachipovat, přesněji upravit mapy, cca na 96 - 100 kW. zajímá mě, jestli někdo nemáte zkušenost s touto úpravou, hlavně mě zajímá životnost vstřiků apod. v těchto kilometrech. Autorizovaný servis na chipování doporučuje tuto úpravu do 150 000km, ale domnívám se, že tento nesmrtelný motor pár kilometrů navíc nerozhází. Děkuji
Tak podle jednoho seriózního odborníka který má přístup k technickým údajům výrobce jsou všechny koncernové motory výkonově poddimenzované, jeho názor je že optimální navýšení výkonu které se neprojeví na životnosti moderních motorů je kolem 7 procent.
Vše ostatní se projeví zvýšením spotřeby, snížením životnosti motoru a všech dalších dílů souvisejících s pohonem - spojka, poloosy atd...
Otázkou je zda je 7 procentní nárůst vůbec k něčemu. Doporučuji pořídit si Octavii PD 96 kW s šestikvaltem.
Je fakt že o spojku bych se celkem bál, je dost drahá, ale její životnost se dá značně ovlivnit stylem jízdy. Octavia PD 96 kW jede určitě moc dobře, ale bohužel tento typ (PD) žere o dost víc než moje stará Octavia. Navíc moderní vstřiky nestráví zemědělskou naftu, což je v mém případě problém, do starého TDI můžu nalít skoro cokoliv a pokud je pečováno o naftový filtr není problém...
Zdravím, já mám Fabii 1,9 tdi pd chiplou ze 74kw na 96kw, jede skvěle, tchán má Váš motor, když přidám tak ho vidím hodně daleko ve zpětných, bez šance aby se mi přiblížil, ale opravdu spojka trpí, když tomu člověk dá, takže člověk musí s rozumem jezdit a jen tak semtam tomu dát na plno. Spojka mi vydržela 125 tkm, což je opravdu málo a projevovalo se to právě jen v oblasti turba že už nestíhá - otáčky nahoře a rychlost lehce stoupající... jinak to celkem láká a spotřeba se zvedne o cca 1l když to člověk nešetři, jezdím za těch 6- 6,5l s lehčí nohou těch 4,8-5,5, ale stojí to za to!
vaše spojka: 2750 sada originál! mimochodem, z mé zkušenosti nej obchod!
a 1500,- výměna po známosti možná někde i v servisu...
doporučuji, jděte do toho! )
Spojka mi vydržela ve standardní 74 kW benzínové 1.4 l Fabii 130 tisíc km, takže to u vás vůbec nemuselo být způsobeno zvýšením výkonu.
a kolik ti to žere? já mám passata 96 kw a spotřeba do 6ti litru vesnice 65 a mimo vesnice 100-140 . a není problém stím jet 200
čip přemýšlím o něm a výkon je udavaný na 121kw .
kámoš má tuto úpravu na octávce a má s tím najeto tak 60 tis km . a nic říkám nic se mu s motorem nestalo,
já jsem taky jezdil na zemědělskou naftu, je to vlastně normální nafta bez aditiv , moderní traktory jsou osazeny CR vstřiky takže to je už jako auto.
bio nafta to je hnus i pro starýho zetora..
a nekupuji tu naftu z důvodu že jsem se odstěhoval a tím pádem jsem přišel o tento zdroj ušetření za palivo
na chip doporucuji autochip.cz jsou opravdu dobry, a ne jako nekteri umelci co akorat oblbnou cidlo teploty
taky bych šel do nějaké firmy a né k nějakýmu jouzoj, cena úpravy bude stejná a kvalita se zárukou
já až se pro to rozhodnu tak půjdu do chiptuning.cz/...
doplněno 10.01.12 19:23:ja uz nevim nazev ale kamarad co dela chiptunning me ukazoval kdysi video s jednou pomerne velkou brnenskou firmou co nachipovala auto tak ze jen majitely nakecala ze neco udelala , bylo to i v tv ale nevim nazev na 100% tak bych nechtel nekoho poskodit
Jestli máte ještě zájem tak vám to za 2tis. můžu chipnout, dám vám na to i záruku. Když tak se ozvěte na 739692369
Děkuji za nabídku, ale takovou úpravu opravdu raději přenechám odborníkovi. Koukal sem se na chiptunning.cz a myslím že to je to pravé. Se všemi službami a za velmi přijatelnou cenu.
za 4500 kč krása. snad jsem vám poradil dobře, já až do toho půjdu já tak jedině u nich.
Mám Pašíka 1,9 TDI v originálu má mít 96 kW, a toho budu zase odčipovávat do továrního nastavení. Nechal to udělat předchozí majitel. Hůře startuje a je horší i od spodu. Nač tam mám mít nějakého koně navíc někde nahoře. Jo a za novou dvouhmotovou spojku jsem dal přes 40k, domnívám se, že jinak by tam ta původní ještě pobyla.
Leta jsem dělal ve vývoji motorek a leta stavěl i vyhrávací závodní motorky takže si při vší skromnosti o tunování něco vím a z mého skromného pohledu je to způsob tahání peněz z lidí a dost často za placetbo efekt.
Mám to potvrzené i na motorové brzdě a ze zkušenost i jiných brzdařů. Před delší dobou jsem se o čipování aut bavil i s majitelem Bochservisu a válcové zkušebny který sídlí v brněnském Zetoru. Ten vidí výkonové výstupy na vlastní oči vytištěné černé na bílém a kafkám které dávají tisíce čipovacím expertům se jen smál.
Borci si dělají z aut kavárenské závoďáky a přitom někdo vyjetý s menším výkonem jim natrhne zadnici.
Ostatně na povolené rychlosti stačí pohodlně poloviční výkony.
ja mam mondeo TDCI na cca 160 konich, spojka v klidu zere mene a bez problemu za nim taham pres 2 tuny na podvalu , zalezi kdo to dela
nepatrně se zvedne spotřeba to je ale logické při zvíšení výkonu. Mam taky octavku 2 1.9Tdi a taky nad tím uvažuju co jsem se ptal po znamejch v servizech tak 1.9TDi pokud dostane pravidelně cca12/13tis olej, filry a po cca 100tis rozvody tak ten moto se nikdy nezastaví. Co mam známého tak jsem zjištoval jakou maj životnost vstřiky u toho mého pumpe disel a bylo mi řečeno že ten samej motor co mam v octavce tak má ve fabii a má najeto přes půl milionu Km má to čip. a vůbec to nešetří a jen tankuje a samozřejmně prav. dělá výměnu ol. podle něj se ten motor nikdy nezastaví. )
nemusi ja mel takto zvedleho i tranzita maxi 2,4tdci a po cipu jsem jezdil prumer 11 litru pred to bylo okolo 12,5 (jezdil jsem plnej 1800kg minimalne) ale byl to chip od "kleeimanna" od kamarada a za 14500,-*
No já jezdím také často s podvalem a stejným nákladem a vždy mi výkon bohatě stačil. Stejně je hangr schválený na stovku a k tomu ještě mohu přidat nějakou toleranci. V rychlém pruhu na dálnicích většinou předjíždím jen pomalejší náklaďáky. Ty ale stejně jezděj také skoro stovkou, tak se zařadím mezi ními a trpělivě kodrcám přes Evropu. Takže mít tam o těch pár tuctu koní víc by bylo uplně k ničemu.
Můj kamarád je expert a jeho mladý jezdí s naftovým Puntem vrchy. To je potom jinačí tuning. Tam by se ti tuneři s kreknutým Vagem mohli chodit školit. To je skutečný závoďák na úrovni a je radost se podívat zvenčí i uvnitř.
No jak tady ale čtu tvoje kecy, tak máš určitě natunovanou i travní sekačku, aby jsi tam měl více koni, než borci co s ními vrčí a čmoudí v tvém okolí. Já jsem stará škola, umím i s kosou. Svého času jsem zaměstnával řidiče, pár jsem jich vystřídal. Když jsem je vybíral, tak jsem vždy koukal i co mají za své auta. Povětšině, čím jej měl více natůnované, tím byl problematičtější a ničil auta a ojížděl gumy. Této sortě jsem říkal kavárenští závodníci. Kupodivu, nejlepší byli starší řidiči, bývalí Čsáďáci. Měl třeba jen starou škodáfku, ale dobře udržovanou, stejně dobře udržoval i moje auto, míň propálil a gumy mu více vydržely. Moji kamarádi mají dopravy dodnes a to velké a přesně stejné zkušenosti mají také.
Občas někomu dovezu auto nebo motorku a při vyhledávání je vždy jedním z hledisek i to, zda je tůnované. Proto, abych se mu vyhnul. Tak jsem si i dovezl auta a motorky i pro sebe. Zmíněný Pašík je vyjimkou, dostal jsem se k němu z rodiny, sám bych jej nekoupil. Protože mne stál málo, byl jsem do něj i ochoten něco investovat. Znám ale historii, takže nemá přetočené, rozhodně jej ale vrátím do továrního nastavení. Ve fabrikách bývají vždy chytřejší než nějací sebevědomí garážisté.
machry machry , ale spojková sada s dvouhmotovým setrvačníkem na passat b 5,5 na 130 koňový diesel stojí 13200kč od LUK originál do vw group
práce je na to zapotřebý asi tak 3-5 hodin podle vybavení a zkušeností , za práci si říct 27000kč hmm tak tomu říkám vejvar
Sachs s lamelou, ložiskem a nějakým spotřebákem stál cca 22k, měl jsem k tomu tedy ještě palivové čerpadlo, údajně levnější z Oktávky tam nejde. A je to 3B6 čtyřkolka, takže trochu pracnější. Já také musím do opravy počítat svůj čas, protože jsem nějaký ztratil a cestu na odtahovce. Získal jsem to se se spálenou spojkou protože to před tím používál neuměl, kavárenský závodník. Hned jsem nechal udělat i oleje a filtry které si jinak dělám sám a mám za půl. Takže zhruba na tu 40ku jsem se dostal. Ale i kdyby to bylo 30, je to stále dost. to jsem do Forda nedal za celou dobu životnosti cca přes 400k. Kdybych jej měl natunovaný tak možná už odumřel. A to stále jezdí jako stavební auto. Pro mne jsou auta ryze užitková záležitost a služebník o kterého se dobře starám a také jej přiměřeně šetřím. Proto jsem se také vyjádřil k celému čipování. Mám načipované auto a není to sebemenší přinost a předchozí majitel zbytečně vyhodil prachy. Já vlastně ani ne, protože jsem se k němu dostal vlastně i s cenou opravy docela levně. A při první příležitosti jej nechám uvést do továrního nastavení.
3b6 je 5,5
tak luk v kelly stojí taky 20 ale to je cena s 10 marží.
zas tak práce to nedá
když je zvedák tak se to postupně obere odjedeš s převodovkou vyměníš a hotovo
matroš 13500, práce pokud budu ku.va tak 3500 . to je 17
a zbytek za 23.
odborný keci ale ten člověk je asi pracháč,
většinou ty nejlepší kamarádi jsou největší ku.vy
už se nebudu vyjadřovat, nemá to cenu se tady hádat
Mám tam Sachs od Elitu a tu marži servisu rád nechám. Možná mne trochu natáhli, u značkového dealera by stálo více s menší kvalitou. Také jsem tam mohl dát lamelu Starline, ušetřil bych hned pár tácu. Také jsem mohl vykulišit nějak přes firmu a sundat DPH.
Myslim, že jsme odbočili od merita věci. Bavíme se o čipování. A to jsem asi šlápnul se svým názorem do vosího hnízda.
Jak to tady tak čtu, tak bych se k tomu taky rád vyjádřil...bez pochyby pan moto@ má svoje zkušenosti s chipovanými auty a tedy svoje závěry, ale dle mého především záleží na tom, jak se s autem zachází, ať s chipem, nebo bez. Lempl, nebo "kavárenský závodník" zlikviduje i nenachipované auto velmi brzo pouze stylem jízdy, jestli spojku nebo gumy, to je těmto lidem jedno...oproti tomu, když řidič nepotřebuje mít plyn pořád na podlaze a výkon přidaný chipem hodlá využít na předjíždění a jiné opodstatněné jízdní úkony, má to, myslím si, smysl. Navíc ta nesrovnalost ohledně spotřeby... - při stejném stylu jízdy chip jednoznačně snižuje spotřebu, o tom se nedá spekulovat, je to prostě fakt (tvrdím o 1,9 TDI) pokud jde o PD či CR, tak si tím jist nejsem...? Jasně že spojka odejde rychleji, ovšem pokud je každé sešlápnutí plynu až na podlahu, to je ale mechanika, se zvýšeným výkonem působí na celý spojkový systém větší moment... - tato likvidace je ovšem způsobena stylem jízdy. Dieselová auta jsou obecně určena pro zkušenější řidiče, obzvláště s chipem, a ne pro 18leté rádoby řidiče, kteří mají ještě mokré papíry, ale už auto se 160 koňmi a je jen otázka, jestli stačí dříve zničit auto a nebo s ním někoho zabít...
Zkušenosti s čipovanými auty moc nemám, jen jednu vlastní, když jsem podědil čipované auto. Nefunguje od spodu, hůře startuje a spotřeba nic moc oproti tabulkové a mám lehkou nohu a plynulou stopu.
Mám ale zkušenosti s tuningem motorek a dost úzké kontakty s lidmi z branže včetně inženyru motorářů. Z vlastních motorkářských zkušeností a názoru jiných jsem si udělal i nějaký vlastní a ten je vůči tuningu poměrně skeptický. V žádném případě ale nechci popřit, že by čipování, tedy vlastně přenastavení seřizovacích hodnot nemohlo být v některých případech užitečné. Velmi záleži i na tom, kdo to dělá a jak je odborně zdatný. Bohužel jsme také v Česku a procento odborníků na procento výkuků je velmi nepříznivé. Jsem registrovaný i ve značkovém klubu a čas od času čtu i jejich fóra, jen pasivně, nehodlám se vměšovat a diskuse o čipování bývají dost košaté. Pár lidí je v obraze a spousty si to sebevědomě myslí.
Každopádně sem rád za každou informaci kterou tady někdo napíše, ať kladnou nebo zápornou. Fakt je, že každý zásah do motoru měnící jeho nastavení a výkon má negativní vliv na jeho životnost, s tím je třeba počítat. Ovšem ošetřit se to dá, jak píšete, výběrem spolehlivého a zkušeného člověka, který danou úpravu provede. Osobně mám k dispozici 3 lidi, kteří by mi provedli přemapování za pár stovek, ale...někde ve stodole od amatéra, to bych si to taky mohl udělat sám a zadarmo, dneska s přístupem k internetu by to nejspíš nebyl velký problém. Proto radši připlatím nějakou korunu a zajedu do firmy, která se tím živý a má bohaté zkušenosti, k úpravě dodává veškerou dokumentaci, má vlastní válcovou zkušebnu a majitel auta může být přítomen u úpravy atd. atd.. Btw problémy s vaším autem, jak píšete nefunguje od spodu a hůře startuje, to může mít celou řadu příčin...já sem, kupříkladu, po koupi auta měl podobné problémy a udělal sem několik věcí..špatně startovalo - nový startér, nastavení předvstřiku na 100%, novou baterii a žhavičky - cca 6000 Kč (startér byl vyšmelený asi 10 motohodin starý), dále sem vyčistil EGR ventil a celé sací potrubí a následně EGR zaslepil, kvůli zanášení od spalin. K tomu ještě novou váhu vzduchu 2000,-. Nyní mi auto startuje bezvadně a jízda je komfortní a plynulá. Jenom zvažuji zvýšení výkonu. Do práce dojíždím 30km a nějaké to snížení spotřeby a koník navíc by se mi vážně hodil.
No nevim je to vaše volba. Když vše funguje výborně, nač to škrabat. Kolik na těch 30 km získáte času a nafty? Výkon se ale vždy platí větší spotřebou. Pokud tedy není něco ještě špatně. Chápu, že by mohlo být hůře nastavené a zlepší se průběh včetně hodnot spotřeby. Pokud ale zvýšite výkon a začnete jej používat, tak při vyšší rychlosti jde více výkonu na překonání odporu vzduchu který narůstá velmi strmě a ne lineárně. Je to samozřejmě závislé na aerodynamice toho kterého vozidla. Při vyšších rychlostech jde již na mechanické ztráty menší část výkonu a větší část na překonání odporu vzduchu a ten poměr se strmě mění každým kilometem rychlosti navíc. Nemůžete jet na vyšší výkon rychleji s menší spotřebou. A také pár kilometru se motor zahřívá na provozní teplotu, než začne pracovat optimálně.
Tak podle odhadu z porovnání hodnot průměrných spotřeb stejných nachip. a nenachip. aut, bych ročně ušetřil 5000 Kč na naftě to znamená že investice vložená do chipu by se mi v prvním roce vrátila a pak už sem jen šetřil. Systém nižší spotřeby spočívá v tom, že pro vyvinutí stejné rychlosti potřebujete kratší čas a míň plynu, takže i méně nafty. Při chipování vám mimo jiné upraví citlivost plynového pedálu, takže vážně není potřeba tolik šlapat. Odpor vzduchu má nepatrný vliv na rozdíl spotřeb protože jde o stejné vozidlo a stejné rychlosti. Sice doba po kterou se dostáváte na stejnou rychlost je jiná, ale zase to neni nijak extrémní rozdíl. Já mám průměrnou spotřebu dlouhodobě 5,1 l/100km, nachipované auto na stejné trase má 4,5l/100km, další které znám 4,3l/100km. Když sem svoje auto zkoušel opravdu dostat co nejníž, tak sem se dostal na 4,6l/100km, ale to už bylo dost suchý:D Závěr je takový, že se stejným stylem jízdy bych se mohl dostat na 4,6l/100km, aniž bych opravdu šetřil, ale jezdil normálně. - Moje normální jízda je obec 60-70km/h a mimo 100-130-160km/h podle stavu silnice. Vytáčím cca 3200 ot/min, neni potřeba víc. Pokud jde o úsporu času, myslím že občas bych opravdu ušetřil i 6 minut. Kolikrát chytnu nějaký náklaďák, který sice nejde uplně pomalu, ale ani rychle a při ranním provozu, když neni mnoho míst vhodných k předjíždění...se za ním mohu plazit i 8 km, kdybych měl výkonovou rezervu, tak ho nepředjíždím, ale přeskakuju, tam už to musí být opravdu znát, těch 30HP. Nikdo netvrdí, že tuto rezervu musíte využívat v každé vteřině jízdy...
Ok, samozřejmě že vám úspory přeji. Zda budou skutečné nebo jen teoretické ukáže čas, vy se dozvíte my již ne. Sám osobně nevím přesně kolik moje auta a motorky mají přesnou spotřebu. Hlídání na zlomky litru by pro mne bylo větší ztrátou než ta ev. úspora. Ostatně, půl roku přes sezónu jezdím hodně často na krátké vzdálenosti na motorce, která má spotřebu cca 1,5, to vím určitě dle tankování i když zase na desetinu přesně ne, jen odhaduji.
Jsou i jiné faktory, stačí aby u jakéhokoliv vozidla nebyly v 100procentním stavu brzdy a je klidně litr navíc. Další je technikou jízdy.
A co se týká úspory 6 minut na 30 km, tak když to počítám, musel by jste mít o hodně vyšší průměr na tu krátkou vzdálenost a tím samozřejmě maximálky takže sice 6 minut ušetříte ale palivo rozhodně ne. A ještě se musí odpočítat pár km na zahřátí motoru. Když si spočítáme čas, který tady ztrácíme planým teoretizováním, tak je to na týden nebo dva úspory zběsilou jízdou.
Asi zdejší pokec silně omezím. Je to ztráta času a každému doporučuji jít vždy na specializované fórum kde je více skutečných expertů.
Ostatně, vy již přesně víte, jak to funguje a kolik ušetříte, tak proč se zde vůbec ptáte?
Měl sem v úmyslu tady narazit na člověka, který má stejný motor jako já s chipem a na jeho zkušenosti. Dozvěděl sem se tady o webu firmy která dělá to co chci a pár užitečných věcí od lidí s chipem v jiných motorizacích, prakticky všichni mají s chipem dobré zkušenosti... Pak jsou tady lidi kteří nic neví a jsou schopni psát sáhodlouhé nesmysly...That´s all
vzdyt jsem ti psal ze po cipu je to super, tahne vice odspoda a spotreba jde dolů
kolega mel ciplou 81 na 96 a byl s tim spokojen a ted ma 74 4x4 na 96 a silenej rozdil a ta 81 mela v dobe cipovani pres 300 000km, a ted ji ma jeho kamarad co jezdi dost a meni jen oleje
Mám chip z 77 KW VW Touran. Na brzdě 80 KW a 265 Nm po chipu 104 Kw a 330 Nm. Měnil jsem spojku do týdne , byla načatá a výměna včetně 2 hmoty cca 13000 Kč.
Auto jede srovnatelně jako lehčí 96 Kw golf IV (obě auta máme nově koupena v roce 2003 jako nová).
Spotřeba STEJNÁ PO ČIPU. Především kvůli předjetí na okresce chip doporučuji
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.