Nejste přihlášen/a.
dobry den,chci si koupit auto Skoda Felicia za cca.25 000kc+10 000kc opravy,auto chci hlavne kvuli levnim nahradnim dilum treba o proti Renault laguna u hodne dilu je cena nizsi treba i o 3 000kc,auto najede tydne tak 150-200km a parkovat bude venku co myslite?Nechci nic extra staci mi jen neco na dojizdeni
predem diky za rady
Zdravím, ideální volba. Já to tak mám momentálně s Favoritem. Najedu tak 100 - 150 km týdně. Důležité je mít čerství olej a pravidelně ho měnit pokud se jezdí krátké trasy. Pokud budete parkovat venku, nebrat úplně rezavou (čím hezčí kastle, tím lépe). Koukat na zadní lemy, pod kufr plasty kouknout na uložení zadních tlumičů,podlaha a horní lišty u předních blatníků. Pokud má alarm a centrál, tak občas bude chtít dát na nabíječku. Jinak fakt OK .
A hlavně zdravé páté dveře. Pokud jsou amatérsky opravené (při koupi se to špatně pozná), tak za zimu vyleze koroze.
ok diky to jsem chtel slysetted mam facko rok 1990 1.3 135L a super ted jsem po hooodne dlouhy dobe udeelal opravu za 1500kc a auto jede u pohode nepotrebuju zadnej luxus a moderni technologie staci mi i nejaka popelnice ktera mne premisti z bodu A do bodu B
Proč tedy kupovat Felicii? U Fáva v nich nevidím rozdíl. Leda v přípravě směsi (BMM - Spi,Simos 2P - Mpi), airbagu, interiéru. Aspoň Favoritům tolik nehnijí páté dveře. Pokud se udržuje v TOP stavu, tak je to lepší, než Felicie. Navíc asi půl roku, se budou postupně objevovat skryté závady. Své Fávo znáte a tak se můžete dle možností spolehnot na jeho stav.
Pokud přeci jenom budete kupovat Feli, tak je to dobrá volba už s toho pohledu, že můžete použít s Fáva dost součástek. Spíše se ale dávají součástky s Feli do Fáva.
Felicie je dobrá,ale jsou i lepší,
např Suzuki Swift,oproti felicii je od roku 1998 pozinkovaný,většinou po důchodcích udržovaný,nahr .díly cenově na stejné úrovni,navíc u 1.0 nízká spotřeba a POV.
např Ford Fiesta,tedˇ koupil soused rok 2000 s klimou ve výborném stavu za 22 000 kč,vůz je srovnatelný s fábií ale je o dost levnější a nížší spotřeba ( motor 1.25)
Jen bych dodal, že malé mototechny mají převážně (nebo jen) součástky na vozy Škoda a dají se tam koupit i originální díly (vzácnost). Na vrakovištích také převažují vozy Škoda (Š120,Favorit,Felicie). Na zahraniční vozy je spíše nejschůdnější Kelly, ale ta mě sklamala (špatné a nekvalitní druhovýrobní díly). Další výhodou je, že mechanici v autoservisech dobře znají jak Felicie, tak i Favority. Další výhodou (a ta je hlavní) je opravitelnost všeho doma (pokud je správné nářadí, tak cokoliv).
Co se týče pozinkované karoserie, tak se dájí sehnat téměř všechny karosářské díly (Favorit,Felicie) v povrchové úpravě kataforéza (vypalovaný lak v peci). Je s tím ovšem více práce a peníze to také zhltne (pokud se to dotahuje do finále i s lakem).
Vše má svoje pro a proti. Asi každý, kdo bude reagovat na Váš příspěvek bude prosazovat značku, se kterou má dobrou zkušenost. Ale tak to je ...
více práce myslím tím to, když se mění i preventivně lechce načaté díly, aby se koroze nerozjela do nosného rámu. A pak, když se vše zatře nějakým speciálním gumoasfaltem (Plastizol,Rapaťák).
Trochu je problém to parkování venku. To je pak potřeba nějakým voskovým sprejem na dutiny pravidelně (dle počasí za dešťu na podzim třeba i jednou za měsíc) prostříkávat ty horní odtokové lišty na blatníkách na bocích kapoty a u Felicií ještě páté dveře.
Na otázku Vám sice přímo neodpovím... jen upozorním že srovnáváte nesrovnatelné.
Rozdíl mezi Feldou a Lagunou jsou tak jedna až dvě třídy (asi jako byste srovnával Velorex a Favorita), o velikosti, míře pohodlí a stovce dalších věcí nemluvě.
Mimochodem, za těch 35 táců seženete i Fábii...
Felicii bych si NIKDY NEKOUPIL..Jo je to úžasny na opravy bla bla..Ale za ty peníze dostanete uplný nic! Volant a 4 pedály..A že se to nekazí je kec..Je auto na nic jako všechny od škodovky..Kupte si cokoli jinyho jen ne felicii..Za 35tis. se dá sehnat auto z let 2002 ve slušnym stavu a s menší spotřebou..
jake mi doporucite?kde jste vzali ze chci auto do 35tisic?Psal jsem ze chci auto do 20-25000kc a do oprav maximalne 10 000kc diky za rady a co ten citroen xsara?
Tak začni počítat 25000+10000=35000kč.To znamená že tolik máš nachystáno na koupi auta.Nevím proč kupovat nějaké auto ,abych do něho ještě něco dával,to radši už koupím dražší bez investic. Srovnávat Lagunu a Felicii je srovnávat jako boháče ze žebrákem.Jinak za ty peníze co máš určitě tu Filcku v odpovídajícím stavu seženeš . A taky je dobře že někdo kupuje i taková auta ,člověk se potom na cestě cítí nějak líp
Ovšem:
Škoda Felicia, Fabia, Citroen saxo, Ford Mondeo,Escort,Nissan X-trail (v tom teď hodně často)
Jde o to, co mi sedí nejlíp po všech stránkách. Pokud si někdo auto vybírá, měl by se v něm i svést. Další otázkou je cena servisu a náhradních dílů. Proto mě, jako mladému nejlépe sedí Favorit. Oproti Felicii mi sedí více design.
Rozhodně bych se nechtěl vidat ze všech peněz do auta, co neznám (po technické stránce) a pak nemít na drahé náhradní díly. Třeba i přední lampa stojí na toho X-traila, jako na celý Favorit.
Co se týče servisních montážních manuálů a elektroinstalačních schémat, tak u jiných aut bych je těžko sháněl (automobilky většinu věcí mají jako interní). U Favorita bylo v návodu na údržbu schéma bezproblému uvedeno. Není pak kde tápat.
a co, doveze te kam chces? Doveze, tak co resit ...
jen říkám dobrákovi, jak se věci mají. Já jsem rozhodně spokojen.
Pokud tazatel plánuje dopředu 25 000,- + 10 000,- na opravy, tak tuším, že bude možná lepší koupit tu Felinu. Já bych rozhodně nedal auto do servisu k vůli případnému promáčklému blatníku a i s lakem ve finále platil ** ***,-Kč částky. U felicie bych koupil blatník v kataforéze za ***,-Kč a zvládnul to vyměnit sám (přední jsou šroubované). Neměl bych vítr v peněžence a ještě bych měl radost, že jsem si to udělal sám (popř ve finále bych zajel do lakovny). A votom to je ...
ja sam presel na neco jako "feldu z ameriky" dily za sranda penize nic se nesere a mam klid , kdyz me teda nevyskoli vec za 20babek jako male dite.
Ono jde hlavně o to, co člověk za svoje peníze dostane..Zkuste se zamyslet..Felicia vyraběná v letech 93 - 98 neměla ve výbavě nic! Ani jeden airbag, abs vůbec, dálkovej centrál ne, posilovač ne, čili příšerný auto za ty peníze..Proč jiní výrobci v těch letech již dělali naprosto skvělý a desingově i po bezpečnostní stránce nádherný auta? Protože je to ŠKODA a ta nikdy nebyla a nebude dobrá...Ano, najdou se felicie s výbavou, ale za kolik peněz? 30tis. a za ty prachy člověk sežene tak parádní auto, že fakt nemá cenu kupovat felicii..Ještě k tomu s hoodně líným motorem 1,3 BMM či MPI.
Známej koupil felicii 95 za 27tis. má tam jen centrál na kliček, neměl olej v motoru, musel nechat vyměnit tlumiče, brzdy, ložiska..Co dostal za svý peníze? Vrak... Já koupil clio za 8tis. a mám el. okna, posilovač, dálkovej centrál, parádně svižnej motor 1,4 a jediný co jsem měnil byl čep a brzdový destičky s pár blbostma..Co jsem dostal za svý peníze? Víc než on...
A kdybych v té době měl 35tis. tak si koupim auto který bude co nejbezpečnější a nejlepší a ne nějakou felicii..
Tak přední tlumiče jsem musel měnit i já (cca 1500,-), brzdy jsem udělal preventivně také, protože byly orezlé a bral jsem to z gruntu vše (HBV,trubky,hadice,třmeny repas,destičky,kotouče,prasátka) (cca 5000,-). Pneu + přezutí (4500,-). Další drobnosti (cca 5000,-). Karosářské práce dveří (4000,-). Cena vozu při koupi (bez koroze, lechce pomačkané dveře a blatník 9000,-). Vše jsem měnil sám, takže jsem ušetřil za servis (finále cca 30 000). Nyní bez investic jen jezdím.
V bazarech a na inzerátech rozhodně nečekejte auta bez investic. Nevím, kolik stojí náhradní díly na clio, ale věčně fungovat nebudou, pokud při koupi jsou OK. Já momentálně jezdím s fungl novejma dílama a co se týče brzd, je to fakt lepší pocit bezpečí.
Felicie se dá sehnat i s 1.6 Mpi a výbavu můžete kdikoliv doplnit z vrakoviště (posilovač,airbag,centrá,palubní pc,vyhřívaná zrcátka, el. okénka,..), ale ANO, ve finále dáte více a dozačátku dostanene více u jiného auta za stejnou cenu. Ovšem co pak, nehoda, servis, běžná opotřebení ... v tom Felicie vedou nizkou cenou.
axlíku-malinko poopravím-Felda už první verze( výroba nabíhala až říjen 94) měla relativně slušnou výbavu(vesměs z Golfu II.řady,už 3 roky totiž automobilku vlastnil koncern VW)-jenže ne pro domácí trh(to by byli češi moc rozmlsaný...),exportní,aby se vůbec prodávaly(ne za úplný dumping) měly klima,kožený packet,centrál na DO,okna v el,tónovaná skla atd.,jenže to zde v ČR ofiko nebylo možno zakoupit...Mimochodem další z takových řekněme protiargumentů-krom cenové politiky automobilky(na domácím trhu prodává dráž než na zahr.trzích-což si jiná automobilka prostě nedovolí,okamžitě by to pocítila na prodejích,ovšem češi,ovce,budou škodovku kupovat i kdyby stála dvojnásobek,v dmnění,že je Nej...,levnější,spolehlivější atd...)
proc ne? felda designove zazrak neni pohodlim nenadchne ale pokud chcete auto co bude jen jezdit a pokud padne motor tak ho koupite za 2500,- a podobne tak neni co resit
a s jakym motorem by jste mi feldu doporucily?A jeste otazka proc jsou nahradni dily nejlevnejsi u feldy?neni to tim ze je dost poruchova?
1,3 mpi 50 kw,
protože je to české auto, a tech aut je tu spousty , proto jsou ty díly levné, a hlavně všude, žádné objednávání z německa atd.
Vybírejte spíše motor 136 1.3 Mpi. Pokud bude jóo hezká kastle, ale BMM, tak bych se nebránil ani BMM. Hlavně nebrat 1.3 BMM 40kW motor 135. To je fakt málo. Když BMM, tak spíše 136 motor.
Taky jsem uvažoval o felicii, ale nakonec jsem koupil Mitsubishi Galant za 20 tis. a nechal vyměnit náplně, baterku, rozvody a brzdy, takže celkové náklady těch 35 tis. ale komfort oproti felicii neporovnatelný (např. vše v elektrice, podvozek, atd.) samozřejmě by se našly i nějaké nevýhody jako dražší díly, asi vyšší spotřeba...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.