Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Autobaterie - jakou koupit?

Od: meryy* odpovědí: 15 změna:

Zdravím všechny,po dvou a půl letech mi totálně klekla autobaterie -XT battery-12v 66AH na Mitsubishi Carisma ,benzí 1.6.

Poradí mi někdo jakou značku baterky koupit za rozumný peníz.Auto je 13 roků staré,tak se mi nechce vyvalit moc peněz.Díky

doplněno 09.01.12 15:11:

Dnes jsem byl v prodejně baterií,kde mi ji přeměřili a jeden článek je k.o.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

des*
hodnocení

0x

Chce se vrazit,nebo nechce,je potřeba tam dát tu kapacitu,co tam byla-12V-66AH jakéhokoli výrobce.

 

blackflamesiczi*
hodnocení

0x

ja kdyz nekdo chce neco levneho kupuji u kelly starline, 2 roky vydrzi bez problemu a nestoji skoro nic

 

honzaj*
hodnocení

0x

Spíš než jakou baterii koupit bych se zabýval otázkou, proč ta baterie vydržela tak málo. Baterie XT battery je výrobek firmy TAB ze Slovinska a je srovnatelná s jinými moderními vápníkovími bateriemi. Její životnost při dodržení podmínek pro provoz bezúdržbových akumulátorů je v průměru 4 až 5 let. Osobně mám XT battery 66Ah ve Felicii 1,9 už pátou sezonu.

 

1jara*
hodnocení

0x

Dobrý den, pokud jezdíte krátké úseky ,tak bych dal baterii na nabíječku, a až po té bych řešil její životnost. Nezapoměňte nechat skontrolovat dobíjení vozidla či někde nezůstává svítit světýlko, třeba v kufru nebo v popelníku či přihrádce.

doplněno 08.01.12 14:29:

Za dva a půl roku by baterie neměla být kaput.

 

punker*
hodnocení

0x

Jestli máte kapalinovou baterii tak by se dala oživit ,brácha měl stejnej problém a stačilo koupit desulfátor propláchnout baterku nalít nový elektrolit který stojí taky pár korun nabít a baterka je zase OK. Nevím jak dlouho to vydrží,ale za pokus to stojí

jabraka*

Investovat do desulfatace jsou vyhozené peníze.Za pokus to nestojí.Je lépe koupit hned nový akumulátor.

JABRAKA

blackflamesiczi*

ja bych z ni flaknul opatrne o zem, ono se to tam uvolni a treba jeste chvily bude fungovat, kdysi jsem to videl delat jednoho kolegu v servisu na 120 a ono to pomahalo. Ale ja to nikdy nedelal je to jen oddaleni vymeny

meryy*
hodnocení

Elektrolit jsem dolil a byla celý den na nabíječce.Nepomohlo,vypadá to,že asi odešel nějaký článek.Všem dík za rady,zítra jdu koupit novou.

cyril*

Co se touto operací vyřeší?

Myslíte tím fláknutím o zem? Pokud je závada způsobená vydroleným kouskem desky, který uvízl mezi deskami a způsobuje zkrat, tak se tím nárazem může uvolnit a propadnout na dno, kde je neškodný. Je to jen nouzová oprava, protože je pravděpodobné, že se desky budou drolit dál.

cyril*

Myslíte, že je opravdu tak těžké poznat na který příspěvek je reagováno? Asi ano, proto napovím, že se jednalo o desulfataci, která v případě dvouleté baterie je zcela mimo mísu! ;)

Těžké by to nebylo, kdybyste svou otázku ráčil umístit pod správný příspěvek. Takže než někoho budete kritizovat, ujistěte se o své neomylnosti.

cyril*

Jak vidno, těžké to zřejmě je. Pokuste se položit otázku na téma "jak poznat řazení příspěvků" a jistě Vám to někdo vysvětlí tak, abyste to ráčil pochopit, při Vaši inteligenci. O své neomylnosti v tomto případě jsem přesvědčen na 110%!

Jinak docela dobře chápu, že chyby se nehledají u těch, kteří je dělají, ale u těch, kteří si na ně dovolí upozornit. *frajer*

Pokud se Vám takto ošetřenou baterii povede vůbec nabít, možná Vám pár měsíců vydrží. Desulfátor uvolní usazeniny na deskách. Ty se pak usadí na dně baterie jako kal. Pokud by kal ležel na dně, nic se neděje. Pokud se z nějakého důvodo zvíří, deskám to rozhodně neprospěje.

Pokud jsou deky v hodně špatném stavu, desulfátor odstraní vrstvu, která je ještě drží pohromadě a desky se rozpadnou.

doplněno 09.01.12 10:02:

To patřilo k příspěvku o desulfátoru od Punkera v 10:13

doplněno 09.01.12 10:04:

*zed*oprava opravy ve 14:13.

 

jabraka*
hodnocení

0x

K té desulfataci,pánové.

Kdysi jsem se tímto procesem zabýval.Co se při desulfataci provede?

Během provozu se na deskách,tvořených houbovitým olovem,vytvoří vrstvička síranu olovnatého.Vlastně na anodě z PbO2 a katodě z olova.Pokud se ihned neregenerují elektrody intenzivním dobitím,tak se z jemných krystalků PbSO4 stane homogenní hmota,která se už nedá regenerovat.Zablokuje se kapacita baterie tím,že je povrch nevodivý..Desulfátor má schopnost rozpustit tento síran olovnatý a znovu částečně odblokovat vodivost desek.Kapacita se už ale nikdy úplně neobnoví.Dnes je desulfační souprava dost drahá,tak je diskutabilní,zda investovat,nebo ne.A to tu ještě hrozí,jak bylo řečeno,rozpad článků,tomu žádná desulfatace nepomůže.

JABRAKA

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]