Nejste přihlášen/a.
Zdravím
Rád bych se zeptal jestli někdo nevíte jak je to s navýšením svítivosti u H4 a H1 .
Pro vysvětlenou ,jezdím na motocyklu kde jsou ve světlometu tyto 2 žárovky - H4 55/60 W a H1 55W ,popravdě řečeno je to v noci celkem bludička ... v obchdě jsem si všiml, že se prodávají tyto žárovky i s navýšenou svítivostí 50% nebo 30%.Zajímalo by mě jestli se například více nezahřívají a neničí tak parabou,popř. jaké s nimi máte zkušenosti, rozdíl ve svícení je znatelný oproti obyč?
Díky Standa.
H4 produkuje docela dost tepla a nejlíp jí je dle mě ve velké parabole předních lamp automobilů, které motocykl nikdy nemá. Třeba u Favorita jsou přední lampy jak kráva a H4 je jak v pokojíčku. Chlazení probíhá ofukem vzduchu na sklo lampy jízdou. Pokud budete jezdit s motocyklem dostatečně rychle, tak uchladíte i výkonnější H4, ale tím zachráníte jen parabolu a sklo od tepla. Připojovací svorka s kontakty a vodiče nejsou standartně dimenzovány na dlouhodobou větší proudovou zátěž a ty uchladit nedokážete ani zběsilou jízdou. Též se zatíží dobíjení a zvedne spotřeba.
Lépe je tedy nechat H4 a H1 stejné watáže a jen případně vybrat značkovou. Phillips,Osram,Autolamp. Připadá mi to jak s úspornou žárovkou. Ty halogenky jsou dobré první rok a pak nějak světlo slábne (záleží hlavně na odvodu odpadního tepla).
Ty žárovky v obchodě s tou zvýšenou svítivostí mají jen trochu jiné spektrum, než obyčejné. Výrobce laboruje s plynem a UV filtr baňky skla. Jinak topí a odebírají proud stejně. Měl jsem možnost je zkusit, ale ne bi-xenon to nemá.
Hlavní je čistota skla (mléčná mlha zevnitř) a paraboly (nesmí být lechce nakorodovaná). Pokud se dá dobře lampa rozdělat, tak doporučuji vyčistit jarovou vodou a šmidlat do všech záhybů ohnutým kartáčkem na zuby (dětským). Nechat dobře vyschnout a přípdně na 2 hodiny dát do trouby na 50°C, vypnout troubu a nechat přes noc. Pak je lampa jak nová.
Já takto vyčistil přední mlhovky na Fávu, které jsem vymontoval na vrakáči a fakt jsou jak nový. A to jsou zatím v nich použité žárovky H3, také z vrakoviště a svítí bílým jasným světlem. Takže ne vždy to vyřeší žárovka. Lampa je základ.
Pokud se použijí kvalitní výrobky, žádných negativních dopadů se bát nemusíte. Sám mám vyzkoušeno (na autě) Philips Night Guide a Osram Night Breaker Plus. Svítivost je podstatně lepší, než u obyčejných žárovek - mimochodem obě jsou vítězi testu tuším na idnes, když "zagůglíte", tak ten test jistě najdete.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.