Nejste přihlášen/a.
Jestli je již prohřátý motor,není de facto problém,jestli je studený,není to dobré řešení . Studený motor ,kterému odebíráme teplo které potřebuje ke své dobré funkci .
To je nesmysl, dokud se motor neohřeje, je velký okruh zavřený a na volnoběh pumpa tlačí míň.
To:polulinapermanenta
Až na jednu maličkost, měl by se ohřát celý agregát vozu (tedy např. převodovka, rozvodovka) a nejen motor.Proto automobil zahříváme vždy pomalejší jízdou bez vytáčení motoru a ne na místě na volnoběh nebo dokonce tůrováním motoru.Odpusť si prosím ty mystifikace pro někoho, kdo tomu nerozumí.
Ničí se už tím, že je a veškeré materály časem ztrácejí své vlastnosti, degradují. Pokud motor poběží na volnoběh a bude dobře mazán, tak se opotřebovává o trošku víc, než když stojí a neběží. Auto však nestojí jen na životnosti motoru, ale odcházejí i jiné části a tak když budete mít skvěle ušetřený motor, tak stejně bude někde rezavět karoserie, tlumiče budou na výměnu... Motory při poctivé výměně ojejů vydrží stejně, nebo ještě déle, než celý zbytek auta a tak přitápění si motorem nic neovlivní, jen a pouze spotřebu.
Lepší je ho nechat alespoň chvilku běžet. Ono nejde ani tak o zahřátí, ale hlavně o dostatečné promazání a když hned po nastarování vyletí otáčky a je ještě tuhý olej, tak se motor může přidírat a to právě značně snižuje životnost motoru.
přesně tak-po nastartování jde hlavně o to co nejrychleji začít mazat-čili než čerpadlo oleje vyženě potřebné množství na vačku(y) atd...A to jde nejšetrněji pouze na volnoběh-čím vyšší než volnoběžné,jsou otáčky po nastartování a nemazané součásti rotují(hýbou se)rychleji-tím je větší tření a i větší degradace...
:D každý normální člověk má o své auto péči pokud není miliardář a auta střídá jak na běžícím pásu
Dodávám že mám auto ,aby sloužilo mě ,né já jemu .Své volné chvíle radši trávím s manželkou než onanii u plechové krabice )
dobrak-bohužel 99% z nás nemá na to,aby trávila svůj čas "onanií" třeba u originálu od Van Gogha visícího na zdi mého obýváku-proto "onanují" u dostupnějších věcí,jako je třeba právě ona plechová krabice...
Jako každá jiná věc, tak i auto, se používáním ničí, a dříve či později přestane fungovat. U nafťáku se dlouhodobým provozem na volnoběh začne usazovat karbon na vnitřních plochách motoru a dále dochází ke zvýšenému opotřebení, protože teploty válců jsou moc nízké. Přimo zaplatíte více za palivo, ten litr za hodinu vám nikdo nevrátí.
Auto máte na to, aby dlouho vydrželo, a ne na ježdění. Proto si objednejte taxík.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.