Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda 105, dlouho nejela, teď se jí nechce

Od: bizon* odpovědí: 42 změna:

Dobrý večer!

Škoda 105, nejetá více než půl roku. Při jízdě vůz nechce reagovat na sešlápnutí plynu, respektive ano, ale nesourodě.. Též ručička tachometru se chvěje, nedrží ukazatel rychlosti, že by nějaká nečistota? Kde? Jak s tím naložit? Byl jsem majitelem upozorněn, že se to může stát, že snad vyčistit karburátor? Nevím, ptám se. Též je třeba stále sitiče, jinak by to zdechlo, no snad je to vše způsobeno nějakou menší závadou. Vůz do kopce cukal. Samosebou, že po těchto šílenostech, jsem auto odstavil a dál nejel. Auto garážované, vždy legální technická. Děkuji za případné rady, Bizon

 

 

42 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

blackflamesiczi*
hodnocení

2x

vycistit karbec asi akceleracni tryska, proste bordel a usazeniny

bizon*
hodnocení

Děkuji, vím, že to bude děsný, ale jak ten karburátor poznám a jaké nářadí na tu demontáž použít? Vyčistit karburátor znamená provést demontáž a nějakou jeho část umýt benzínem? Nebo tu je nějaké sítko? Děkuji moc! Bizon

gumidek*

Mám Favorita s karbem a ne 105ku, tak odpovím jen obecně. Cukání v tachometru může způsobit náhon k němu (bowden). Vytáhnout z něj lanko a bowden prostříkat konkorem a pak WD a lanko očistit a namazat silikonovou vazelínou. Čím lépe to vyčistíte, tím méňe se ručička bude cukat. Pokud to drží jen na sytič a po vypnutí to chcípá, tak by to mohl být volnoběžný kanál a věci související s ním (elmag. odpojovač, tryska,...). Hlavně musí elmag otevírat a zavírat (při otočení klíčku jde do něj napětí a cvakne). Při zhasnutí motoru (odpojení elektriky a jeho zavření) zastavuje přívod benzínu a u horkého motoru nedochází k samozápalům a dá se tak chcípnout (právě ten sytič jako jedinný ho obchází, proto to jede jen na něj).

blackflamesiczi*

zkuste pro zacatek sundat vzduchovej filtr a u karburatoru pridat plnej plyn (prudce) a je tam takova zlata kulata trubicka a z ni musi vystriknout benzin do toho vnitrniho kruhu kam jakoby smeruje , ta dava benzin pri akceleraci

bizon*
hodnocení

Dobře, podívám se na to. Děkuji. Bizon

 

hodnocení

2x
avatar miramira

sorry, ale když vidím tyhle vozidla na silnici, tak semě chce hodně sprostě nadávat! lidi už fak neblbnětě a dejte to zlikvidovat!to jeprosba.

cyril*

Naprostý souhlas! Mnohem lepší pohled je na 3-4 roky staré "moderní" auto po totálce, poskládané ze třech různých vraků. ;)

jo jo, každá pravda se dá překroutit ... riziko smrtelné nehody ve škodě 105 je desetinásobně vyšší něž v autě s airbagem. A proč sem taháte složené moderní auto, o kterým se nikdo nebavil. To je klasický úskok od tématu nasměrovat to na téma zcela nesouvisející a irelevantmí. Ty složeniny i tak budou mít 3x tužšší kastli než prorezlá škodovka po 30 letech. mj."kolik takových složenin jste viděl a poznal . . . :D. tyhle argumenty zbožnuju.

blackflamesiczi*

skoda ze nemam fotky meho auta pote co srolovalo fabii na kasi a to je z roku 1998 fabia byla na odpis a ja kdyz jsem to auto kupoval tak krome blatniku a svetla bylo v poho , bracha ho privezl po ose

doplněno 29.12.11 21:04:

jinak nedavno jsem byl na srazu vetrosu s jednim znamim co je ulitlej na jaga e-type a byla tam kouzelna reakce jednoho noumy co tam prijel octavii a rekl ze takovejch vraku si muze koupit kolik chce

cyril*

Reakce byla pouze na vaši averzi na starší vozidla. Soutěžit se mnou v počtu nejen viděných a poznaných složenin by bylo asi trochu mimo a dosti nefér. Řeč tu však je opravdu o něčem jiném. Lidé, a doufám, že většina, si pořizují auta jako dopravní prostředky a ne jako nástroje k sebevraždě, tak proč na ně pohlížíte vašim okem, nevím zda potencionálního sebevraha nebo jeho pravého opaku?

gumidek*

S tím rizikem je to pravda, ale většinou zaviní nehodu ten s novým autem s airbagem. To, že auto má airbag a několi kW pod kapotou a hlavně odhlučněné znamená, že s tím lidi jezdí bezohledně jak hovada. Se Škodovkou se nedá riskantně předjíždět, protože nemá většinou potřebný výkon jako nová auta. Ve Škodovce se jezdí s rozmyslem už s toho důvodu, že nehoda by byla smrtelná.

Škodovka je bezpečná do té doby, než se o ni člověk přestane starat a udržovat ji a do té doby, dokud do mě nevletí nevyježděné nebezpečné hovado (které si honí ego za volantem) a airbagem (takže to přežije) a několi koní pod kapotou.

blackflamesiczi*

a ze jich jezdi dost , mame tu u nas bmw co jezdi sikmo,kdyz jsem ho videl myslel jsem ze jsem nalitej ale pak me doslo ze nepiju

olaf71*

kámoš měl v dílně dva bavoráky, jeden buchlej na předek a druhej na zadek. pak je v půli rozpojil odvrtáním nýtů v podlaze a dobré půlky dal zase do sebe. čuměl jsem jak blásen.

 

jarda3*
hodnocení

0x

Doufam, ze pokusy probihaji na nove natankovany benzin a je do nej pridan pripravek na mazani sedel ventilu (Benadit atp tusim)

bizon*
hodnocení

Dobrý večer, benzín do Škody 91 ještě kupuji, ne všude je zrušená, jinak tekuté olovo do benzínu 95 samozřejmě mám, opravdu to vypadá na zasr... karbec jak psal pán prve, mi volal kamarád automechanik, který byl několik dnů mimo republiku, takže snad bude všechno dobrý. Bizon

 

petula00*
hodnocení

0x

Nebylo by lepší aby se na to mrknul někdo znalejší?Tím nechci podceňovat Vaše schopnosti.

 

kocourluk*
hodnocení

0x

Zdegradovaný benzín, voda v palivu . Otevírá druhá klapka? Druká klapka se otevírá podtlakem přez takové táhlo . Ale i bez ní to vlastně jede . Kdyby bylo třeba možné natočit video na telefon aby sme to slišeli to by pomohlo . Ale jestli to dělalo i před tím půl rokem asi tam bude nějaká větší záludnost .

 

olaf71*
hodnocení

0x

tyhle auta se cukaly každé ráno, takže po takové době se ani nedivím. palivo, manuální sytič a karburátor, tohle musí být max.ready, jinak to blbne

 

neocz*
hodnocení

0x

Tak jen k té češtině... Sytič se píše TVRDÉ Y, ale to není podstatné :D. Tak karburátor každopádně vyčistit, profoukat trysky, svíčky asi taky budou v tahu no a pak bych i radši dal nový benzín. Jak říká (nepamatuji nick) zdegradovaný benzín a olej by teka nemusel být marný. Zkuste, ale myslím že výsledný efekt za to stojí. Každopádně... Držte se a moc si neumažte ruce :).

petula00*

neocz-jóó čeština,to je prevít.Hoď kamenem,kdož jsme bez chyby.*smich*

neocz*

Tak to by mi těch kamenů moc nezbylo... 90% lidí ze všech udělá třeba na FB v jedné větě alespoň jednu chybu *haha* Ale já ne, mě je 14 mám IQ asi tak +-80 :D

blackflamesiczi*

to mate blbe iq vekem klesa

neocz*

Mě neustále stoupá... Mě je 14, takže dolů nepůjde :D Ale do aut jsem blázen, už jsem i sám spravil fichtla :D

neocz*

Mě neustále stoupá... Je mi 14, takže dolů nepůjde :D Ale do aut a motorek jsem teda blázen... Dokonce jsem i sám spravil fichtla :D Čím myslíte, že to bylo? :D Zapalování... To je známá věc :)

gumidek*

Pokud ta čeština byla na mě, tak kde je sytič s "i"? Mám to dobře,né? ;)

Nejsem registrovaný (takže nemohu zpětně opravovat chyby v textu).

 

mkat*
hodnocení

0x

Este by som prezrel palivove trubky ,skusil prefuknut.Mozno skontroloval gumenu hadicku na spoji trubiek.

bizon*
hodnocení

Dobrý den!

Řeči o tom, jak někdo stará auta posílá do šrotu vůbec nemohu brát vážně, takoví lidé přemýšlejí jinak, nemám nic proti nim, ale ať mě svou inteligencí neobtěžují, děkuji!

Tak a teď k mému vozu.. Škoda již jede jako drak mrak, opravdu byl zanesen karburátor, byla již spuchřelá hadička vedoucí do karbecu, docházelo k nasávání vzduchu. Seštelovalo se také lanko plynu a ještě několik maličkostí. Toto auto, je perfektní, je po výměně všech náplní, má nové obutí a celkově najeto 41 tisíc km. Při 40 tisících byla dělaná technická, vždy v servisu legální cestou, žádný kamaráčoft přes hospodu apodobně.

Jsem s ní naprosto spokojený a vůbec si na silnici nezadá, pokud dodržuji předpisy, mé vozidlo je právoplatný účastník silničního provozu, nikoho neomezuji, poněvač přikázané rychlosti dodržuji do puntíku! Bizon

blackflamesiczi*

koukam nejaka vonavka, at slouzi

Souhlasím s bizon®.Nechápu proč by tato stará auta měla jít do šrotu.Je jasné že se o ně člověk musí starat.Mě se rozhodně líbí o hodně víc než nová ale každý má svůj názor.Až budu plnoletý a mít svůj řídičský průkaz a až si budu vybírat auto tak je jasné co si vyberu buď Škoda 105 L , 120L nebo Lada 1200.Tyto auta se mi líbí nejvíce.

gumidek*

Ti, co říkají, že stará auta patří do šrotu jsou ti, kteří si nevymění ani žárovku a jezdí s každým prdíkem do servisu. Čím starší auto, tím častější péče a taková auta dostanou péči jenom od nás lidí, kteří je mají jako koníček a jsou technicky znalý a nebo jsou mechanici. Zanedbané staré auto je méně bezpečné a hodně zanedbané je na díly ... bohužel. ;)

Gumidek-přesně tak.

bizon*
hodnocení

Přesně moje řeč! Vždyť se podívejte co je veteran clubů! To je radost pohledět! A veteráni rozhodně nejsou auta stará sto let.. Bizon

blackflamesiczi*

znamej je ulitlej na ziguliky a kdyz je led tak on jedinej vas nekam doveze a beez problemu, jinak je to asi jedinej clovek co si nedavno dovezl zigula z rakouska za 60 tomu rikam posedlost (a penez ma opravdu dost) i kdyz ja mam co rikat

Přesně tak.Já hlavně koukal na internetu na fotografie ze srazů těchto škodovek a jsou to moc pěkná auta.Jak píšeš radost pohledět.

gumidek*

Srazy vozů Škoda (Lada,...) je příklad právě těch lidí, co se o auta starají. Tam nějaký vrak nenajdete. Hodně štěstí Solteku s výběrem prvního auta. Já, když jsem se rozhodl pro Favorita, tak jsem dlouho pročítal diskuze klubů, abych věděl neduhy a závady a pak mi to pomohlo při samotné koupi, abych nekoupil nějaký vrak na dojetí. Nakonec mám po starším pánovy voňavku. ;)

Škoda Favorit 135LS karb. 1990

Díky 18 let mi bude zhruba za 2,5 roku to si musím udělat řidičský průkaz a potom teprve pomalu začnu hledat a rozhodovat se nejspíše mezi těmi třemi co jsem psal nahoře.Ale zatím je ještě dost času takže si mohu pročítat různé články o těchto autech.Jinak Škoda Favorit je taky pěkné auto.

mux

Ja ti fandím, že sis vybral starší auto ;). Nezapomeň za 3 roky se bude ještě těšeji shánět starší auto v dobrem stavu. Ale nedej se, Auta na kterých si spraviš vše včetně motoru v klidku doma jsou nejlepší aspon poznáš jak to funguje. :-D S novým autem jezdíš jen na diagnostiku s každou blbosti. To ti staré auto nikdy neudělá. *smich* Až na moje T 613, ta jak začne trucovat tak nic nepomuže. Ale když má náladu tak jede jak z praku ;)

Mux-je mi to jasné protože 3 roky je ještě dlouhá doba ale nedám se.Doufám že jedno z těch tří které jsem psal pro které se rozhodnu ještě v dobrém stavu seženu.Už od mala jsem koukal po těchto starých autech když třeba jelo po silnici nebo i po zaparkovaných a říkal jsem si že až si budu pořizovat auto tak chci něco takového.

 

 

jabraka*
hodnocení

0x

Myslím,že profouknout trysky postačí.Možná i vypuštění starého benzinu a dolití nového.Člověk by měl mít auto,aby mu sloužilo,ne aby pod ním neustále ležel a spravoval.

JABRAKA

za svým názorem si budu stát, ač nerad bych chtěl obtěžovat tazazele či další přispívatele. Problém je jeden jediný, že vozidla z roku 1980rozhodně nebyla konstruována a vyráběna s úmyslem, že budou jezditi i po roce 2000. Každý výrobce to prostě nastaví na 10 maximálně 20 let a pak už je/může být provozování nepříliš bezpečné, jak pro provozovatele tak i okolí. Souhlasím, že řidiči velkých a silných vozů jezdí jak ho...a, to je bohužel realita. Uvedu Vám příklad obří průsečné křižovtky R35 a komunikace do obce kde při přejíždění hlavní komunikace se Š a se studeným motorem se "modlíte", aby Vám zrovna po rozjezdu nezdechl motor. Mj. ten příspěvěk olova živ. prostředí se mi taky nelíbí.

blackflamesiczi*

s tim zivitnim prostredim to zatizite vice vYrobou noveho auta nez provozovanim x let stareho full size kterej zere 20 a vic litru benzinu. To je jen masaz od medii jak skodi stara auta

gumidek*

Když bych si chtěl rejpnout, tak si myslím, že od Favoritů je to nastaveno podstaně výše. Jejich karoserii použila i Felicie. Díky zavěšení přední nápravy McPherson je předek zpevněn a vyztužen (jinak by se neudržely tlumiče). A olovo se od začátku výroby do nádrže neleje a ani aditiva se nepřidávaji (kromě Velfobinu v zimě jako prevenci před zamrznutím vody v nádrži). *dril*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]