Nejste přihlášen/a.
Dobrý den
Dne 17.12.2011 obdržela má sestra dopis od ČKP s tím,že má zaplatit 4670,- za vozidlo,které bylo v období od 1.1.2009-30.3.2009 ůdajně nepojištěno.Jenomže vozidlo prodala v květnu 2006(Škoda 120),tudíž pojištění nemohla zaplatit.Problém je v tom,že vozidlo nebylo do dnešního dne převedeno na nového majitele,takže je stále psáno na sestru.Chci se zeptat,zda je možné sepsat nějaké čestné prohlášení,že vozidlo již nevlastní,protože nemůže kontaktovat současného uživatele vozidla,aby mohla auto trvale odhlásit z evidence.Prosím,poradte.
Nikde není psáno,že prodej musí stvrdit kupní smlouva. Dohoda dvou stran může být i ůstní. Ve vlastním zájmu pátrejte a pátrejte po kupci abyste doložil komu jste auto prodal/la/. CKP jsou zmetci jako vymahací agentury těm je jedno jakým způsobem vydřou z lidí peníze. Zjistí te li aspoň adresu nahlašte ji a uvidíte co se bude dít.
Takovýcg sester, které nic neřeší a léta jsou na ně "napsaná" různá auty jsou v ČR tisíce...Neznají a nedodržují zákony a jediné co je donutí k jednání je finanční sankce...Hrozby soudem, exekucí, obstavením účtů a majetku, to je jediné co platí na malého českého člověka...Stačí splnit to co zákon úkládá, a když nevím co mi ukládá, tak se zeptám na úřadu...
Když sleduji tuto diskusi, uvědomuji si jak je silná pojišťovací lobby, po zkučenostech které teď získává ČKP s občany, kteří léta nic neřeší a teď brečí a chtějí radu, jak neplatit, očekávám silný tlak pojištoven na novelu stávající legislativy...zákona o povinném ručení případně zákona č.56/2001 Sb., který řeší registraci...v každém případě musí být povinností provozovatele a vlastníka ošetřeny v zákoně o povinném ručení tak, aby nikdo neměl možnost vymlouvat se...zákon o registraci musí umožňovat lépe reagovat na některé situace...Samozřejmě očekávám také velké, výrazné sankce ta nesplnění sio zákoných podmínek...Doba permanentních polopřevodů skončí a sankce za neregistrované auto budou tak vysoké, že sankční polatek do grarančního fondu bude proti tomu malé kapesné...
Jinak budou u nás jezdit milony aut která jaou "psaná" na někoho jiného, další miliony aut budou v polopřevopodu a bůhvíkolik z nich nepojištěných...Jiná cesta k nápravě uvedeného stavu v Ř nwení...jen přísný přehledný zákon a za ejho porušení velké sankce...
A nemely by spis urady zacit u sebe a agendu kolem registrace vozidel zjednodusit? Zakladem by asi bylo oddelit vlastni registraci vlastnictvi od technickych zalezitosti (STK, EK) ktere v soucasne dobe v nekterych priadech registraci v podstate znemoznuji. A hlavne, moznost docasneho vyrazeni vyrazne zjednodusit. Asi uz je nu uradem deformovan jako vetsina uredniku a zije si ve svem svete, ale bezny clovek ma auto spis na jezdeni, pripadne na slechteni, renovaci atp., nez jako zalibu pro reseni speku nasi legislativy...
doplněno 21.12.11 10:02:A jeste si myslim, ze postihy by mely odpovidat zavaznosti poruseni zakona, desetitisicove az statisicove castky IMHO opravdu nejsou adekvatni postih za nejaky neuskutecneny administrativni ukon, ktery treba ani nemohl byt proveden kvuli objektivnim prekazkam... A ktery navic muze vadit jen urednikum, protoze v tom pak maji jeste vetsi bordel, ale jinak nikomu zadne nebezpeci ani ujma nevznika.
Také si myslím, že tazatelka respektive její sestra neprovedla nic natolik zásadního aby si zasloužila takový příspěvek od "nu" jen proto, že prodala vozidlo, které nový majitel z nějakých důvodů (nám neznámých ) již nepřehlásil a také nepojistil. A už vůbec si nemyslím, že by tuto aktivitu měli provádět soukromé společnosti. ( jejich případný nárok na sankce, jen na základě jejich rozmaru? )
Zjednodušit agendu lze jen na základě zákona, ne na základě zamyšlení úředníka, ale to ty nidky nepochopíš, jinak bys tady nepsal hlouposti...
V téhle situaci bude ideálním řešením pro sestru sepsat antidatově kupní smlouvu s nějakým třeba Thrac Minh Nguyem(nac.viz. třeba obchodní nebo živn.resjtřík)a tuto v kopii následně odeslat na ČKP-pozor ovšem na porušení zák.na ochranu os.údajů-zněčitelnit(začernit) vše krom jména a bydliště-tyto údaje oficiálně u jiné fyz.osoby správně nesmíte znát,natož je komukoli(krom soudů,PČR a st.zastupitelství) sdělovat...No a tím zároven veškerá snaha ČKP začíná a končí(nemají se čeho chytit)-nic neplatte,a na jejich bubáky ve smyslu,že kopii kupní smlouvy neakceptují jim sdělte,že co jiného v souladu s Obč.zákoníkem o prodeji movité věci(tudíž i auta),než kupní smlouvu mezi dvěma fyz.osobama,máte jako akceptovatelné předložit...?! Ale určitě písemně a doporučeně reagovat ve lhůtách v písemnostech ČKP vyznačených...Pokud si budou mlít svoje(jakože asi jo-prostě to zkouší,kdo se zalekne výhružek exekucemi apod.),tak sdělit,že věc bude řešena soudně-vy jim na jejich výzvu v souladu s Obč.z.sdělujete fakta(kopie k.sml.),oproti jejich "předpokladům" z registru vozidel,který ovšem nemá žádnou právní váhu-narozdíl od oné kup.smlouvy...
Jinak k diskuzi o samotné ČKP-pokud někdo jede s autem na vozovce bez povinného-řešil bych trestní zodpovědnost,ale tahle pochybení s odhášním apod. by měla být v rovině max.2000,-pokuty od MěÚ...,a né hrozby exekutory a další nátlakovky od ČKP...
Martine, ještě se nestalo, aby se nenašlo řešení.
Je potřeba čkp ihned odpovědět, že vozidlo bylo prodáno v květnu 2006. Jelikož nic nevlastní, neprovozuje, nemá podle uvedeného zákona 168/1999 povinnost nic platit.
OK?. pokud ne, tak si mě musíte nalézt on line, jako mnoho jiných. Bohužel u poče jsem ještě ve čtvrtek dopoledna a pak již až po novém roce...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.