Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, mám Fiat Tipo 1,6 1991 karburátor, LPG. Auto startovalo a jezdilo úplně normálně do doby než jsem jela jednoho dne na úřad, když jsem se z úřadu vracela a chtěla nastartovat, tak se nestalo absolutně nic, nevím čím to může být. Baterka je nová, na roztlačení auto chytne a jede normálně, ale na místě se nastartovat nedá, otočim klíčkem a vůbec nic se neděje.
A když se to sprovozní, tak by mě zaímalo ještě, že mi to na volnovběh při režimu LPG motor zhasíná, otáčky klesnou moc, až to chcípne tzv. Děkuju za rady
Špatnej kontakt či cívka na startéru, šikovnej mechanik opraví na místě (sám sem si to dělal před barákem :D) jinak to LPG si nechte nastavit v servise bohatost směsy, udělají vám to též na počkání..
Ale on nemusí být vadný, napřed je dobré ho vytáhout ven, nepředpokládám, že vlezete sama pod auto a zkoušet, zda je vadný - vodiče od spínasí skřínky po cívku startéru. Jinak zadat do vyhledávače startér and tipo... počítat > 2 tisíce.
Naprostý souhlas : "napřed je dobré ho vytáhout ven", jen na veřejnosti je třeba dávat bacha! :D
buss-koukám,že se vcelku orientuješ v cenách dílů-cena cca.2000,- a méně je dnes hodnota celého TIpa(nic ve zlém),takže funkční i se zárukou třeba na aukru do 500,.- Jinak tam pasuje třeba z Una,Ritma,Tempry,Bravy a Lancie Delta,Dedra atd...Ale jak již zaznělo-než začít shánět startér,stačí vyřešit kontakt-takhle z "minuty na minutu" to nejspíš bude kontaktem...
kouknout na starter a u toho lpg sekvence to asi nebude tak pridat sroubkem plyn na smesovaci vetsinou je tam imbus , zadnej stres nic to udelat nemuze je to jako pridat bohatost benzinu
Děkuji za odpovědi. 2000,-hodnota Tipa?:D ..po otočení kíčku se neozve vůbec nic, nic nesepne atd. Auto startovalo výborně, teď ale prostě přestalo. Zkusíme pročistit tedy ten nějaký slabý kabel co vede do startéru, dávat nový startér se mi opravdu nechce, starost navíc teď před Vánoci.
ze to resite, jestli je dobrej pristup ke starteru tak zkuste startovat sroubovakem a uvidite(premosti civku) jinak jestli chcete videt tipo za 100 000,- mel jsem ted jedno na dilne 160ps +- sedici v puvodnim stavu
doplněno 21.12.11 21:43:jinak jestli budete potrebovat starter napiste kluk co ma tipo tak ma jeden vrak v 1,6 co kupoval kvuly zrcatku a sklu do dveri a mam za to ze starter tam je
Známému jsem volala a říkal, že by to mohla být pojistka, ale že neví která, prý to zvládnu vyměnit sama, ale kde hledat nevím.
Najděte pojistkovou skříňku (pod volantem, u noh spolujezdce, z boku palubovky po otevření dveří,apod...) máte to v manuálu od Tipa. Pokud vůbec netušíte kde, tak to ... nedělejte.
Pojistky mají každá jinou proudovou zátěž, takže je dávejte na své místo odkud je vytáhnete z patice. Takto jednu podruhé zkontrolujte (pohledem na drátek). Kde bude přerušený, je ta pojistka vadná.
Ale jištění spínače startéru pojistkou jsem ještě neviděl. Většinou je společná pro více vjecí (brzdová světla, osvětlení interiéru,apod).
startér má relátko(což jsou ty různobarevné "kvádříky" bud nad nebo vedle pojistek,případně v samostatné skřínce...)-pojistka by skokovou vysokonapětovou zátěž neutáhla...
cyril-jen v rychlosti odkaz,abys věděl co je startovací relé auto77.cz/... a jinak co se proudu(resp.vysokého napětí) týče ,proč myslíš,že kabeláž ke stratéru má v průřezu až třeba 10 mm (čili víc než rozvody elektroinstalace 220V co máš doma ve zdech)? Sice Tipáčovi stačí nějaký 1 kW výkonu startéru,ale u větších naftových motorů má startér výkon až 3 kW,což je víc než celý Fichtl...proto jsem použil výraz :"vysokonapětová zátěž"...
doplněno 23.12.11 15:08:jo a pro doplnění-i přesto,že jsi takový rejpálek,přeji ti(a i všem ostatním)krásné Vánoční svátky...!
I já Vám přeji pohodové svátky.
Jinak zpět k raekci. Rychlý odkaz není vždy to pravé (zkuste si to sám). Jsou podle mne dvě možnosti jak vznikla Vaše odpověď. Tou první je, že jste to bez rozmyslu odfláknul a tou druhou, že se Vám pletou pojmy. Rád si nechám vysvětlit princip a funkci "startovacího relé" u výše dotazovaného vozu. Kabeláž ke starteru o průřezu 10mm vede jedině ke spínači. Hlavní přívod proudu je o průřezu podstatně větším. Proud a napětí spolu sice souvisí, ale jaksi jinak než popisujete. Jak by potom mohl vysokonapěťový kabel mít průměr vodiče kolem 1-2 mm, když je v něm kolem 20.000 V? Ono "průřez a průměr" jsou sice oboje na "P", ale jinak uvádějí zcela jiné parametry.
Jinak s tím rejpáním je to tak, že se snažím aby odpovědi měly jakousi odbornou kvalitu a to nejen od rádců, kteří se v dané problematice pohybují, jinak z poradny bude jen diskusní klub nebo drbárna. Rejpalem jsem většinou pro ty, kteří když už uvedou nesmysl, tak nejsou schopni uznat svúj omyl, což doufám nebude Váš případ.
Starter jako takový žádnou pojistku nemá, startujte a poslouchejte, zda něco někde necvaká, když široko daleko ticho, tak přívod ke spínací skřínce nebo SS, popř. je-li relé, to se na to někdo nemůže podívat, od 20.12?
Tou pojistkou myslím, že myslel to "relátko". Pane Buss, nevím co znamená "SS". Manžel zítra přijede, to je ten někdo kdo se na to podívá, proto ta doba. Děkuji
No, jsem z toho jelen, dnes to jdu ukázat manželovi co to dělá a ta popelnička najednou chytla z ničeho nic a jezdí normalně. Asi to má vliv na počasí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.