Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Seřízení ventilů teď v zimě

Od: gumidek* odpovědí: 18 změna:

Zdravím, chtěl bych se ujistit, zda bych se mohl pustit do seřízení ventilů. Nemám garáž a auto je jen na zahradě pod přístřeškem. Přijde mi, že by to neměl být problém, jelikož kov se roztahuje vlivem teploty na motoru všude stejně (nemyslím hliník a ocel, že se roztahují stejně, ale, že teď mají stejnou teplotu). Ale v příručce je seřízení ventilů při 20°C.

Myslím, že na vychladlém motoru na venkovní teplotu 5°C seřídím stejnou vůli, jako kdybych to dělal při 20°C, ale za předpokladu, že listové měrky budou nějakou dobu také venku při 5°C a při seřizování je neohřeji moc v prstech.

Jde to tak? Motor Favorit 1990 ocelové tyčky, hliníkový motor a hlava a vůle se má nastavit na 0,20mm

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar milancukrar

gumidku, autor knihy to myslel tak, aby se neseřizovali ventily na teplém motoru. Zkrátka na vychladlém autě...

 

des*
hodnocení

2x

Máš recht,tu příručku napsal nějaký blbec,udělej to podle svýho,přece nebudeš měřit 20°C?

 

kdokoliv*
hodnocení

2x

Ten rozdíl v seřízení v této době bude tak minimální, že nebude mít vliv na nějaký zásadní rozdíl v měření.

doplněno 18.12.11 21:39:

myslím v měření vůle ventilů.

 

jarda3*
hodnocení

0x

Neni snad problem nechat ten motor primerene vychladnout zhruba na tech 20, stejne se dela lip na motoru ktery neni zmrzly na kost. Bezne jsem to takhle v zime u Favoritu i S120 serizoval a nebyl s tim problem. Nakonec je celkem jednoduche to najare doladit.

doplněno 18.12.11 21:58:

Jinak s teplotou se vule zvysuje, takze je riziko spis vetsi vule nez mensi, kdyz se to seridi na predepsanou vuli pri nizsi teplote - coz vadi pripadne min. Me se to jednou povedlo seridit tak, ze to pri mrazech u jednoho ventilu nedoviralo (misto vule predpeti) a samozrejme to bylo znat dokud se motor neohral, ale ventil to prezil. Ale nez jsem na to prisel ;)

cyril*

"Jinak s teplotou se vule zvysuje" - nějaký nový revoluční poznatek z termofyziky a tepelné roztažnosti? :D

jarda3*

Nic noveho, hlinik ma vetsi roztaznost, tycky mensi - tak se proste hlava vzdali o neco vic nez se prodlouzi tycky ;)

doplněno 19.12.11 06:39:

Delaly se tusim i nejake specialni rozvodove tycky z lehkych slitin, tam to bude mozna jinak ale u ocelovych je to jak jsem napsal.

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Při rozdílu 15 stupňů bude rozměrová odchylka minimáln. Tak přesné měrky, abyste jí byl schopný vůbec rozeznat asi stejně nemáte. Jde spíš o to (jak už je tu výše psáno), abyste neměřil na motoru 100 stupňů teplém. To už by ten rozdíl hrál roli.

 

gumidek*
hodnocení

K těm odpovědím... Trošku se bojím toho, že když to projedu (aby to nebylo studené na kost), tak to pak bude chládnout nerovnoměrně, takže raději někdy zítra v poledne se na to vrhnu a do té doby nešáhnu na startér. Jinak seřizovat vůle na teplém motoru mě ani nenapadne právě k vůli nerovnoměrnému chládnutí součástek (blok,hlava,vačková hřídel,vahadla,tyčky,ventily...). Navíc to budu dělat poprvé a asi si dám na čas (dělám pečlivě).

Chtěl jsem se spíše ujistit, že těch 15 - 18°C dolů není problém.

Všem díky. *hej*

 

moto*
hodnocení

0x

Kolik má motor najeto od posledního seřízení? Není lepší počkat na příznivější počasí? Nebo si na práci půjčit garáž?

Dost dobře si nedovedu představit v tomhle marastu dělat někde venku ventily. To by mi bylo přednostnější moje zdraví, než motoru. Z osobní zkušenosti vím, že je důležité seřízení u nového motoru po záběhu, potom další kontrola po pár tísících a ventily jsou usazené a zaklepané a "drží" bez dalšího seřizování další desetitisíce. Je třeba samozřejmě se držet doporučení manuálu, nejsou to ovšem žádná dogmata a praxe většinou ukazuje něco trochu jiného.

blackflamesiczi*

vzdyt to neno tak hrozny, povolit 2 matky a zvednout prave kolo cm nad zem a za 5 min hotovo

moto*

Napiš kde děláš, ať se tomu místu zdaleka vyhnu. :D

blackflamesiczi*

a proc? norma na ventily ve skodovce v roce 2000 byla okolo 10 minut tak co bych tam delal dele, sundam viko dam 5tku zvednu kolo a jedu

nu*

dej si tam staré logo škodovky místo fordu:-P

blackflamesiczi*

to ze jsem delal ve skodovce neznamena ze jsem fordu zahnul, skodovku jsem mel jen jednu 440 1,2 exportni verzi v dvobarevnem laku

 

Já měl Š 450 (kabriolet) Taky na export. Měla fantastický fanfáry (eště je mám schovaný;)). Ale byl jsem bůhví kolikátej majitel.

blackflamesiczi*

ja byl treti v roce 2000 privni to koupil nejaky chlap pan muj deda a pak jsem to zrekonstruoval, melo to plechovou lakovanou pristrojovku a silnejsi motor asi o 5 koni nez normalni verze pro cssr

Tak to já to zdaleka neměl v originálním stavu:(. Ale stejně to bylo nejlepší auto, který kdy škodovka vyrobila;). Ta fotka je z roku 1975.

doplněno 19.12.11 18:59:

sakra, už jsme zase mimo téma...*zed*

Seřízení ventilů teď v zimě
blackflamesiczi*

na ja na tom stravil hezkejch par let, a hrozne jsem chtel ty vyplne co jsou mezi poklici a raftem ale povedlo se me sehnat jen 3. Hrozne se me to auto libilo. a ty auta co delaly potom jako 100 a podobne uz nemely zadne kouzlo, mel jsem to v tmave zelene (spodek dveri) a takova vyblita zelena horejsek a kombinace dokonala

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]