Naftový motor ničí součastky

Od: Datum: 08.11.12 17:11 odpovědí: 20 změna: 09.11.12 08:40

Dobrý den

Rozhoduji se o koupi vozidla a rozhoduji se zda pořídit auto na benzín nebo na naftu.

Radši bych si pořídil na naftu ale co jsem slyšel tak auto na naftu nesmí moc dlouho stát aby mu nafta prý neskorodoval nějaké současti. Je to pravda?

U mě by to bylo tak, že auto třeba bude měsíc stát v garáži. Tak bych nerad po chvíli něco opravoval.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 08.11.12 17:14
 
avatar

měsíc stání at v garáži nebo venku nemá vliv(auto není z cukru) ani na naftu a ani na benzín-pokud ho tedy nenecháte stát někde v Chánovském ghettu(to by vám z něj moc nezbylo)...*smich* Takže nevěřit všemu co slyším...

 
Datum: 08.11.12 17:16
 
avatar

To urco ne , samozrejme , ze kdyz natankujes v lete naftu tak sni pak v mrazu neodjedes. Benzin vs nafta je vsude tisickrat resena kazdemu vyhovuje neco sveho

 
Datum: 08.11.12 17:24
 
avatar

@h to jme snad jasné,ale otázka byla koroze součástek,ne zamrznutí letní nafty...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 08.11.12 17:19
 

Takto korozivní je Ethanol. Nafta je spíš olejnatá.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 08.11.12 18:07
 
avatar

nafta versus benzín... věčná otázka, která se tu už mockrát řešila a mockrát asi ještě řešit bude. Nafta má samozřejmě své výhody i nevýhody, ale že by způsobovala korozi součástek jsem ještě neslyšel.

 
Datum: 08.11.12 18:27
 
avatar

Tady bylo myšlena spíše degradace biosložek v naftě. Naštěstí jich tam není zase tam moc. Když auto bude stát měsíc a bude v nádrži měsíc stará nafta, tak po 2 měsících se naftě nemůže nic stát. Po takto krátké době se klasická směsná nafta zkazit nemůže. Kdyby se ale jednalo o čistou bionaftu a bylo to v létě, kde díky vyšším teplotám dochází k degradaci rychleji, mohla by se snížit mazivost natolik, že by se mohly poškodit vstřikovače, pokud by se jednalo o novější auto, kde jsou vyšší tlaky, jemné filtry atd. U klasické nafty nic takového i po 2 měsících nastat nemůže. Takže takto dlouhé stání běžné naftě nevadí. Spíše je dobré, pokud vím, že nechám auto stát měsíc, aby byla poslední jízda před takto dlouhým odstavením dostatečně dlouhá, aby se na stěnách válců dokázala vytvořit mazací vrstva a nemohlo tak dojít k povrchové korozi. Ale to, že by se neměly na delší dobu ukládat auta se studeným motorem platí jak pro benzín, tak i pro naftu. Vůbec ideální je "chcípat" motor, až když je zahřátý bez ohledu, zda se jedná o naftu, nebo benzín.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: itan71*
Datum: 08.11.12 18:35
 

Trochu nechápu proč chcete nafťák když vytáhnete auto jednou za měsíc, většinou je pořizovací cena vyšší a u těch starších aut kolem 50tis. se to trochu vyrovnává. To chcete ušetřit na naftě? Vždyť je o něco vyšší pojistka pokud by to byl motor 1.9 a výš. Pokud by jste jezdil třeba co druhý den tak se nedivím ale jednou za měsíc. Raději si kupte benzín budete to mít lepší, nafťák potřebuje v zimě delší žhavení a dobrou AKU u benzínu není takový nápor odběru. Ohledně koroze tak pokud nebude v zimě vyhřívaná garáž tak v tom nevidím problém.Doporučuji tankovat tak aby jste vyjel palivo na rezervu a při dalším výjezdu z garáže natankoval čerstvý neboli nový.;)

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 08.11.12 19:08
 

Od jara do podzimu bych s autem jezdil dost často ale v zimě už tak moc to by mohlo stát i 2 měsíce.

Chápu tedy dobře, že nafta může v zimě zamrzat v nádrži.

Měl jsem 4 roky VW Golf benzínového ale měl spotřebu 8l/100Km s naftákem nemám zkušenosti a nikdo ze známích ho nemá tak se nemohu zeptat přímo někoho od zdroje.

Tak mě zaujala jedna nabídka že Dacia sandero má spotřebu na 4l/100Km a benzínový 6l/100Km

Datum: 08.11.12 19:15
 

Ano, nafta v zimě zamrzá. Zrovna letošní zima byla tak krutá, že bylo dokonce v servisech období, kdy každý měnil palivový filtr u svého nafťáka a zvedl se prodej aditiv od VIFu.:D

 
Datum: 08.11.12 19:26
 
avatar

To Gumidek-trochu se pletete-etanol není korozivní,korozivní je METANOL! A ještě jedna věc pro všechny,nafta jako taková NEZAMRZNE!To se jen vysráží vlivem velkého chladu tzv volné parfíny,jednuduše PARAFÍN!

A ještě pro ostatní - na seatu ibiza jsem jezdi jen a pouze na BIONAFTU (tenkrát jsem ji skrz cenu bral jen u OMV) a jednou mi stála od cca listopadu do března ču kvetna a poté (oprava spojky a výměna hlavy) chytla nadrc! a s P405 jsem jezdil na obyčejný olej lando z kauflandu (kuchyňský RO) a v zimě byl ředěn 1:1 s naftou a NIKDY mi "NEZAMRZLA"!

 
Datum: 08.11.12 23:00
 
avatar

Čím je korozivnější dřevitý líh oproti lihu klasickému? Nějak jsem si nepovšiml, že by nádrže a motory vozidel na metanol vykazovaly známky koroze díky palivu.

 
Datum: 08.11.12 19:03
 
avatar
Tazatel ma na mysli patrně korozivní účinky bioprisad v naftě. Já myslím ze kupovat jakékoliv auto pro použití jednou měsíčně je plýtvání penězi. Taxík vyjde levněji nekolika násobně.
 
Datum: 08.11.12 19:11
 
avatar

V lete je normalni nafta , v zimnim obdobi se pridava do nafty aditivum proti zamrznuti. Kdyz chces mit klid a neveris cerpackam , tak to aditivum si muzes pak koupit na benzince.

 
Od: buss®
Datum: 08.11.12 19:15
 

Bez problémů vydržíííí. Kdyby mělo něco korodovat, tak je jedno, jestli to stojí nebo jede, furt tam ta nafta přece je.

 
Datum: 08.11.12 19:18
 
avatar

Je to extra blbost,nebo si myslíte,že si koupíte auto a to Vám bude stát X let nepoužité?I v případě odstavení ,bez konzervace ,na několik měsíců (třeba z důvodu nedostatku peněz na opravu,že se něco zrezaví? U auta asi jo,ale ne části motoru vlivem nafty,ale možná tak části kastle díky počasí atd.!

 
Od: itan71*
Datum: 08.11.12 19:22
 

Když chcete kvůli spotřeby a budete více jezdit v létě třeba na dovolenou a méně v zimě tak proč třeba benzín + LPG ( tak,už teď vidím odpůrce LPG)

doplněno 09.11.12 21:50:

Jedno vím určitě na milion procent nezrezaví 5 dveře od Fiat Tipo a Citroen Xantia, zbytek už je poněkud horší

Ohodnoceno: 1x
 

 

Od: nu*
Datum: 08.11.12 21:02
 

já někde slyšel že měsíční svit má za následek korozi zemské osy*smich*

 
Od: buss®
Datum: 08.11.12 21:04
 

kdyby jenom, ale ono ji to brzdí a pak nás to sfoukne...

 
Datum: 08.11.12 21:05
 

@nu : Jestli ta zemská osa koroduje jak páté dveře u Felicie, tak konec světa letos bude *smich*
 
Od: nu*
Datum: 09.11.12 08:40
 

Honzo, nemusíš se bát, naše nafta obsahuje minimálně 7% kvalitního řepkového oleje, který maže...a není to podvod jako s rybím masem napuštěným vodou, je to podle evropské legislativy...my budeme šetřit ovzduší a přírodu, zatěžovat výrobce nesmyslnými požadavky, veškerá průmyslová výroba se nám pak přesune do Asie...a to se vyplatí...

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.