Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
chci si koupit auto z bazaru, ale mám strach, že s tím bude strašně lítání po úřadech atd. Takže bych byl rád, kdyby mi někdo napsal, co vše potřebuji ke koupi auta z bazaru. Je mi jasné, že potřebuji peníze , ale co následuje po koupi? Musím na sebe auto převést nebo ne? Prostě takové základní věci. Dík.
převést musíte, pak evidence a přihlášní na magistrátě (800 Kč), možná EKO poplatek - podle roku výroby, nic těžkého, více vnitřní poštou.
první jsou peníze, druhé je platná smlouva mezi Vámi a bazerem resp. prodávajícím, dále si vezměte ssebou nějakého člověka,který autům rozumí a dokáže Vám říci, jestli se nemáte vyvarovat zrovna koupě určitého vozidla v bazaru! může být poslepované z více vozů a více částí,stočené KM, havarované. Vyžádejte si certifikát původu vozidla - písemnost , že není kradené. Při vzití vozu na úvěr je výše třeba 80.000, ale nakonec na splátkách zaplatíte 120 000, proto je lepší platba v hotovosti resp. převodem celé částky hned bez úvěru. Auto se na základě kupní smlouvy na magistátě převede na Vás (registrace) dostanete novou značku a nový malý techničák a do velkého Vás zapíší jako nového majitele a musíte mít uzavřené povinné ručení u pojišťovny. To dělá cca 3000 - 4000 za rok. Cena za registraci je výše, myslím.
doplněno 11.12.11 19:22:každá bazarovka vyžaduje po koupi servis, například u dieselů možná i u benzíňíáka se doporučeje ihned výměna voleje a výměna rozvodového řemene nedo řetězu, což činí cca 5000 kč (může být více). také pneumatiky je potřeba prohlédnout zdali nejsou sjeté, brzdové destičky taky nemusejí být nové. Výměna brzdovky není od věci, abyste měl jistotu správnosti funkce brzdového systému. Baterka by neměla být moc stará (4 roky) pak už Vám může odejít kdykoli ve mrazu. Jinak nekupujte nic pod cca 25 000, to jsou vozidla určená spíše na odstávku do permanentního servisu nebo lépe ekolikvidaci. Jo můžou Vám u staršího bozu při převodu vyměřit ekopolatek - tj. poplatek podle Emisní normy vozidla. Např. Felicia 1996 je myslím za 6000,- pokud již jednou nebyl ekopoplatek zaplacen při jiném předchozím převodu vozidla.
Mimo peněz, také dobrý tip a štěstí. K tomu dalšímu je třeba provést evidenční kontrolu a s touto - zároveň s kupní smlouvou jdete přepsat ( zaregistrovat) V době zaregistrování je třeba mít pojištěno a toto doložit. Pak již zmíněný poplatek za přepis ve výši 800 kč a ekovýpalný poplatek. Je jasné, že potřebujete také občanku.
V odpovědi nebo ne: = tak, jak píše " nu".
Nebudu tady řešit finanční otázku,ale většinu agendy dobrý servis vyřídí za Vás.Do pojišťovny uzavřít pov.ručení budete muset sám.Tam fronty nehrozí.U změny majitele na evidenci vozidel si asi postojíte.Ale jak píši v bazaru by Vám měli dát rady jak na to.Pozor na bazary kde mají méně vozidel.poptejte se u kamarádů(dobrých)na reference bazarů.
vetšina velmi výhodných až podezřele výhodných nabídek jsou vyspravené bourané vozy. Ne každé bourání musí být na závadu, například pokud zramujete blatník a světlo,nárazník o nic nejde, ale jak už je buchnutej chladič nebo motor, a náprava, resp. celá hnutá kastle je to na "bobek", pohledem se to však nezjistí - není šance.
doplněno 11.12.11 19:57:dnes je to docela trend Česka, tahají sem lehce bouraná auta z Německa nebo Itálie apod. za levný peníze, a zde je opravují a lakují a snaží se je prodat za ceny nepoškozených vozů bez škrábnutí. Stačí se občas dívat co do bazarů tahají za obouchané auta a za plotem mají jen krásně naleštěné tj. mezikrok = pár týdnů v klempírně a lakovně, je záměrně skrytý. Budu rád,když se někdo přispěje svoje zkušenosti.
Lukyssi,rozhodně bych se vyhnul jakémukoliv autobazaru a to ze dvou důvodů.Ten první je cena,ta je vždy řádově o tisíce vyšší než u koupě na inzerát a za druhé,problémy vzniklé případnými vadami takřka nelze u autobazarů řešit. Koupí auta na inzerát a při dobře sepsané kupní smlouvě rozhodně neproděláte.Jinak žádné lítání Vás nečeká ani v jednom případě.Auto na sebe převádět nemusíte,může to být třeba manželka.
to mate pravdu, nedavno jsem mel vitaru cca 99 a daval jsem ji za 45 000,- a po tydnu jsem jel na pokec do jednoho pneuservisu a v bazaru mely tam tu samou v horsim stavu (slabe slovo) a jeden nouma si ji kupoval ta 98 000,- ale musi se nechat ze ji mely vycistenou a nalejskanou coz ja nemel ale zase nemela prahy a lemy coz ja jo a nove
Takže odpověď je jasná...koupit auto v SRN od fyzické osoby...pokud chcete zkušeného ale placeného průvodce, najděte si na internetu jméno Petr Panhans, zaplatíte mu za dopravu a pomoc méně než autobazaru a auto uvidíte před zaplacením v SRN na vlastní oči
jenze ono najit auto v rozumne vzdalenosti v nemecku je alespon u me nerealne, pokazde bylo nekde u francouzkejch hranic ale zase jsem taky nikdy nehledal NORMALNI auto, ale hodne kluci jezdi nekam do passova na nejake motoburzy a vzdy z uspechem, nedavno odsud privezly granda, passata 2001 a golfa IV docela hezky (nemuzu o VW rict krasny to nikdy) a dohromady za 150000,- takze granda mel po prodeji vw gratis
Tak z autobazaru jsem vycouval, koupím nejspíš auto na inzerát, ale to nemění nic na tom, že úřadům se teda bohužel nevyhnu.
bosorek a ďáblů na úřadu bych se nebál, ale měl bych obavy z toho že se mi šikovně bourané a šikovněji opravené auto brzy rozpadne
a v rajchu jsou vsechna auta v poradku? pamatuji si jak jsme pro nemce opravovali auta v cechach jen aby to bylo co nejlevnejsi takze misto stolice se mezi dvere navaril kus dratu aby to sedelo a podobne prasarny. Jinak kluci pro ne delaji u hranic porad, maji takto nasmlouvane asi 4 nemecke znackove servisi co je zasobuji autama svych zakazniku a v CR se to opravi levne a pak se to odveze zpatky majitely do nemecka takze bych si nedelal iluze o nemecke kvalite
Lukáši, hlevně ať odjedete od prodejce s doklady od vozidla. Jinak hrozí sankce. Na kupní smlouvu se nejezdí!
no byť jsem auto v bazaru nekoupil (kvůli ceně) jejich služby bych nezatracoval, inzeráty jsou také nejistota. Který inzerent Vám auto zvedne 2m do výšky, abyste si mohl prohlídnout jak vypadá spodek, nápravy, a podlaha . . . Autobazary tuto službu realizují bežně.
seriozní prodejce takovou možnost nabídne už v inzerátu-osobně vždy nabízím možnost domluvit si "nezaujatý" servis(čili si jej kupující vybere sám tady někde v okolí-možností je nepočítaně),včetně diagnostiky,historie atd. ...Náklady jsou pár set,takže to není problém a ačkoli já vím co prodávám,tak jsem vždy pro,aby taktéž věděl kupující...Tím pádem mohu v klidu spát,nemusím se bát případného zájemce vzít domu na kafe apod. Sice se to asi moc nenosí,přeci jen jsme v čechách,ale nikdy s tím není problém ani u mne a ani u kupujícího...A takto prodávajících je vcelku dost a i podle toho bych se především orientoval v inzerci...Mega Garance v největším bazaru jsou sice hezké(v reklamě),ale zkuste něco v AAA reklamovat...(smolík)
He-he-koukám,že zde jsou samí odborníci-koupě v bazaru vůbec není prohra-právě ceny jsou levnější,ten kdo prodává vůz sám,tak si jej nacení-a když ne-ví že to je odjetina.Co se týče případné reklamace,tak je vždy se kam vrátit-což u soukromého prodeje s největší pravděpodobností nedopadne.Smlouva od této osoby bývá skoro vždy napsaná na koleni za sistence kupujícího a je velmi strohá.Málokdy se stane-hlavně u levných vozů,že smlouva je profi.A z mých zkušeností,pojedete někam na auto a ono vůbec nebude takové,jako bylo předkládáno.Pojištění je také na Vás-to si zařídíte sám.Autobazar zajistí jak povinné ručení přímo na místě,tak další služby.Čím větší bazar,tím jsou služby pestřejší.Existují autobazary disponující i vlastním servisem a širokou škálou dalších služeb-pneu,díly,apod..Takže v reálu to vychází lépe v bazaru.Co se týče papírové stránky,tak je rozdíl kupovat auto z dovozu na TP bez záznamu(čistopis) a rozdíl mezi vozem už na značkách.V prvním případě dostanete všechny doklady k vozu a s těmi jdete na evidenční kontrolu.Tam si technik zkontroluje VIN a další věci(rozměry pneu,zápis TZ ve velkém tech.průkatu a pod.Následně jdte na DI a tam vůz příhlásíte.Může to být i na tetičku,ale musí být u toho.Zaplatíte 800 a k tomu EKO poplatek-co odkazuje na emisní normu ,jakou vůz splnuje-EURO 0 10tis(staré vozy-š 120,velké staré motory-BMW 750)EURO 1-5000-starší vozy(Felicie nějaký ty golfy a podobně.EURO 2-většina vozů,co vídáváte jezdit-cirka do 100tis kč.EURO 3 a výš je bez poplatku-taky jich je mnoho.Pak je možnost,že EKO je již zaplaceno-platí se jen jednou-těchto vozů taky není málo-prodejce se tím chlubí hláškou-EKO ZAPLACENO
,což není špatné.Může nastat situace.kdy není v TP zapsána žádná emisní norma-tam je to automaticky za 10tis,a to může být klidně Passat z roku 2002(třeba).Pak obdržíte SPZ(v rámci okresu se nemění)a můžete jezdit.Koupě vozu a následné papírování je v pořadí v jakém jsem uvedl-jiný postup nelze...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.