Nejste přihlášen/a.
zdravim, prosim o radu, kde se naleza vypustny sroub pro vypusteni oleje z prevodovky na favoritu. dekuji
Dole Ale je mozne, ze tam neni, uz si nepamatuju
Kazdopadne bych do vymeny oleje nevkladal nadeje na zlepseni funkcnosti, normalne se jen doleva (a to je taky orisek - pres nahon tachometru, co byva zaoxidovany k nerozebrani).
Dělal jsem to minulý týden na feldě, vypustnej šroub je nejníší místo převodovky (kousek od tahla řazení) Nepopleť te si to s tím druhým uprostřed převodovky ze spodu.
tak olej vubec nevypostejte, zvednete levou stranu tak aby i pri povoleni byla prevodovka trochu do kopce a vytece vam tak 0,4 litru(max) coz pote doplnite pres nahon, ktere kdyz bude zarezlej vyrazite opatrne zespoda , jinak hlavne nechte tesneni zaschnout nez to pustize dolu aby neprislo jeste mekke do kontaktu z olejem
prosim, poradte jak povolit vypousteci sroub, ani s nim nehnu. povoloval jsem to pres racnu, bohuzel nemam zadnou trubku na paku. diky
jak se říká:" když něco nejde silou-půjde to ještě větší silou...",ale opatrně,abys ho neutrhl-takže nejdřív decentně po obvodu poklepat kladivem a pak zkusit-větší páku než ráčnu nee(dříve či později musí jít povolit tou ráčnou),mohlo by se totiž stát,že bys ho utrhl a tio je pak tralala...
Na internetu si stáhněte příručku k obsluze. Tehdy se to tam psávalo i třeba odtrhy svíček, schéma elektroinstalace,apod...
Na olej je jen jeden šroub na víku z boku u spodku kousek od levé poloosy (viz foto). Ořech 19 a vždy dejte nové těsnění. Stojí 2Kč! Těsnění je z hliníku (kroužek) a ten se opakovaně nepoužívá. Jednou slehne a vymezí vůle (utěsní okolí šroubu). Dá se povolit obyčejnou ráčnou (vžádném případě velkou páku). Pak jste asi chytil jiný šroub. Některé jsou na nějaké nastavení vůlí, tak ať si nevylágrujete převodovku.
Olej se mění za SAE 80W. Když tam dáte řidší 75ku, tak vám to poteče přes stará gufera na poloosách a táhle řazení.
Napouští se přes náhon tachometru. Odšroubujete náhon, dále na plíšku, co ten náhon jistí šroubek 9mm klíč a pak z boku na ten plíšek poklepáte. Tímto způsobem náhonem kroutíte a tahem (přišroubujete zpět náhon) ho vytáhnete. Plíšek už můžete odsunout pryč. POZOR někdy se stává, že vám při vytahování z toho náhonu vypadne to bílé plastové ozubené kolečko s hřídelko a spadne na dno diferenciálu!
Nálévat nejlépe přes hadičku zakončenou trychtířem a napouštět a vypouštět olej teplý. Starý tak splavý nečistoty a nový, když dáte na kamna (na chvilku), tak vám rychleji poteče a není jak hustý med.
Rozhodně doporučuji olej měnit a ne jen dolévat. Stiší se chod a lépe to tam za studena bude padat. Olej se leje až po to plastové kolečko (jeho spodní hranu). Slouží jako měrka.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.