Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Něco (asi) odebírá proud v autě

Od: nico* odpovědí: 6 změna:

Zdravím mám trochu problém s autobaterií ... Teda někde v elektrice spíš ... Myslel jsem, že je to starou baterkou , ale neni ... Vyměnil jsem již 3. baterku a teď jsem na kapacitě 74 AH, což by na motor 1.9 TD mělo stačit ... no problém je ten , že když nechám auto stát přes noc, ráno málokdy nastartuji. Měřil jsem jen napětí baterky ... Když nastartuju , má okolo 13,4 - 13,6 a spotřebiče to trochu snižujou ... když vše co jde zapnu, dostanu se někam ke 12 , občas i pod ... Ale když mám auto nenastartovaný , mám sotva těch 12 ... Všiml jsem si , že když se aktivujou svíčky , klesne mi napětí někam pod 7 ... jen na chvíli... Ale už nenastartuji ... Tak si řikám svíčky aha ... no jo , ale zvláštní je, že když baterku přes noc odpojim , ráno spolehlivě nastartuji ... nenapadá nikoho čím by to mohlo být? Zkoušel jsem odpojovat rádio přes noc ... nic ... dá se nějak zjistit jestli mi něco odebírá proud ... kdyžtak jak ... mám k dispozici obyčejnej multimetr , ale proud změří.. díky za pomoc, Mike ...

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar axus

Proudovy odber snadno zjistis zmerenim. Obycejny multimetr je dostatecny.

Odpoj ZAPORNY pol baterie, multimetr nastav na rozsah 1A stejnosmerny a pripoj na zaporny pol a kostru - kabel. Aby si se vyhnul proudove spicce pri nabehnuti pristroju a tim pripadnemu spaleni pojistky v multimetru, doporucuji nejprve zaporny kontakt pouze povolit, nesundavat, pak napojit multimetr a teprve pak odtahnout kabel od baterie.

Auto samozrejme musi byt ve vyplem stavu. Jako ho nechavas pres noc. Maximalni odber, ktery by si mel namerit by nemel prekrocit cca 170mA - pokud te multimetr nic neukazuje nebo ukazuje malo, pak muzes prepnout na mensi rozsah. Treba 200mA. Pro zdravy vuz by to melo stacit.

Pokud multimetr ukazuje do 170mA je nejspise chyba jinde. Treba se Ti baterie jednou vybila a pokud si ji nedobijel mimo vuz, tak alternator neni schopny ji patricne nabit a desky mohli zacit sulfidovat.

Pokud multimetr neukazuje nic, spalil si pojistku.

Pokud ukazuje hodne pres 170mA je skutecne problem v elektroinstalaci.

To pak nasleduje dalsi krok a tim je odpojovani pojistek jednotlivych elektrickym okruhu - jak motorovych (pojistky v motorovem prostoru) tak komfortnich zarizeni (pojistky v interieru). Pojistky se odpojuji jedna po druhe, to znamena, ze jednu vytahnes, zkontrolujes odber a zase ji vratis. A pak dalsi.

Ve chvili, kdy Te po vytazeni pojistky klesne odber (zvyseny odber muze byt i kombinaci vice problemu) tak si zjistli, v kterem okruhu je problem.

Muze to byt kdekoli od alternatoru az po to radio.

tim konci ta snadnejsi cast. ta tezsi spociva v tom, zjistit, kde presne v okruhu je problem. To znamena zmerit vsechny zarizeni pritomna v okruhu, zjistit jejich spravnou funkcnost a poku ani zde se nenalezne chyba, je zrejme problem v prislusne kabelazi, kterou Te rozkousali kuny nebo se kabely nekde prosoupali a ted Te to zkratuje na kostru.

Zakladni zjisteni, kde asi je chyba zvladnes doma. Zbytek doporucuji nechat na autoelektrikari.

 

hodnocení

0x

Při vypbutým klíčku si změř na kterých pojistkách je napětí,ty na kterých je vyndej a sériově místo tý pojistky zapoj ampérmetr,tak určíš okruh ve kterém to je.A změř od baterie k alternátoru ten silnej kabel,může tam žrát i on.

doplněno 28.10.08 13:17:

Myslím tím že může být prošlehnutej alternátor...

 

jambus*
hodnocení

0x

Zdravím!

Myslím,že multimetr postačí.

Ná dálku jen obtížně příjdeme na to ,který ze spletitých okruhu Vaší el.instalace dělá problém.Proto doporučuji jednoduchou věc ,která Vám pomůže lokalizovat problém.Připojte k baterii měřák jako ampermetr a postupně vytahujte jednotlivé pojistky.Pokud při vytažení některé odběr výrazně klesne-budete vědět který okruh zlobí.Samozřejmě odpojte rádio a případné další věci co máte zapojené a které by měření ovlivnovaly.

Radio a dalsi veci, ktere by mereni ovlivnovali se prave odpojovat nesmi. Vse musi zustat zapojeno tak, jak je to bezne pri odstavenem vozu. Problem muze byt totiz prave i v techto vecech.

 

jabraka*
hodnocení

0x

Ta tvoje otázka je sice trochu zmatená,ale pokusím se na ni odpovědět.

Především,kapacita akumulátoru je záležitost nejen akumulátoru,ale celé dobíjecí soustavy.Musíš si uvědomit,že baterie při startování bere proud až 250 A,sice krátkou dobu,ale dokáže vyčerpat až 10 % kapacity aku při několikerém nastartování.U tvé baterky by to bylo dejme tomu 5 Ah.Dnes musíš svítit a větrat a napájet svíčky,trádio a další spotřebiče.Takže se může stát,že jsi sice zvětšil kapacitu baterie,ale alternátor ti tam dává pořád stejně.Pokud máš nastaven regulátor na malý proud,nestačí ti dobíjet ztráty během provozu a přijedeš pokaždé s víc vybitou baterií.Takže by to chtělo vyměnit alternátor za silnější,nebo aspoň přidat na regulátoru.Případně,pokud máš auto v garáži,na noc připojit dobíjení.Zdá se mi totiž podle tvých údajů,že naměřená napětí na baterii naprázdno jsou příliš nízká.Plně nabitá baterieby měla mít naprázdno kolem 16 V,se zatěžovacím odporem 14,5 V.Pokud bys měřil,postup,jak píší kolegové je v podstatěm správný,jen rozsah měření proudu nejprve nastav na větší proud a postupně snižuj,abys ten měřák neodpravil,kdyby tam bylo něco nepatřičného.

Přeji příjemný den bez deště,abys mohl pod auto.JABRAKA

 

nico*
hodnocení

Zdavim všechny. Díky moc za všechny tipy ... Chystal jsem se to změřit jak ste navrhovaly, ale bylo málo času a kamarád mi poradil jednoho elektrikáře. Tak jsem tam jel a ukázalo se, že to neni ani rádiem ani baterkou , ale alternátorem ... Místo toho, aby nabíjel, tak naopak vybíjel baterku a to pořád ... Byla tam přepólovaná dioda a ta to všechno zapříčinila. Z toho co jsem četl, bych alternátor kontroloval asi jako poslední. Ani jsem nevěděl, že součástka, která má nabíjet může i vybíjet ... Snad to někomu v budoucnu pomůže až bude mít podobnej problém. Mějte se a díky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]