Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nečitelný VIN jak postupovat

Od: kareluhel odpovědí: 16 změna:

Dobrý den,

mám problém, že VIN na voze je v podstatě celé nečitelné. VIN bylo odjakživa jen slabě vyraženo a po těch letech (auto je staré necelých 20 let) už VIN není vidět skoro vůbec.

Jak mám postupovat když chci aby mi to číslo vyrazili znovu? A musím podstupovat nějakou kontrolu originality nebo něco podobného? Auto má V9N pouze vyražený a na nýtovaném štítku. Před rokem (než jsem auto koupil) proběhla změna barvy, ale evidenčka při koupi byla v pořádku. Jde mi o to, aby mi teď někdo na úřadě neřekl, že je v nedávné době změněná barva (předchozím majitelem) tak aby po mě nechtěli nějakou kontrolu originality, protože to není zadarmo a auto mám jen jako přibližovadlo do práce a hodnota vozu už je velmi malá.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nu*
hodnocení

0x

kontrola orginaity se ze zákona provádí jen na Slovensku při importu, jeďte s doklady a s autem an STK a neche si vystavit protokol - evidenční kontrolu, do kterého technik napíše, že je VIN poškozeno korozí a špatně čitelné, ale že tam ke, a že doporučuje vyrazit VIN náhradní technologií...úřad Vám vydá písemné rozhodnutí a s tím pojedete VIN nechat vyrazit, s potvrzením že je VIN vyraženo zpět na úřad a necháte si to zapsat za 50,- Kč.

Když to necháte úplně shnít, tak že to nepůjde přečíst, z STK Vás vyhodí a z úřadu pošlou za výrobcem aby potvrdil že se jedná o to samé původní auto...

 

erikch*
hodnocení

0x

netřeba se obávat,pokud je čitelnost malá až nulová a budete absolovovat STK,bude věc úředně řešena rozhodnutím o vyražení VINu náhradní technologií...,ale to až na případné STK-to,že třeba hlídka PČR nebude moci VIN přečíst není takříkajíc váš problém,vy ze zákona nesmíte jakkoli zasahovat do identifikátorů auta(což je právě mimojiné i VIN auta)-mimochodem,to že je "pouze" na štítku je nesmysl-musí a byl vždy na pevné neměnné části karoserie,a taky tam určitě je(jen o něm třeba nevíte) Co je to schválně konkrétně za kárku...?

doplněno 03.12.11 20:30:

příteli nu-pán má "pouze" VIN na štítku(ALU) a ten jak všeobecně známo nehnije...*frajer*

kareluhel
hodnocení

Jedná se o peugeot 205 diesel. VIN pokud vím, tak je jenom na příčce mezi kabinou a motorem a pak na přinýtovaném štítku. Bohužel ten vyražený (na té příčce) podle mě už vidět není skoro vůbec. Vím, kde by měl být a nějaké náznaky čísel tam jsou, ale přečíst nejde vůbec (možná při hodně důkladném zkoumání by se dala rozpoznat 1-2 číslice. Nechci to nechat dojít až do doby, kdy skončí STK (s autem potřebuji denně jezdit) proto bych to rád vyřešil už teď. Takže pokud VIN není vůbec vidět tak jediné řešení je přes výrobce (protože na STK mi ten protokol nedají vzhledem k tomu, že VIN vůbec nepřečtou)? Ono už při přepisu s tím byl problém, ale to bylo ještě čitelné, ale teď už to přečíst nejde.

erikch*

Peugeot měl VIN "vytečkovaný",nebyly to klasické raznice,což se právě s věkem bohužel projevuje horší čitelností...Je totiž dost dobře možný,že někdo někdy už i příčku torpéda stříkal,čímž ještě navíc "přicpal" ony vyražené tečky jednotlivých znaků...Ale zkuste po odplastovatování smirkem alespon 220 (a nižší) onu část příčky osmirkovat-VIn by měl "vylízt"-,totéž učinte i zespoda a oba povrchy nechte jak jsou,kupte chem.odrezovač(s kyselinou fosforečnou) a aplikujte dle návodu,po zaschnutí ošetřit filmem nějakého maziva(zamezit styku kovu s vlhkostí)...Tím zamezíte korozi,VIN učiníte čitelným a vyřešíte problém bez lítání na úřad placení správních poplatků(ono to není jenom zápisem změny za 50,-,jak psal nu,ale bohužel i ono rozhodnutí úřadu o vyražení náhr.technologií si nechají zaplatit-asi 300,-,nemluvě i realizace samotná-zpoplatněno vyražení technikem cca 500,- atd.)...A ještě poznámka, P 205 měla ještě jen jedno VIN na tom torpédu(příčce)...

doplněno 03.12.11 20:56:

jen s tou hrubostí-nižší míněno hrubost-ale číselné označení je samozřejmě vyšší...

kareluhel
hodnocení

Měl jsem za to, že to má stejně jako například 309 (tu jsem měl než pán na křižovatce nedobrzdil).

Zkusím tedy ten postup jak jste psal. Pokud ani to nepomůže, tak je jedině potom přes peugeot? Na evidenčce mám známého takže by teoreticky i mohl přimhouřit oko a postupovat jakože je VIN pouze místy nečitelný, ale nevím zda také razí VIN a hlavně jestli se to musí nějak fotograficky dokumentovat. No ale zkusím Vámi popsaný postup a budu doufat, že z toho něco vyleze. Vím, že to bylo vytečkované a je právě ten problém.

Tím, že byla měněná barva tak auto bylo určitě přelakováno (i když ne moc kvalitně) tak snad tam z toho VINka ještě něco zůstalo.

nu*

tak za známým na stk a s protokolem hned na úřad

erikch*

osobně bych VIN zkusil nejdřív zviditelnit pomocí "sám sebe"-jak již shora uvedeno-není to otázkou jednoho dopoledne(úřad má na rozhodnutí až 30 dnů),navíc to bude stát někde přes 1000,-dohromady,a je škoda je cpát státu...A ano-stejně tak to měla i 309 a i 405(i když u té už byl ten "lem" podstatně širší)...

kareluhel
hodnocení

V týdnu tedy nakoupím vše potřebné a zkusím to a snad něco vyleze. Jinak u těhle starých aut je to dělané klasickou raznicí (tečkovanou) nebo laserem? Protože pokud laserem, tak pochybuju, že po těch letech a nějakém broušení (mírném) + následnou aplikací odrezovače tam něco bude vidět. Pokud je to strojově bouchnuté raznicí, tak by tam snad něco vylézt mělo.

des*

Na evidencích mají adresu,kdo může legálně naklepat vin.

doplněno 03.12.11 22:10:

Já mám vin v kufru pod rezervou.Při evidenci z dovozu mi navrhovali předělání dopředu.Vyřešil jsem to tak že jsem si nechal vin vypískovat na skla a už to umístění nikoho nezajímá.

erikch*

des-pokud splníš podmínky schválení úřadem(rozhodnutí)-velikost a místo znaků-můžeš si to klidně vyklepnout sám-akorát že málokdo má doma třeba raznice 7...A poté to fyzicky zkoukne technik STK a napíše papír pro úřad(co dal rozhodnutí,že můžeš)a ten zanese do TP,registru a vydá nové ORV s poznámkou o náhr.technologii VINu...

des*

Dík za radu,ale od té doby jsem byl na dvou technických a do kufru se nikdy nedívali,na těch sklech jim to stačilo.

nu*

domácí "vyklepnutí" v drtivé většině případů končí tak, že na jiné STK při další EK technik napíše že je VIN vyraženo neoriginální technologií, v rozhodnutí vydaném úřadem je zpravidla uvedeno který subjekt je oprávněn na základě výběrového řízení provést obnovu...nemůže to vyrážet každý doma ve stodole, je to nutné zdokumentovat před a po vyražení a vyrazit předepsaným způsobem...Největším problémem současných STK je, že na jedné ( benevolentní) STK je auto z hlediska EK v pořádku, na jiné ve stejniou dobu nejsou schopni ( ochotni?) přečíst orezlé VIN...

Držel bych se proto úředního rozhodnutí, pokud tam neuvedou žádnou podmínku, vyrážejte sio to doma na dvorku

 

erikch*

příteli nu-mám před sebou tři měsíce staré rozhodnutí MěÚ(přestavbička) a není zde uveden žádný subjekt(seznam)oprávněných provést fyz.vyražení VINu náhr.technologií-je zde popis písmen lat.abecedy,velikost(rozpětí)a místa kam lze(na rám chassis)...Nechci se tě dotknout,je hezké znát teorii,ale praxe je prostě leckdy odlišná...Nedělal jsem přestavby,a tím i vyražení VINu jednou-i proto tazateli píšu,že si lze "nové" VIN vyrazit sám(v souladu s úř.rozhodnutím samozřejmě),ale reálně tím ušetří 500,-kaček pro STK,kde by mu to jinak vyráželi-a jestli si budu 15 minut datlovat sám nebo za totéž dám 500,- je rozdíl,že...Jinak zbroušení(odstranění) nánosu barev,plničů atd. z místa.kde VIN je není zásahem do samotného VINu,takže s čistým svědomím si můžu barvy brousit ,i v místě VINu,jak uznám za vhodné...

nu*

Příteli Erikchu, nevím co máš před sebou, nevím kdo to vydal, nevím jaké pokyny a podmínky jsou tam uvedeny, proto to nemohu komentovat...ani nemám čas donekonečna Ti vysvětlovat, že vůbec nic nechápeš, že nemáš představu o tom, jak má fungovat normální úiřad, který je službou veřejnosti...aby se tam člověk nemusel stokrát vracet...když VIN vyrazí Lojza z Bukvic takovým způsobem, že to na STK technik nebude chtít akceptovat, je to propblém...Když VIN vyrazí subjekt, který byl úřadem ve výběrovém řízení vybrán proto, že subjekt doložil že disponuje potřebným technickým vybavením, má vhodný personál a požadované know-how...že to tam nebude vyrážet neschopný idiot s použitím 17 mechnických raznic a zednického kladiva...

Beru Tvůj příspěvek s nadhledem, já znám totiž tyto věci ze své každodenní praxe, takže vím přesně o čem píšu, a na rozdíl od Tebe a dalších pomýlenáých pseudorádců znám dobře i teorii...jinak bych asi nemohl dělat tu praxi...

Možná víš že VIN lze vyrazit i jinak,. je k tlomu speciální přípravek nebo dokonce speciální přístroj, který ale nemá doma každý komu VIN zrezlo...takže zaplatit 3-4 stovky nebude pro nikoho problém...

kareluhel
hodnocení

Takže bohužel VIN není vidět vůbec. Zkoušel jsem to lehce obrousit a od souseda jsem si půjčil odrezovač a podle postupu jsem vše udělal. Bohužel tím, že to v originále bylo jen vytečkované (nevím zda na to mají ve fabrice raznice nebo to dělá laser) tak po těch letech a mém pokusu o obnovení není vidět vůbec nic.

Jak tedy mám postupovat? Pravděpodobně tedy budu potřebovat nějaké vyjádření, že se skutečně jedná o stejné vozidlo.

nu*

přestaňte se už donekonečna vyptávat na to samé a jeďtze hned zítra an STK za tím známým pro protokol, že je VIN orezlé a blbě čitelné...Když neuspějete, jděte se zeptat na dopravní úřad technika, co budete potřebovat k vydání rozhodnutí o obnově VIN...Stačí Vám to?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]