Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nemrznoucí smes do chladiču felicia

Od: jirkasivak* odpovědí: 9 změna:

Dobry den koupil jsem dnés felicii 1.3 mpi 40ke a prodavajicí mi řikal že musim si dolit nemrznouci smes do chladiče že tám naředil jenom jeden litr sheron antifreze stabil čirí a nádobka je na minimum stánese něco když tam do liju tu samou smes hnéd z lahve bez ředení?

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

2x

Když je to samá nestane se nic, ale nejprve bych si pro jistou změřil na kolik stupňů je kapalina namíchaná, aby i po dolití antifreeze nebyla na málo stupňů. Nějakých -20º je málo. Kapalinu měřit př pokojové teplotě ( cca20º;). Ideální je mít namícháno 1:1 což je na nějakých -38º až -40º.

doplněno 07.12.12 14:16:

To je právě to"pán říkal" skutečnost může být ale jiná, proto co si nepřekotroluji, tomu nevěřím. Raději "zbytečně" měřit, než pak plakat nad prdlým blokem. Do "filcky" dostanete 4,5-5litrů.

Dolít ten litr by mohlo být potom tak na cca -30º. Otázka je, dal tam pán opravdu ten litr?

doplněno 07.12.12 14:52:

" ten litr tam prej 100% " tudy cesta nevede. Kdoví co tam vlastně vůbec je. Bandaska v kufru neznamená, že je to v soustavě.

Když nevím, tak to vypustím a koupím rovnou novou s 5 letou výměnnou lhůtou. Já bych dal rovnou Fridex G Plus a mám na 5 let pokoj, ale dělej jak myslíš, přeci jenom je to tvoje auto a tvoje peníze.

jirkasivak*
hodnocení

pán říkal že tám ředíl jenom jedén litr ti směsi s vodou já mýslél pravě to že bych koupil tu samou směs a bez ředění ji tam nalíl určite ted' bude mit bod tuhnutí neceli -10 přimo z lahve protože tám je 1 litr směsi a necelych 4 litr vodí protochcí jenom dolít směs bez ředení a nastártovat a bíse to zamíchálo co myslité

 

martinhajek*
hodnocení

2x
Pokud je to čirý STABIL, okamžitě to vypusť. Není určen pro celohliníkáče, vyžírá to těsnění pod hlavou. Kup G48.
jirkasivak*
hodnocení

ten litr tam prej 100% je ukazovál mi lahev v zavazadlovem prostoru vadí ta směs felicii sheron stabil antifreze . Jinak jeto možni to nalit z lahve a nasáartovat abyseto zamíchálo?

 

cobrak*
hodnocení

2x

Já bych to vypustil a udělal novou. Tzn. 3litry Fridex G48 a zbytek destilovaná voda. Je to celkem na 5 litrů cca. Je to jistější a sám budete vědět, kdy jste to dělal a jak je to tam dlouho.

 

gumidek*
hodnocení

2x

To je ale guma!*zed*

Stabil okamžitě zničí těsnění a hlavu motoru. Fridex Stabil (čirý) je pro Š105/120 a ani tam už bych ho dnes nedával.

Do Felicie patří jako do Favorita Fridex G48 zelenomodrá nebo lepší G12 růžová

Okamžitě vypustit, udělat výplach 2 náplněmi čisté vody a nalít 3 Fridexy G48 a zbytek dolít destilkou mezi rysky MIN a MAX!

Systém má objem 6 litrů a nevypustitelný zbytek je v sacích svodech a radiátoru topení asi 500ml.

G48 se musí měnit každé 3 roky (degraduje a ztrácí inhybitory koroze)

G12 se musí měnit po 5 letech

;)

doplněno 07.12.12 15:40:

Pořádně se to zamíchá, až termostat otevře velký okruh a pustí kapalinu na chladič. Normálně se do prázdného systému naleje 3 litry kapaliny a pak se to zaleje destilkou a pumpa si to rozmíchá. Doporučuji najet 100km a courat se, ať jde voda do chladiče, nebo si před chladič dát karton.

U Favorita a Felicie se systém odvzdušňuje sám.

doplněno 08.12.12 05:58:

Diesel: Výrobci chtějí, aby si lidi kupovali nová auta. Stejně tak tvrdí, že jsou v převodovkách celoživotní náplně oleje. Pitná voda je tvrdá a obsahuje vodní kámen.

Rozmíchat to klidně může doma, ale proč s tím doma složitě žbrndat, když to zamíchá motor ;)

Kdyby to zamrzlo, tak jsou na bloku a hlavě motoru mrazové zátky, které vyletí ven.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

To Ar proč by do -20°c mělo být málo? měl jsem jen na asi -2°c a nic se ani při vyšších mrazech nestalo (teda mimo to,že jsem při dvacitce nejezdil)

Další dotaz tuším na Gumidka-proč to nalít neředěné do soustavy a dolít destilkou?není lepší naředit doma na požadovanou zámrznost a to pak nalít do soustavy?

Ps dnes výrobci chladicích nízkotuhnoucích směsí DOPORUČUJÍ je ředit PITNOU vodou,ne destilovanou!

doplněno 07.12.12 17:19:

Jinak souhlasím s tím vypuštěním a dáním nové!Před změnou ze různých druhů (zelená na oranžovou atd) vždy důkladný proplach!

 

jabraka*
hodnocení

0x

I hodně řídká směs nehrozí zničením motoru,směs neztuhne v celém objemu,ale pomalu krystaluje.Ještě při velice nízkých teplotách vytvoří kaši a ta nemá schopnost jít do tlaku,jako čistá voda.Pokud je kapalina čistá,není ji potřeba stále vyměňovat,jen stačí dolévat-.Buď vodou,nebo plnou kapalinou.Podle hustoty.Hustoměr by neměl motoristovi chybět,jak na chladič,tak na baterku.

JABRAKA

jarda3*

Hustomer na baterku je vam dnes vetsinou na houby, protoze dost baterek je zcela uzavrenych, neodspuntovatelnych...

A ta kapalina se da otestovat snadno tak, ze naberu treba do strikacky a dam do mrazaku kde je -18..-20. Za par hodin je videt efekt, pokud to jen lehce zacina krystalizovat, povazuju to za OK. Ale uz to taky dlouho neresim, najare proste dolevam vodu a na podzim cistou nemrznouci kapalinu. Nakonec mam stare pastiky kde zivotnost 2-3 roky staci. ;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]