0x
Je několik faktorů jak to zjistit i když nejlepší je jít do servisu ale důležité je jestli točí starter na prázdno,kolikrát to zkoušíte než naskočí?Je to pokaždé nebo jenom když se ochladí? Jaký kouř jde po nastartování za studena z výfuku?Černý hustý? Bílý? vibruje vůz po nastartování?Funguje správně sitič? Tohle by mohlo stačit k určení diagnózy
Tvůj možná ne ale můj ano.A vůbec nemám na chytráka tvého typu náladu dneska fakt ne.Všude byl, vsechno zná a od všeho má klíče,takový brouk pytlík co?
Ja zadnej naftak nemam. Dost by mi zajimalo, co mas za auto, respektive za motor, ze mas sytic u vznetoveho motoru.
Proc myslis, ze se delam nejakym chytrakem? Urazil sem Te snad necim? Pouze jsem Te upozornil, ze sis zrejme nevsiml/a, ze jde o naftovy motor, protoze jinak by si nenapsal/a to se syticem.
Teprve Tim tvym druhym prispevkem si mi utvrdil/a v tom, ze toho o naftovych motorech moc nevis.
Ach jo. Nez nekomu budes chtit neco vysvetlovat, tak si o tom radsi neco zjisti ty.
To, cemu tady vsichni vehementne rikate sytic, je ve skutecnosti predsuvnik vstriku. A ten NEMA se syticem NAPROSTO nic spolecneho.
Jedine, co maji spolecne je, ze jsou to obe zarizeni pro studeny start.
Napadl mi krasny priklad.
Je to jako by ste srovnavali levou lidskou ruku a klin na stipani spalku. Maji neco spolecneho? Ne? Nazvali by ste nekdy levou lidskou ruku stipacim klinem? Ne?
Tak proc nazyvate predsuvnik vstriku syticem. Jsou to dve naprosto ruzna zarizeni a co je hlavni, kazde dela naprosto neco jineho.
Predstavte si spalek, ktery chcete rozstipnout. To je motor. Jednou vznetovej, jednou zazehovej. Nejde vam rozstipnout - spatny start motoru. Tak se rozhodnete pouzit nejakou pomoc - zarizeni pro studeny start. V benzinovem pripade sahnete po stipacim klinu, tedy pridavnem zarizeni k dosavadnimu - sytic ke karburatoru. V naftovem pripade uchopite sekyru i do leve ruky, tedy zmena parametru sekery - predsuvnik vstriku upravi parametry vstrikovaciho cerpadla.
Jsou to tedy dve naprosto rozdilne veci, s naprosto jinym zpusobem funkce a jinou praci, kterou provadeji.
A i kdyz ruku ke klinu nikdy neprirovnate, tak o sytici a predsuvniku tvrdite, ze je to to samy. NENI. NEBYLO. NEBUDE. NIKDY. ANI VZDALENE.
Zarizeni pro studeny start u zazehoveho motoru pridava palivo do jiz tvorici se smesi - SYTI a proto se tomu rika sytic, zatim co zarizeni pro studeny start vznetoveho motoru predsouva vstrik vstrikovaciho cerpadla (vsimnete si, ze nic nesyti) a proto je to predsuvnik.
Nez mi nekdo narkne, ze je to slovickareni, NENI. Vzpomente si na levou ruku a stipaci klin. Nikdy byste nerekli, ze je slovickareni, kdyz nekdo prohlasi, ze ze leva ruka je vpodstate klin. Ze par laiku rekne, ze ruka a klin je v podstate to same jeste neznamena, ze to tak je. Nebo snad budete souhlasit, ze to je vpodstate to same, az to nekdo prohlasi?
Ale to uz sem se znacne vzdalil od puvodni otazky. Snad mi to tazatel promine. Pokud laskave tazatel uvede vice podrobnosti, jak se zhorseny start projevuje, tak se mu pokusim poradit, jaki nejlepe budu umet na zaklade mych zkusenosti s naftovymi motory.