Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Palubní PC neukazuje správně!

Od: juventus odpovědí: 17 změna:

Dobrý den.

Chtěl jsem se zeptat. Zjistil jsem, že mi v autě palubní PC neukazuje správně. Natankoval jsem plnou a nyní, po výpočtu jsem zjistil, že ukazuje špatné hodnoty.

Teď ale k číslům: Natankoval jsem plnou nádrž: za 1650,- cca 46,9 litrů nafty ( 1 litr stál 35,2 Kč ), na tuto plnou nádrž jsem ujel cca 823 km.

Takže: ( 46,9 litrů / 823 km ) x 100 = 5,7 litrů / 100 km

U palubního PC jsem vynuloval hodnoty při tankování a průměrnou spotřebu dlouhodobou mi to ukazuje na 6,6 l / 100 km. Taková větší odchylka...

Jak je toto možné? Je toto v pořádku?

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

to je normální,většina pc kecá,pokud je to mín bud rád obráceně by to bylo horší

 

takjan*
hodnocení

0x

Většinou kecají, ale tohle je o moc, i když záleží na způsobu výpočtu. U některých značek aut lze provést korekce spotřeby..

 

juventus
hodnocení

Jen doplňuji, jedná se o Fabii I Combi 1,9 TDI 74 kw

 

stirecek*
hodnocení

0x

Spotřebu musíš měřit na stejných km, dlouhodobá je jiný údaj. Když natankuješ, vynuluj průměrnou a jezdi, až znova dotankuješ počítej a srovnávej aktuální. Mně ukazuje pc celkem v normě, ale u posledního tankování se taky hodně spletl...

juventus
hodnocení

To není pravda, nebo u mne to je jinak...Dlohodobá je dlouhodobá - ta se počítá od vynulování až do smazanání. A jinak klasická průměrná - ta se vynuluje automaticky po dni, respektive po ,,nějakém" čase, když auto zrovna ,,nejede". Takže když přijedu večer z práce a druhý den ráno jedu do práce, počítá se od znova...

stirecek*

Já mám za to, že dlouhodobá se nedá normálně vynulovat, alespoň u některých značek. Já mám dlouhodobou v servisním menu a tu nevynuluju, možná v servisu přes diagnostiku. Průměrnou naopak v palubním počítači normálně vynuluju, dotankuju a jezdím, pak dotankuju do plné a počítám.

doplněno 28.11.11 12:22:

Spotřebu píšu zde: spotreby.cz/...

vedle údaje o spotřebě je uvedený i údaj z pp, stačí najet myškou. Někdy se trefí, většinou rozdíl 2-4deci, teď naposled 9deci!

doplněno 28.11.11 12:34:

Jinak průměrná se mi sama nevynuluje, tu si musím nulovat sám. Myslím´, že to je jen orientační údaj a nedá se na něj spoléhat. Někdy dojedu, svítí tam třeba 5,5 a při dalším startu už je tam třeba 5,8...? Co se týká údaje o dojezdu, tam myslím ukazuje možná přesně. Minule jsem jel dotankovat když ukazoval dojezd 20km, ale kámoše museli odtáhnout při dojezdu 40km, takže asi tak.

frantisekpetru*

Já sice nemám Fabku, jako tazatel, ale Octavii. Předpokládám, že funkce ale budou stejné. Jsou tam vlastně dva PP, označené MFA1 a MFA2.

MFA1 sleduje údaje pro jednotlivou jízdu a resetuje se sám, pokud nedojde do 2 hodin od posledního zhasnutí motoru znovu k nastartování.

MFA2 je dlouhodobý, údaje do něj se přičítají průběžně neustále, dokud jej ručně nevynulujete (nebo sám nepřekročí maximální hodnoty - např. údaj o ujeté vzdálenosti ukazuje tuším do 1999 km, potom začíná počítat znovu od nuly).

 

blackflamesiczi*
hodnocení

0x

palubak nema data z nejakeho prutokomeru ale sbira data z doby otevreni vstrikovace a to pouze teoreticke mnozstvi paliva ktere je vstriknuto, ne realne

 

takjan*
hodnocení

0x

Naopak, nejpřesnější je sbírání dat ze vstřikování. Jak by asi průtokoměr fungoval?

blackflamesiczi*

to sice ano ale jak zohlednite opotrebeni, a nebere to realnou dobu otevreni ale teoretickou

Jako průtokoměr - měří protečené množství paliva :)

doplněno 28.11.11 12:11:

pro takjan

blackflamesiczi*

treba jako na pumpe kdyz tankujete, takto fungovaly prvni palubaky asi v MB nebo nekde tam

 

frantisekpetru*
hodnocení

0x

Doporučuju takových "tankovacích cyklů do plna" absolovovat víc za sebou, PP nemazat a údaje o tankování si zapsat a přepočítat dle skutečně natankovaného množství za celou dobu. Věřím, že se údaje z PP k reálu víc přiblíží (alespoň u mne to tak funguje - odchylku spotřeby vypočtené dle natankovaného paliva od údajů PP mám 0,2 l).

 

 

juventus
hodnocení

Tak ověřeno na další nádrži a opětovně. Dle výpočtu mi vychází průměrná spotřeba na 100 km po ujetí plné nádrže na 5,5 L / 100 km. Dlouhodobá spotřeba v palubním PC ihned po natankování vynulována a nyní ukazuje 6,5 L / 100 km. Takže co s tím? Do autorizovaného servisu Škoda se mi moc nechce - to by byla jen samá diagnostika, zjištění apod. a samý peníze, peníze a peníze...

stirecek*

S tím nic neuděláš, jde o informační údaj, žádný palubák neukazuje přesně. Nejlepší měření je od plné, do plné a hodně záleží, jestli máš nádrž opravu plnou - stačí zahýbat autem, vyletí bublina a dáš tam další cca dva litry, taky auto by mělo stát rovně, nejlépe u stejné pumpy. Stejně to nikdy neovlivníš, záleží na pěnivosti nafty - u některých horších padá pěna až po deseti patnácti minutách. Další věc - použité pneu, průměr, tacho taky neukazuje nikdy přesně vzdálenost. Měl jsem tři auta a na stejných trasách ukazovali rozdílné km, některý 92, jiné 96 a 98 km a tím jak se sjíždí vzorek má další vliv na přesnost.

 

rv*
hodnocení

0x

Jedná se o stejnou "závadu" jako údaj tachometru, který také obvykle nesouhlasí se skutečnou hodnotou. Auto je na jezdění a není vybaveno na přesné měření spotřeby.

blackflamesiczi*

jinak tacho neukazuje presne nikde (nekde jsem zaslechl ze je to z nejakeho narizeni EU ci tak nejak)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]