Domek z přívěsu

Od: Datum: 06.12.12 22:16 odpovědí: 13 změna: 08.12.12 00:09

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat, zda je u nás legálně možno vybudovat z přívěsu mobilní domek jako je tento. Jde mi o získání nějakého povolení, aby takový domeček mohl na silnici. Je to u nás možné?

Děkuji za radu

Roman



avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mowla*
Datum: 06.12.12 23:01
 

Taková možnost určitě je...

Pro začátek si přečti http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2002-341#f2349007 - zjednodušeně - technické podmínky pro provoz na pozemních komunikacích... Pak předpisy návazné... Samozřejmě - na veškeré práce musíš mít ´papír´ o tom, že je provedla osoba/firma s patřičnými oprávněními... Pak sehnat ´pár´ povolení na individuální přestavbu vozidla, ´pár´ atestů ze státních zkušeben, úspěšně projít STK - a pak jen přihlásit na DI...

Jak píšu - jde to, ale hotýlek v sousední vesnici bude levnější - i s personálem...

*smich**uf*

Ohodnoceno: 3x
 
Od: luke237
Datum: 07.12.12 08:18
 

Ten odkaz, ktery Mowla poslal, je skvely, je tam spousta konkretnich informaci o technickych pozadavcich na privesy, ale nevim, jestli ten paragraf, na ktery Mowla konkretne odkazuje, je ten pravy pro stavbu privesu.

Prvne si totiz musis uvedomit, ze nestavis "maly domek", ale "obytny prives" a podle toho se musis koukat po prislusnych paragrafech. Podle zahranicnich webu maji tyhle privesy 6-8000 liber (kolem 3,5 tun) a to je zrovna nejaka horni mez pro privez v nejake kategorii, co jsem ted tak v rychlosti koukal na ty paragrafy.

Byt tebou, tak bych se porozhledl spise po nejakem ceskem webu, kde se slezaji zajemci o individualni stavbu obytnych privesu. Tam ti asi lepe poradi s temi paragrafy.

V anglictine se temto privesum rika "tiny house". Koukni se treba sem: Tiny House blog. Na prives to montuji prave proto, ze tim obchazeji zakon o technickych pozadavcich na nemovitosti (jako napr. minimalni velikost, umisteni, vybaveni, schvalovaci procesy apod.). Je to vedene jako "prives" a na ten se vztahuji uplne jine zakony nez na domky.

 
Od: luke237
Datum: 07.12.12 08:26
 
Tiny House blog: koukni se primo na kategorie Tumbleween Tiny House Company.
 
Od: nu*
Datum: 07.12.12 08:22
 

podle zákona je přesně definováno silniční motorové i přípopojné vozidlo, přípojné vozidlo může být speciální, a pokud domek splní podmínky hmotností, rozměrů, ostrých hran, schválených dílů ze kterých bude sestaven atd, tak to samozřejmě lze...

stačí si nastudovat předpisovou základnu a můžete začít budovat...

 
Od: luke237
Datum: 07.12.12 08:28
 
Myslim, ze otazka je, co je ta predpisova zakladna *smich* Jestli to je ta vyhlaska, co uvedl Mowla vyse, nebo jestli je nekde jinde jeste jina vyhlaska.
 
Od: nu*
Datum: 07.12.12 12:06
 

ano, vyhláška č. 341 má ve své 1. příloze desítky EU směrnic...to je ta základna...jsou to desítky a stovky směrnic..klidně začnětee tou co popisuje zasklení, v oknech budete muset mít speciální sklo které stojí majlant... žádné plastové z Polska:-P

Ohodnoceno: 1x
 
Od: siblik
Datum: 07.12.12 12:55
 

Děkuji zatím všem za reakce.

Ještě jedno doplnění... Někde jsem četl, že za traktor je možno zapojit i vlečné zařízení bez SPZ. Je to tedy možno chápat tak, že za traktorem můžu "tahat" cokoliv i z výrody "samo - domo"?

Od: nu*
Datum: 07.12.12 12:59
 

ano, ale ta sankce za to nestojí...zkuste číst místo bulváru platné zákony...někdy se to vyplatí...nevěřte všemu so slyšíte

Ohodnoceno: 1x
 
Od: luke237
Datum: 07.12.12 13:00
 
V te vyhlasce uvedene vyse se privesy za traktory popisuji jako predmet odlisny od "normalniho" privesu, tak si presne precti, jaka jsou tam omezeni. Opravdu se vyplati si jednoho vecera ten predpis precist. Je tam spousta zajimavych informaci.
 
Od: erik*
Datum: 07.12.12 21:20
 

Zdraví asi určitě podle toho v jakém je stavu a jestli má papíry a SPZ.

 
Datum: 07.12.12 23:05
 

Možná primitivní dotaz, ale nebylo by možné domeček vyrobit a na koupený přívěs ho pouze "naložit"?

Jako převážený náklad by pouze nesměl ohrožovat ostatní, mít patřičnou max. váhu a být řádně upevněn. Pokud jde pouze o převoz z místa A do místa B, tak by to mělo stačit. Pokud byste s tím chtěl cestovat jako s karavanem, tak asi ne. Ale předpokládám, že ho chcete využívat jako tzv. mobilheim http://www.mobilheim-plzen.cz/realizace/ a ne jako karavan.

doplněno 07.12.12 23:11:

A ten účel, pro který se toto dělá, to také splní (tedy že nebude "domeček na kolečkách" muset splňovat to co stavba).

doplněno 07.12.12 23:15:

Nebo si kupte starou maringotku s SPZ a můžete si ji dodatečně vyšperkovat.

doplněno 08.12.12 00:38:

Sundavat ani nemusíte jeřábem. Stačí heverem postupně přizvednout rohy domku, podložit a vozík vytáhnout.

Jakmile s tím půjdete někam na úřad či STK a budete chtít udělat nějakou přestavbu a schválení, tak Vám nafouknou hlavu spoustou předpisů a pravidel a nebudete rok spát a zaplatíte mejlant...*smich*

doplněno 08.12.12 00:54:

A navíc pokud budete mít pouze "naloženo", můžete mít domek širší. Pokud by to celé bylo jako vozidlo, tak je myslím max. šíře 255cm.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: siblik
Datum: 07.12.12 23:58
 

Díky, ta logika, že se jedná o náklad umístěný "dočasně" na přívěsu se nezdá špatná. Dokonce by se pak dal z přívěsu na chvíli sundat (někde ve firmě s jeřábem), udělat STK a pa zase na pár let naložit. Jo, nezní to špatně, ale asi to půjdu zkonzultovat na odbor evidence vozidem někde na MěÚ. Díííky Co si o tom myslí ostatní?

Určitě s ním neplánuji cestovat. Jen na jaro přistavit na zahradu a na zimu zas uklidit do bezpečí domů.

Od: mowla*
Datum: 08.12.12 00:09
 

To by šlo - ale asi je zbytečné řešit vyhrazený vozík (škoda vozíku) - např. přepravu unimo buňky (a naložení - složení) zvládne běžný náklaďák s hydraulickou rukou - za cenu vozíku na 20 let dopředu...

;)

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.