Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stav motoru Favorit 135LS

Od: gumidek* odpovědí: 6 změna:

Dobrý den, měl bych dotaz ohledně stavu motoru. Které závady na motoru se dají vyloučit tím, že mohu nastavit na motoru 500ot/min a motor se ani moc neklepe a jen pravidelně točí. Chci říci, že pokud nějaký motor takto zkusmo naladím (karburátor volnoběh a bohatost), mohu říci, že mám dobré kompresní tlaky ve válcích, pístní kroužky OK, atd... co ještě? Asi i rozdělovač je OK, že? Nebo se třeba ten rozdělovač pozná i při vysokých otáčkách? Na 800ot/min mě i veze na volnoběh bez plynu (níž jsem to netrápil. Ani necukal.

Dodám, že olej nežere a ani vodu (ta ubývala jen topením - kohoutem a to jsem vyřešil topením z Felicie). Jen mě trochu trápí ze začátku kouř (studený start a sytič, pak vypnutí sytiče), ale asi to bude teď v tomto počasí normální... mám s Fávem první zimní zkušenost.

Týká se ten kouř spíš lepšímu naladění bohatosti a otáček na emisích (dělal jsem jen bohatost na pocit 3,5 tuším a ot. na 950 - radši)? A zpět k otáze o stavu, co dalšího se dá vyloučit tím, že motor nemá problémy udržet chod takto nízko (jen si chci obohatit znalosti). Předem dík za rady. *frajer* Škoda Favorit 135LS 1990 karburátor

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

solenza*
hodnocení

2x

Při nízkých volnoběžných otáčkách se vytahuje rozvodový řetěz. U těchto motorů (Favorit, i Felicia 1,3) se začne ozývat kolem 100 000 km. Při 150 000 je už docela slyšet. akže bych ho moc na nízkých otáčkách netrápil. Jinak jak jste změřil ty volnoběžné otáčky? Otáčkoměr na palubovce ukazuje informativní hodnotu, přesnost těchto otáčkoměrů není nijak velká.

doplněno 23.11.11 11:57:

Nebo alespoň mě otáčkoměr ukazuje tak o +-10% jinak. Když je léto, tak ukazuje míň, než v zimě. V létě mi při 90 na tachometru ukazuje nějakých 2400 a v zimě kolem 2600 ot/min, nebo možná ukazje i špatně tachometr.:) Jinak Favorit je jednoduchý auto, nedám na něj dopustit, ať dlouho slouží.

gumidek*
hodnocení

Ten řeťez mám OK. Měl jsem dole rozdělovač a v té díře jsem prsty skoušel nadzvedávat články řetězu z ozubeneho kola a nic. Bez vůle (momentálně najeto kolem 96100km). Jinak na ty nízký otáčky (500 nemohu jezdit, tak to ani netrápím - při prudkém ubrání plynu to zdechne, při pozvolném to drží a navíc přestává dobíjet). Běželo to tak max. jen 20 minut. Pak jsem tam dal zpět 950 a pohoda. Bylo to tak jen na test, jestli to dám na 750 k vůli emisím. Celé léto to bylo nastaveno na 1000, protože to +/- 50ot lítalo na volnoběh. Až teď jsem udělal generálku karbecu a pořádně vyčistil. Jen ten bílý kouř ze začátku, ale asi to bude ta voda ve výfuku s rosy a lehce rozladěná směs.

Jinak měřil jsem to otáčkoměrem na přístrojovce a že není až tak moc přesný jsem netušil. Díky za info. Jinak tu přesnost nemohu porovnat. Mám ho první léto a teď první zimu a nevím kolik ukazoval v 90km/h v létě...:) Spíš jsem celé léto skoro vše opravoval a moc nenajezdil (max 2800km město-okresky).

Ještě jsem měl na sání ucpaný vývod na hadičku do odvětrávání ventilového víka (výko se odvětrávalo jen přes karbec tou tlustší hadicí do filtrboxu a tou tenkou ne). Má to také víznamný vliv na kouřivost? Teď jsem to pročistil a v hadičce je normální podtlak, takže z víka to jde na 80% přes karbec tou tlustší a tou tenkou z 20% rovnou do sání. Podle zapojení z koncepce škodovky by to takto mělo fungovat, ale teď nevím, jakou budu mít spotřebu (tipuji lepší, když je to teď jak má být průchozí) a jak se změní ta kouřivost.

Jo a může souviset kouřivost nějak s Velfobinem? Dal jsem ho tam preventivně a rovnou celou flašku do 20litru BA95.

solenza*

S tou kouřivostí bych si nedělal starosti. To prostě tyhle motory dělají, i ve Feliciích. V tomto chladném počasí je to normální. Já jsem jel dneska ráno při těplotě kolem 0 a v mlze a ještě po asi 40 km jízdy jsem si ve městě při zastavení v koloně všiml v zrcátku, že mi jde z výfuku trochu bílý kouř, přitom chladící směs jsem naposledy doléval před 15 000 km, takže nemizí. Je teda pravda, že jsem jel na LPG, ale ani na benzín by to nebylo o moc jiné. Mám najeto minimálně 164000 a je to motor 136. A s tím otáčkoměrem mám já takové zkušenosti, možná je to jen daným autem (kusem), ale odchylky v měření v závislosti na teplotě přístrojovky zaznamenávám. A třeba když auto celý den stojí v létě na slunci a slunce svítí na palubovku, tak když se rozjedu, tak někdy prvních asi 10 km jízdy tachometr nenačítá kilometry, ale rychlost ukazuje. Ale to musí být palubovka od slunce úplně rozpálená. Asi jsou nějalé prasklinky v kolečkách a vysokou teplotou se projevují.

gumidek*
hodnocení

Tak to bude OK, jen jsem se obával, jestli prolezu emisemi (na jaře), tak to furt ladím k dokonalosti. Díky *hej*

 

blackflamesiczi*
hodnocení

0x

to me hlava nebere, me take beha motor na 500. A ranni kour je ted normalni ja mam za sebou mlznou clonu asi 2 kilometry nez se z 90mm trubek dostane srazena voda

gumidek*
hodnocení

500ot./min nemám normálně :D, jen, když si je nastavím a testuju chod. Normálně za studena mám na sytič 2200ot./min, pak 1500, 1000 a nakonec 950ot./min bez sytiče. 950 schválně k vůli zimě. Na 750 se to bojím nastavit, aby to ráno v zimě někde za studena nechcípalo, ale i tak mám vyzkoušené, že to skoro nikdy neudělá. Takže 950 pro jistotu a jsem v pohodě. Jen je za mnou ten kouř (bílý). Tak to bude asi ta voda vysrážená ve výfuku, protože v expanzi neubívá (těsnění pod hlavou nejspíš originál)

U těch 500 mě zajímalo, jak moc zdraví motor se tam udrží dlohodobě na volnoběh (ne na jízdu). Zkrátka co by muselo být v háji, aby to mělo problém na normální volnoběh a na 500 chcípalo. Jsem třetím majitelem (druhým, když nepočítám EKO osvobození), a nevím, jak poznat dobrý motor a špatný motor (v extrémech to samozdřejmě poznám, spíš jak poznat ty lehce jetý a jak moc ten můj odpovídá kilometrům na tacho). Vím, že mi svíčky pálí ukázkově jak z učebnice a řetěz mám bez vůle, ale jak poznat podpálený ventil nebo zničený pístní kroužek tak, abych nemusel sundávat hlavu (pokud nebudu měnit těsnění, tak na hlavu ani nechci šahat - nemám navíc momentový klíč).

Jen mě zajímá, jak zjistit případné závady na motoru dle jeho současných možností, co se týče nastavování provozních chodů, abych si udělal obrázek, jak asi na tom je? Navíc tam byl dlouho starý motorový olej. S autem se asi moc nejezdilo.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]