Favorit chcípe při zátěži na benzín

Od: odpovědí: 18 změna:

Dobrý den všem. Dnes jsem ráno vyjel s Favoritem, nastartoval jsem ho na benzín v pohodě. Pak jedu a po asi 2 km po zahřátí motoru přepnu na LPG, jako pokaždé. Auto jelo na benzin i na LPG pěkně. Ale když jsem se vracel domů, tak vždy před dojetím a zastavením auta v garáži přepínám zpět na benzín a tak začal můj problém. Z ničeho nic mi auto přestalo na benzín táhnout, abych dojel ješte kousek domů, musel jsem vždy vytočit motor a trochu pustit spojku a pak zase špápnout na spojku, jinak by mi motor chcípnul. Když jsem dojel na dvůr, tak jsem motor zkoušel na benzín na volnoběh a v pohodě drží, když prošpápnu plyn, tak taky se motor v pohodě vytočí. Ale když se schci rozjet, tak vytočím motor, pouštím spojku a motor nemá sílu a musím zase spojku uvolnit. Prostě bez zátěže motor funguje normálně, ale se zátěží netáhne a má snahu hned chcípnout. Tohle dělá jenom na benzín, na LPG vše funguje jak má. Tato závada se objevila z ničeho nic, nikdy předtím se neobjevila. Čím si myslíte, že by to tak mohlo být? Voda v benzínu? Je asi jen 2 měsíce starý. Nebo jenom třeba nějaká nečistota v trysce? Ještě jsem se na to moc nedíval. Nez začnu, tak mi napiště tipy, co by to mohlo dělat a na co bych se měl zaměřit. Auto Favorit, rv. 1990, karburátor, LPG Lovato.

18 odpovědí na otázku

 

 


2x

Nechal bych to tak,ráno je moudřejší večera.Měl jsem žigula a dělal mi to také.Nanic jsem nepřišel.Po vychladnutí druhý den to normálně jelo.Část vody je v nádrži pořád,je na to velfobin,jsou i jiné přípravky.


Díky za radu. Teďka jsem to jel projet a nic. Auto normálně jelo jak na LPG, tak i na benzín. Jediné, čeho jsem si při prohlídce motoru všiml, že byla páčka na benzínovém čerpadle v dolní poloze. Tak jsem ji dal nahoru, jel se projet a k mému překvapení auto jelo v pohodě jak na LPG, tak i na bezín. Tak uvidím. Možná to bylo skutečně tou páčkou, nebo se třeba do karburátoru dostala nějaká špína, nebo možná i ta voda.

Ještě jedna věc,bylo to určitě tou páčkou,vzpoměl jsem si že mi to dělalo taky kalivo.Ono totiž to čerpadlo,když nemá odběr benzinu,tak se natlakuje a páčka čučí dole.Řešil jsem to tak,že jsem sehnal čerpadlo elektrické a přepojil to na benzin místo toho mechanického.Fungovalo to perfektně.Mechanické bylo jako rezerva,nic jsem s ním nedělal,jen jsem zacpal vývody kvůli špíně.


Jj je to skutečně možné. Asi před asi třemi roky jsem měnil v tomto čerpadle membránu a také jsem si hledal poznatky na internetu a našel jsem tam informaci, že u tohoto čerpadla má být páčka vždy v horní poloze, jinak se čerpadlo ničí. Tak si na to si davám pozor, vždy, když jsem u motoru, tak kontroluju, jestli je v horní poloze. Ale tentokrát byla dole. Tak asi fakt čerpadlo nedávalo takový tlak a nebyla správná hladina v plovákové komoře. Snad to bylo jen tímhle a nebude se závada již vyskytovat. Díky za radu.

 


0x

Ještě bych dodal, že cokoliv, co se týká špatného přísunu paliva (nebo paliva samotného) se projevuje slabým výkonem, tichým zdechnutím i špatným startováním. U posledního případu je ovšem symptomů více.

Většina případů, která se týká zapalování, je prskání do výfuku, škubání při akceleraci a opak (deceleraci - puštění nohy z plynu) a třeba i to, že auto víc jak 120km/h nejede (rozdělovač),apod...

Pokud bylo solenzo vše dobré a ke konci cesty špatné, začal bych nalitím celé flašky velfobinu do aspoň 20litrů benzínu a vše řádně sledovat, jak se to bude chovat dále. Přeci jenom začíná zima a voda se více sráží.

Velmi dobré by bylo před čerpadlo dát benzínový filtr (takový ten větší válec a průhledný s vložkou čističe). Zároveň je tak vidět benzín při pumpování a částečně se tam na vložce zachytává voda a velfobin ji po cestě vezme sebou. *frajer*

 

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2020 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]