Klínový řemen

Od: odpovědí: 10 změna:

Dobrý den,potřebuji poradit kde bych dnes mohl sehnat klínový řemen na renault mastr,nebo čím ho provizorně nahradit.děkuji za odpovědi

10 odpovědí na otázku

 

 


0x

Když chvátnete a jste z Prahy v Elitu, mají do 15 hod, jinde do 12.

v Elitu ve Stodůlkách mají otevřeno i v neděli

 


0x
avatar jirkamatapat

Klínový řemen kupuji zásadně podle rozměru a ne podle značky auta.Může se stát,že hledaný rozměr koupím třeba v opravně praček a tím pádem mne vyjde levněji než v servisu nebo značkové prodejně.Totéž platí pro ložiska.

Jednak v opravnách praček asi nedrží celý sortiment rozměrů kterých jsou tisíce, takže možnost koupit zrovna ten patřičný rozměr je náhodná a také bych si nebyl jist jejich kvalitou. To už spíše i firem specializovaných právě na řemeny.

Koupit opravdu kvalitní řemeny ověřené značky není zase tak velká suma abych riskoval, že mi někde upadne.

A co se týká ložisek, tak výrobci aut mají dlouhodobou tradici, že používají dost často ložiska atypických rozměrů, takže u ložisek to také není žádné velké vítězství.

Osobně se také snažim získávat díly také levnější, povětšině ale volím ověřené prodejce jako je třeba Elit a další kde koupím ložiska a řemeny kvalitních výrobců levněji než u dealera značky mého auta.

jen tak mimochodem-zrovna ložiska nejsou tím "správným" příkladem-jelikož cokoli "nového",co je potřeba vyrobit pro daný komponent-stojí automobilku peníze,takže prioritou konstrukce je použít již stávající(vyráběná) ložiska-prostě stlačit náklady je dnes na prvním místě...A ještě poznámka-automobilismus není zrovna oborem,kde by se zaváděla nějaká atypická ložiska-nikde nejsou natolik namáhána nebo nepracují v natolik ztížených podmínkách,aby bylo zapotřebí nějakých atypických(a tím i značně drahých) konstrukčních řešení...Nejnámahanější jsou u auta ta na turbech a v kolech-ale v celkovém pohledu jsou to relativně "nenáročná" pracovní prostředí ložisek...,stačí se podívat někde do katalogu ložisek a jejich "výskyt"-ložiska podstatně dražší(až v několika řádech) se v automobilismu nepoužívají...

Viděl jste rozebrané turbo z auta? Jako ložisko tam funguje plovoucí bronzové pouzdro, valivé ložisko by se rozpadlo. Nebudu se hádat o procenta atipů mezi automobilovými ložisky, prostě tam jsou. O tom ani nemíním diskutovat protože je to mimo mísu.

Reagoval jsem na kravinu jako je nákup klinových řemenů prioritně u opravářů praček. Přestože nevylučuji, že by tam požadovaný rozměr nemohl být náhodně k nalezení.

 


0x

mam rad www.haspa.cz ale koupite ho asi v kterekoli prodejne dilu, asi ale na objednavku...

 


0x

V pračkárně jsou ty řemeny dražší, já jednou sháněl řemen do staré tatramat a chtěl za něj 700Kč! Ono v tom snad měli všichni už snad započítanou i práci. Pak jsem koupil stejný řemen někde v autodílech za stopade.

 


0x
avatar jabraka

Sice příliš nerozumím problematice klínových řemenů v automobilech,ale před časem jsem pracoval jako technolog gumárensko-plastikářský a z té doby vím,že pro určité účely musely vykazovat jak řemeny,tak i jiné kaučukové výrobky parametry,odpovídající použití.Vyráběly se velice rozdílné směsi,stejně jako pro pneumatiky.Proto jsem přesvědčen,že pro každé auto je i ten řemen navržen s originál vlastnostmi a jiný ,třeba z té pračky nemusí být to pravé,ořechové.

JABRAKA

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2020 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]