Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
slyšela jsem, že autobaterie se musí nabíjet pouze ve větrané místnosti, jelikož z ní jdou výpary.
Já mám bohužel jen dvě místa, kde ji nabíjet - buď dílnu, ve které je také plynový kotel - není to nebezpečné?, nebo místnost, ve které bude v případě větrání stejná teplota jako venku, tzn. klidně i mráz - nevadí to?
Díky za rady.
Nejde ani tak o výpary, jako o vodík, který se při nabíjení vyvíjí. Pokud se týká místnosti, kde se větrá, nevidím problém. Mimochodem - sám z vrozené lenosti nabíjím baterie přímo v autě. Dokonce mnohdy přes autozapalovač, mám nabíječku do 6A, místo krokodýlů jsem dal koncovku do zapalovače, pak stačí zapojit, nabíječku nechám u spolujezdce na podlaze, prodlužku přibouchnu do dveří a nabíjím v klidu na ulici.
perpetum mobile ci co? tomu nejak nerozumim, berete proud z z te same baterie jako nabijite?
O nikoliv . Nabíječku napájí ,,střídavý, střídavý, silný elektrický proud´´ řečeno slovy klasika. Proto jsem taky psal o prodlužce. Autozapalovač mi slouží jen jako jakýsi konektor - prostě přes něj jde proud z nabíječky do autobaterie. Na tom já osobně nic zavánějícího perpetem tedy nevidím...
aha na prvni pohled to vypadalo ze nabijecku strcite do zapalovace a pripojite konektory na baterii . Pardon nejak jsem to nepochopil
A proč ji vůbec nabíjet? Pokud správně funguje alternátor, tak je baterie plně nabitá po 40km jízdy jinak to lze v autě, ale pokud to není gelovka, tak pozor, je duležité otevřít uzávěry aby měl kam utíkat vodík, jinak může vybuchnout
Nabíjet je potřeba proto, že nejde vůbec nastartovat. Mám škodovku 120 a jakmile klesne teplota kolem bodu mrazu, je baterie v háji (autem se nejezdí denně, není garážované).
Mám ve "stopětce" to samé. Navíc mi teď jedno ráno zamrzlo relé, takže potom co jsem byl rád že jsem nastartoval, tak mi to navíc nedobíjelo. K tomu ty světla, stačilo ujet asi 2 kilometry, světla taky udělaly svoje a byl jsem v háji. Relé naštěstí několika ranami povolilo a auto jsem rozjel z kopce. Hned jak jsem přijel domů, šla baterka na nabíječku, ale obávám se že to udělá brzo znovu...
Asi mám "pokazený" ten konektor pre autozapalovač ,lebo v kľudovom stave je odpojený od baterky? Nabíjanie cez tento konektor neplatí obecne!
doplněno 17.11.11 23:43:p.axlík nabit pred zimou 1x v roku nabijačkou je vhodné ,lebo alternátor nikdy nedobije do konečných známok nabitého článku až 2,7V Kapacita bat .pri 14,5V nie je na maxime .A za 40km = 0,5 hod nenabijete nič .
Obecně určitě ne, třeba mnozí francouzi (Citroen, Peugeot...) mají zapalovač připojený jen při zapnutém klíčku zapalování. Ale jinak je to relativně pohodlný způsob nabíjení.
Kopa lidí nabíjí auto venku, ne každé je v garáži (ostatně není každá vytápěná, přístřešky), nebo vytáhnou aku ven. I já natáhnu kabel. Jinak klidně v bytě, dnes to už nejsoiu šümějící a prskající aku. Takže s tím bych si hlavu nelámal.
Mráz při nabíjení baterii nevadí. Za jízdy jí taky netopíte (ne vždycky je v motorovém prostoru).
doplněno 18.11.11 08:08:A toho kotle v dílně bych se taky nebál. Uvolněný vodík má nebezpečnou koncentraci jen v těsné blízkosti větracích (nalévacích) otvorů baterie (takže nesvítit si při kontrole elektrolitu svíčkou).
U normálního nabíjení se vodík neuvolňuje,pokud ,tak ve zcela malém množství.Aby začal hořet,tak by směs se vzduchem musela být 1:1.Moderní nabíječky zastaví nabíjení ještě v době,kdy vyvíjení vodíku nenastává.(To nastane až při překročení nabíjecího napětí asi 16 V.)Pokud můžeš nabíječku i s baterií vystěhovat ven,třeba na balkon,klidně to udělej.
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.