Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Startovací kabely

Od: gorro® odpovědí: 30 změna:

Dobrý den,chci si koupit startovací kabely na zimu,kolika ampérový by mi měly stačit do osobáku Dacia logan.Koukal jsem a delají na různý proudy? Díky

 

 

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar milancukrar

gorro, musíte koupit takové, které mají silný kabel uvnitř izolace. Nikolv ty co mají na sobě nápis na 400W a silná izolace.

Doporučuji koupit ty nejlevnější a nejslabší, ale jen kvůli kleštím, kabel vyhodit a koupit silný kabel v elektru...

mysak1*

...ani ty kleště za nic nestojí,je na nich moooc velký odpor...jak už tady bylo psáno,svářecí kleště i kabel a je to to nejlepší co může být..

 

hodnocení

3x

Většina zde haní prodávané startovací kabely, ale mám je také, použil jsem je zatím sice jen jednou, ale fungovaly. Vždyť slouží jen na malý okamžik k posílení akumulátoru, který je ve startovaném voze, takže se ani nestaří zahřát, protože když motor naskočí, tak se hned odpojují. Domnívám se, že tazatel nepochybí, když si nějaké levnější kabely koupí a nebude na zdejší strašáky dbát:))

Nebo nám zde někdo popíše, co se mu nepříjemného stalo, když použil kupované tzv. "slabé" kabely?

janmega*

Souhlasím,vozím taky nějaké startovací kabely a už jsem na horách nastartoval několik aut, co je někdo nechal svítit. Akorád jsem je ihned po koupi proletoval na koncích, kde jsou zamáčknuté. Tam to může mít časem ztráty.

U automatů je to nutnost, protože se to nedá ani roztáhnout. Taky se mi to jednou podařilo na Mercedesu a nastartovala mě Fábie.

To aloisb: co se stalo při použití slabých kabelů? Jednoduchá odpověď - nic. Tedy včetně toho, že přes ně nejde auto nastartovat. Ale jde přes ně nabít baterie, takže po propojení vybité baterie nelze ihned startovat, ale je nutné počkat, až se baterie nabije. Což se stává tak za 10-20 minut. Mimochodem - minulý týden jsem startoval jednoho nešťastníka přes obyčejný kabel 4x4mm2, protože jsem startovací kabely sebou ještě neměl, zato jsem měl kus kabelu pro připojení srovnávačky. Šlo to - já držel dráty na své baterce, on zase na své. Pravda, je to otrava držet to takhle 10minut, ke konci už to docela hřálo, ale jeho Laguna pak chytila.

blackflamesiczi*

toé jo ale delejte tohle v -25 to vy jste byl rad za to ze hrejou

Toníku, souhlasím s Promonem, a ještě dodám,,, vždy záleží jaký je stav vozidla, které potřebujeme nastartovat...

Slabé kabely dobijou baterku za několk desítek minut, ale toauto musí naskočit okamžitě, jinak opět čekat...

u silných kabelů se nemusí čekat. hned startuje..

kdo nezkusil neuvěří..sousedka přišla, abych pomohl zapojit kabely u jejich auta, že jim to nejde nastartovat...zkrátka netočilo to tak , jak mělo, došel jsem pro svoje osvědčené tvrdé těžké kabely, a na první hrk to chytlo...

Takže si nechám svoji pravdu a Toníku ty zase tu svoji.

Přeji Ti, abys vozidlo vždy nastartoval bez cizí pomoci.

Milane, slabšími kabely si chráním svůj akumulátor:)) Ta Tvoje baterka musela dostat pěknou pecku u té sousedky!.))

Toníku, moc mě to mrzí, ale toto je nesmysl...

nebo to dolož výpočty a příkladem, co se stane(lo) s baterkou ...

Jako že spojím vybitou baterku s plně nabitou a ta plně nabitá se ...co se?

Milane, to Tě mrzet nemusí, ale když se pomocí těch slabších kabelů nedá auto nastartovat, tak asi mají větší odpor a nedokáží dodat starteru dostatečně velký proud. Ty Tvoje silnější to dokáží, ale Tvoje baterka musí ten velký proud dodat :)) A jistě víš, že baterka nejvíce trpí při startování, kdy se mohou velkým proudem i poškodit desky. Proto kdybys Tvými kabely startoval baterkou z Fabie nějaký 2 litrový diesel, tak by ta baterka dostala hezky zabrat - a to jsem měl na mysli u té sousedky.

Toníku, zdravím, nepsal jsem o nějakém 2 litru diesel... ale stejně to tak není, mýlíš se, ale je to jen na Tobě.

Páč když svoji baterkou nastartuji jakékoliv vozidlo (12V) nemůžu svojí baterce ublížit...

blackflamesiczi*

tomu nejak neverim, svoji baterkou jsem startoval 4,0v6 a bez problemu, jinak nevidim moc velky rozdil kdyz je baterka nabíjena z alternatoru a soucasne startuje dalsi auto, vzdyt je to to same jako bych startoval sve auto svoji baterkou i starterem

blackflamesiczi*

jinak pro pobaveni dnes rano prijdu k autu a uz z dalky koukam na zarovku v osvetleni dveri takze bych byl rad za jakekoli kabely dlouhe alespon 5 metru, staal jsem docela nesikovne a 2700kg se do kopce asi tlaci blbe, jeste ze jsem tam mel i dalsi auto

encore

Včera jsem startoval tenkými kabely, nejspíš se supermarketu. Fábie startovala Forda Tranzita. Zapojili jsme, nechali jsme dobít asi dvacet minut a Ford se stejně jenom jednou otočil a zase nic. Nechali jsme další chvíli dobíjet a zase nic. Napotřetí se to už tvářilo, že by to mohlo chytnout, tak taťka držel klíček trochu dýl ve startovací poloze (5 vteřin?) a z černýho kabelu se začalo kouřit v místech mezi kabelem a kleštěma. Naštěstí to bylo na straně Fordu u připojení na motor, takže nic neodešlo, kromě izolace na kabelech. (Ford má baterku schovanou pod sedadlem a v motorovém prostoru má pouze vyvedené kontakty na připojení kabelů, takže není možné, aby bylo zapojeno něco špatně). Fábie je vpořádku, z Forda jsme baterku vyndali a dali na nabíječku.

Takže to byl první FAIL tenkých kabelů.

Ještě ten den jsem jel ke známýmu nastartovat starší Passat, stejnými kabely, také se nepovedlo. Chvíli jsme dobíjeli a zase jenom škytnul. Jinak kabely zajiskří, takže průchodné jsou, jenom je otázka, co jimi proleze. Druhý FAIL tenkých kabelů.

Jediné, kdy kabely fungovaly bylo v létě, kdy jsme ve Fordu špatně dovřeli dveře a přes noc se vytřískala baterka od vnitřního osvětlení. Po půlhodině nabíjení, opět z Fabie, Ford naskočil a dál jsme to neřešili. Tak to bylo jediný, co jsme s pomocí tenkých kabelů nastartovali (nebo spíš dobili, protože nastartovat rovnou z Fabie, byť s přidaným plynem, se opět nepovedlo).

 

blackflamesiczi*
hodnocení

2x

kupovany stoji za kulove , nejlepsi jsou udelane z klesti na svarecku (ale tech silnejch) a kabelu ty co koupite do 1000,- neprevedou skoro nic .

stirecek*

Souhlas s blackem - jedny mám doma a jsou z nich dobré akorát ty kleště. Nejlepší jsou kabely ze svářečky. Ale v práci jsme nastartovali tranzita i na obyč dvojlinku, jak píše jabraka dabraka;)

moto*

blackflamesiczi, tedy nic ve zlém, startovací kabely udělané z klešti na svářečku jsou samozřejmě super, pro běžné užívání je to ale jako s kladivem na komára. Jednak ztráta času a také každý nemá kleště ke svařovacím kabelům. Podotýkám, že kleště u prodejců svařovací techniky by možná byly dražší než slušné starovací kabely u benzinky. Ty ze svářečky by měly smysl pro majitele náklaďáků, kteří potřebují často startovat obrovské motory.

Na osobák stačí běžné startovací kabely které se prodávají u benzinek nebo v prodejnách autodoplńků, asi bych se jen vyhnul tržnici a nejlevnějšímu šmejdu. Díval jsem se na jedny moje nové kabely mají značku Filson a jsou velmi slušné.

Mám kabely dvoje a ta staré noname jsem koupil kdoví kde a složí mi pár let, pomáham startovat zmrzlému traktoru, malému náklaďáků a fungují bez problému. Jednou se mi ulomil kabel od kleští, tak jsem jej znovu přidělal a ještě cínem proletoval a pořádně omotal izolačkou a fungují stále.

Prodávané startovací kabely mají navíc nějaký skladný obal a tak netaháme v kufru nějaké obludoidní svařovací kabely.

 

jabraka*
hodnocení

0x

No já nevím,ale já sice vozím někde v kufru startovací kabely,ale pokud jsem měl dobrou baterku,tak jsem kabely ani tři zimy nepoužil.Jednou se kamarádovi vybila přes noc baterka,kabel neměl,tak stačilo natáhnout obyčejnou dvoulinku,nastartoval jsem auto a baterku jsem mu dobil asi za půl hodiny natolik,že s ní normálně nastartoval.Myslím,že nastartovat přímo z jiné baterky,znamená přeněst okamžitý proud aspoň 200 A.To znamená průřez kabelu asi 10 mm2.

JABRAKA

 

hodnocení

0x

Přesně jak píše jabraka, pokud baterka není zničená, je jistější ji oživit, malinko dobít - na to stačí i slabé kabely. Na okamžité startování přes kabely musíte sebou vozit opravdu několik kilo mědi a to si myslím nemá smysl.

bmbx, souhlasím s Vámi i s Jardou, ale jede jen o to, zdali třeba ráno v mrazu chcete čekat 20 minut, až Vám běžící auto dobije slabým kabelem nestartující auto... bude ten pomocník tak dlouho čekat, nebo raději silný kabel a za pár vteřin je nastartováno...

samozřejme i u nové Fábie vozím kabely silné...kvůli ostatním...

.

I ty silné kabely nedokážou přenést velký startovací proud jen těma plechovejma svorkama a baterce postižené mrazem stačí málo, ani těch 20 minut není třeba.

blackflamesiczi*

proto pouzivam svareci kleste a nastartuji ze sveho auta cokoli akorat me prijde ze toho vsichni zneuzvaji, ale kdo nastartuje me tot otazka az zase nevypnu zesilovace

 

standa1*
hodnocení

0x

Levné kupované kabely ze supermarketů jsou naprd...mám je doma a fakt se dají použít jen ty kleště...*bzum* nějak nechápu proč je dělají,sice je ja obalu napsáno Startovací kabely pro osobní automobily,ale neutáhlo by to snad ani fichtla kdyby měl startér...jak říkají ostatní,kabel ze svářečky a je pokoj ;)

Stando, kšeft je kšeft... a laik koupí co vidí, nebo někomu k ježíšku...

Poslední kabel měl silnější izolaci jak žílu mědi...

za 99Kč... co bychom chtěli...

tr

 

solenza*
hodnocení

0x

Tyhle by mohly něco vydržet. lidl.cz/...

 

blackflamesiczi*

to jo zrovna dnes bych poreboval nastartovat telefon

 

jabraka*
hodnocení

0x

Po rozsáhlé diskuzi musím zopakovat.Dobrá baterka,správná funkce dobíjení,správná péče o akumulátor ale také startér v pořádku.Na formanu jsem měl startér,který mi začal rámusit a evidentně "žral" proud.Po výměně za startér BOSCH bylo startování radost.Poslouchejte svoje autíčko.

JABRAKA

 

nick*
hodnocení

0x

Odpověď je naprosto jednoduchá, zopakovat si trochu fyziky:). Aby strartér klikou ještě točil, je třeba počítat s tím, že by měl být krmen proudem při napětí větším než je 8V. Napětí dobře nabité baterky (i kdyyž je podporováno atternátorem běžícího motoru) klesne také tak na 10,8 V. Úbytek v kleštích a přechodech cca 1V. Takže si mohu dovolit další úbytek napětí v kabelech max 1,5V. Musím počítat s tím, že potřebuji přenést min 200A (300) pro benzín (diesel). Z toho mi vychází celkový dovolený maximální odpor kabelů 7,5 (5) mOhm. Ke splnění této pdmínky potřebuji měděné kabely dlouhé 2x 2m a musí mít minimální průřez 10mm2 pro benzínové motory a 16 mm2 pro diesly. Jinak je to vyhazování peněz, protože jen na oživení baterky z druhého auta mi skutečně stačí kus zvonkového drátu, za předpokladu, že ta baterka je skutečně jen vybitá a je schopna sama utáhnot startér a ne na konci její životnosti. Nechtějte po baterce starší 5 let, aby vám nastartovala promrzlý diesel. Kabely se vždy prodávají podle průřezu vodiče v požadované délce a ne podle ampérů jak se to snaží nabízet prodejci autopříslušenství.*sok*

 

hodnocení

0x

Neseriozní je v odkazech které doporučují " tr" a "solenza" že není uvedeno , jaký proud v A je kabel schopen přenést .To je rozhodující. Chceme-li s ním startovat přímo , měl to být schopen přenést cca 200 a více ampér. Kabel jen pro podporu akumulátoru a jeho krátkodobé nabíjení stačí do 15 ampér. Pro docílení těchto parametrů je rozhodující konstrukční provedení daného kabelu. miro

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]