Jak ručně vyzout pneu?

Od: odpovědí: 22 změna:

Dobrý den,

nemáte někdo zkušenosti s ručním přezouváním pneu? Chtěl bych si doma vyzout pneu z litého kola a nazout novou pneu.

Šlo by to nějak doma? Co použít?

Díky

22 odpovědí na otázku

 

 


2x

klíny, montpáky,hodně síly a nervy. nedělal bych to. stejně je to potřeba vyvážit a to doma neuděláš

 


2x

Takhle nějak:


 


2x
avatar kornel

souhlas-nedělej to-neodbornou manipulaci poškodíš patku pláště nebo alu kolo,stejně to pak musíš vyvážit...pokud to přehazuješ ted na zimu je lepší sehnat 4 plechové disky a zimní pneu -smontovat v pneuservisu s vyvážením a pak před sezonou si to přehazovat sám a tak ušetříš...

 


2x
avatar magdon

Bezdušovku doma prakticky nevyměníte. Je to neskutečná dřina pravdědobobně ji zničíte. I kdyby se Vám to povedlo, pro nafouknutí potřebujete výkonný komresor (aby se patka gumy dostatečně rychle přicucla k ráfku) Pumpičkou to nenahustíte, protože čerstvě nasazená guma bez tlaku na ráfku netěsní.

Netvrdím, že je to až tak jednoduché, na druhou stranu tady z toho děláte náramnou vědu.

Je samozřejmé, že každý nemůže a je také nutné mít alespoň základní vybavení. Bezdušovky na litých kolech si doma měním na autopřepravníku sám, tam je nepotřebuji mít ani vyvážené, protože s ním jezdím maximálně 100.

Největší práce je starou pneu odlepit od ráfku na kterém je dost natažená a přilepená, mám na to doma samodomo forychtunk. Motorkové jsem dříve dělal velkým svěrákem. Jakmile je již odlepená a patka ve středu ráfku, je to již brnkačka. Samozřejmě musí být slušné monterajzny, při montáži natírám patku vodou se saponem aby šla pneu lépe přetahovat přes okraj ráfku.

A na foukání musí být samozřejmě kompresor, nemusí to být ale žádné dělo, jen si musí člověk pomoci stahovacím popruhem (kurtem) který se dá po obvodu a ve středu šířky na pneu a stáhuje se, tahem se boky pneu více opírají o ráfek a pneu se "chytne" a dá nafouknout.

S autem jezdim do servisu abych měl kola i vyvážené. Mít ale doma vyvažovačku, tak dělám komplet.

mala rada , zkuste startovaci sprey nebo cistic brzd, staci trochu a guma je nafoukla.


funguje to u na nemsich jen jsem nechtel hledat

doplněno 12.11.11 19:17:

ale pouzivam to max 1 do mesice , vsechny ostatni jdou kompresorem bez problemu

to je hodně velká masírka *palec*

 


1x

Nedělej to-to šlo jen u kol, které měly i duši.Dnešní bezdušové musí dokonale těsnit na disku-a ty je menipulací s montpákama poškodíš na okrajích a pak netěsní, musel bys dát i duši.

 


Dobře, tak teda doma to dělat nebudu, dám na vaše redy, díky moc

montpakou vy to stejne disk odskakal, jinak jde to udelat rucne ale zkousel jsem to na offroad pneu a stejne jsem pneu musel odmacknout jinym autem ze jsem na to vjel,

zajed do pneuservisu nebo někam do dílny,pokud jsi to nikdy nedělal tak určitě nemáš vybavení a období starých aut je pryč,je to třeba vyvážit,budeš se s tím zbytečně prát na konec to stejně nedopadne a pokud máš litáky a chceš je pokurvit tak hurá na to s montpákou,zouvačka je sychr a práce na 5 min kolo

Víte vy co? S touto filozofii je vlastně Poradna skoro zbytečná. Většinové rady jsou, nedělejte to, je to obtížné, svěřte firmě.

Je to samozřejmě složité a i u firem bývá efektivnější. Také jezdím do pneuservisu a těch cca pět set za 20 minut práce na kterou stačí IQ kapusty, odsypu. Jsou ale situace, kdy je možnost pomoci si sám k nezaplacení, někde v cizině, dál od civilizace, o víkendu kdy v dosahu není nikdo fungující nebo se nevyplatí pro jedno kolo ztrácet spousty času když mám za chvíli sám. Nejde totiž často o čas úkonu, ale i o čas který musím obětovat, abych se do servisu dostal a ještě tam třeba čekám, až se dostanu na řadu.
A k tomu ty řeči "montajznama si zničíš ráfek" atd. Samozřejmě že se dá hliníkový ráfek poničit, je měkčí než ocelák. Dá se to ale dělat i s citem a mazaně a ráfek je stále jako nový. Když mi na ráfku záleží, dám si pod montajznu podložku z hlinikového plechu a ráfek nepoškodím. A navíc, i pokud bych dělal v nouzi bez podložek, tak montajzna se při práci opírá jen o horní hranu ráfku na které stejně pneumatika netěsní, ta těsní na patě, případně i na boku. Takže poškození bude spíše kosmetické než funkční.
Takže můj skromný názor je, že by se zde mělo spíše bavit o postupech než posíláním ke specialistovi.
Klidně s podotknutím, že pro obtížnosti je lepší u specialisty s upozorněním na úskalí úkonu.


 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2020 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]