Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda Favorit pocukává

Od: dejww odpovědí: 6 změna:

Zdravím vlastním Škoda Favorit rv.1993 135 lxi karburátor.Když jedu auto miřně pocukává.Jeto svíčkáma,vzduchovim filtrem,nebo něco jiného?Díky za odpověď.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

blackflamesiczi*
hodnocení

0x

vsim moznym co jste vyjmenoval +neco dalsiho*smich*

 

nu*
hodnocení

0x

špatný benzin

 

gumidek*
hodnocení

0x

Pokud jsou cukance při rozjezdu ostrý (případně při jízdě a následném puštění plynu), tak to dělá zapalování. Pokud ztrácí chvílemi tiše dech a pak jede, je to přísun benzínu (pupa,palivový filtr,odbublinkovač-odlučovač par).

Může to dělat i voda v nádrži. Kupte Velfobin a nalejte ho do nádrže. Tím bych začal (odstraní z nádrže a celého palivového systému včetně karburátoru vodu. Dále může některá svíčka špatně pálit. Mě to dělala vlhkost kolem svíček a kabel probíjel místo do svíčky na hlavu motoru. Svíčky musí být čisté, keramický izolátor cihlově hnědočervený,okraj suchý popelavý a elektroda šedá. Zapalovací kabely také mají každý nějaký odpor (změřit multimetrem a hledat špatný.

Musí se kombinovat svíčky s odporem a bezodporový kapel a nebo odporový uhlíkový kabel a bezodporová svíčka. Jinak nelze. Dále musí být čisté a suché víčko rozdělovače (čistit technickým benzínem a palec rozdělovače musí mít odpor 5kohmů. Při chycení palce a ručním otočení nesmí být žádné vůle (jinak je špatný rozdělovač). Na jednu stranu je palec bez vůle a na druho stranu se krátce přetlačí pružina regulace předstihu, jinak ten palec nesmí lítat (jinak koupit nový a hlavně pro karburátor - černý a vevnitř s velkou patkou v té dutině na uchycení.)

Dále nesmí téct při dešti voda (koroze a díra na PP blatníku) na ETZ zapalovací jednotku a cívku.

Vyčistěte na karburátoru volnoběžnou trysku (mosazná o průměru 5mm se zářezy na plochý šroubovák - nejlépe čistit vlascem nebo nití,nikdy drátem. Koupí vzduchového filtru nic nezkazíte, má hlavně vliv na spotřebu, ale ne na samotný chod motoru.

Pokud potřebujete rychle řešit, kupujte v pořadí Velfobin, svíčky vhodné BRISK a NGK jiné ne,kabely TESLA,palec a víčko jen kvalitní české ne druhovíroba někde s autokelly! To je pak na velký hnědý (ho...):D

 

solenza*
hodnocení

0x

No, když bych chtěl odstranit cukání, tak bych začal těma svíčkama. Pokud by to nepřestalo, pokračoval bych vzducháčem, bohatostí směsi, předstihem atd. Začni tedy svíčkama, to je tak 80% pravděpodobnost odstranění závady.

doplněno 10.11.11 20:35:

gumidek: Vyčerpávající odpověď.*palec*

doplněno 10.11.11 20:39:

Já mám taky Favorita. Můj je z roku 1990. Jsem 5tý majitel a v roce 1994 ho jeden předchozí majitel přestavěl na LPG. Já ho koupil v roce 2007. ;)

gumidek*

solenza: Díky, sám vlastní Favorita a je to můj velký koníček. Mám ho v hodně dobrém stavu a už jsem měnil dost věcí, takže dokážu věcně radit. ;)

gumidek*

Také mám 1990 (červen), takže spíš taková 91čka :). Příprava elektroinstalace na přední mlhovky (které jsem přidal) a zadní stěrač a ostřikovač (ty zatím nemám). První majitel si ho koupil v 55 letech a pak moc nenajezdil 95 000Km při koupi. Druhý majitel byl jen k vůli EKO dani a pak jsem já.

Doporučuji předělat pojistkovku na nožové pojistky s 93 nebo 94. ;) Ať nám ty stroje vydrží *placni*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]