Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna motoru za výkonější

Od: benkof odpovědí: 9 změna:

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, co vše je třeba udělat, aby mi mohl být zapsán do TP výkonější motor? Kdybych si chtěl například do auta s objemem 1.4 dát dvoulitr nebo do 1.8 motor 2.5?

Děkuji za odpovědi.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

reeve*
hodnocení

1x

Aby změna mohla být zapsána do technického průkazu, potřebujete především příslušný doklad. Nejjednodušší a nejlevnější je přestavba , která je paušálně schválena výrobcem. Potvrzení o možnosti přestavby vydává místní oficiální zastoupení automobilky nebo jím pověřený autorizovaný servis či distributor originálních náhradních dílů. Nevím, jakou značku auta máte, ale například pro Fordy platí pravidlo, že lze zaměnit motor jen za motor, který se do stejného typu vozu montoval při výrobě a navíc jen o "jeden výkonový stupeň" silnější. Například u vozu Ford Escort lze do vozidla s objemem 1,4 dát motor 1,6, ale už nikoliv 1,8 nebo 2,0. Takové potvrzení (povolení přestavby) stojí několik málo tisíc a na jeho základě vám po přestavbě (a příslušné prohlídce) změnu zapíšou na STK. Jakákoliv jiná než "výrobcem povolená" přestavba už je brána jako konstrukce nového vozidla, a to pak podléhá prakticky stejným homologačnmím zkouškám, jako byste si celé auto vyrobil úplně sám. Takové homologační prohlídky provádí jen několik málo specializovaných STK v republice a za velmi (opravdu velmi!) mastnou cenu, protože jde v podstatě o schvalování úplně nového typu vozidla.

Pokud jste z předcházejících řádků pochopil, že do běžného auta nelze legálně jen tak jednoduše namontovat výrazně silnější motor, pochopil jste správně.

dobrak*

Ty vole puboš tu plácnul dotaz a ty se rozepisuješ jak v životopise ...takový exot nebude nikdy nic měnit,maximálně dá super maxi koncovku a trapné křídlo ,v součtu mu to dá 4koně ,bo to říkali kámoši co nosí kšiltovky dozadu *blee*

blackflamesiczi*

ty jo na 2,0 4x4 escorta z laskou vzpominam jednoho me rozmlatil bracha a bruhyho jsem musel prodat

 

dobrak*
hodnocení

0x

Podle mě by ti to musel schválit výrobce.Pochybuji že ti to povolí .

 

blackflamesiczi*
hodnocení

0x

to bych si radsi koupil to vykonejsi nez predelavat slabsi na silnejsi. Financne je to palba

 

jabraka*
hodnocení

0x

Výkonnější motor,znamená také celou nástavbu pevnější.Celá konstrukce,přenáší zvýšený kroutící moment,(od spojky rozvodovky,převodky a náhonu kol) by musela být jiná ,aby zvýšenou námahu vydržela.Nakonec musí být účinnější i brzdy.

Takovou přestavbuá nikdo nepovolí.

JABRAKA

 

stirecek*
hodnocení

0x

Pokud chceš tuning, měl bys začít od podvozku a brzd, pak spojka, převody, nikdy ne naopak, protože pak si ten výkon můžeš užít klidně jen do první zatáčky. Přestavbu - pochybuju, jak píše Jabraka. Nejlevnější tuning je výměna auta.

erikch*

dá se dělat spousty věcí,ale musí.to mít hlavu a patu-jak píše stíreček-začít je třeba od podvozku,brzd,kol a jejich uchyceni...atd.Ale nepíšeš o co konkrétně bys chtěl usilovat-spousta modelů jednotlivých značek má různé motorizace,mimoto motory a jejich uchycení je vesměs identické-právě kvůli možné zástavbě do co nejvíce modelů automobilky(lek-koncerny apod.),no a stejně tak podvozkové komponenty...Navíc další věcí je fakt,že motor,alespon jeho základ(tzv.polomotor) je stejný třeba 20let,jelikož jeho vývoj je natolik nákladný,že automobilky již vyvinutý(a odzkoušený) použ ívají co možná nejdéle...Takže třeba TDíčko stejné(jeho základ) už od počátku 90.let...Mění se vstřikování,časování atd.-zejména podle jakože "ekopotřeby" a podobné...Je to na delší povídání-chtělo by to nahodit co konkrétně zamýšlíš...A ještě poznámka-málokdo je takový motorář,aby (bez štítků, vyražených typů atd.) rozpoznal zda jde o tu a tu 1.4 nebo 1.6 motor-a tím myslím i na STK,natož pomocníci na silnici...V současnosti navíc(právě snahou co nejvíce ušetřit)třeba francouzi "postaví" motor a dává se do Fordů,Nissanů,Volva atd.-akorát si tam každý dá svá loga na plasty...Zkrátka vývoj motoru(testy,homologace) stojí desítky milionu eur-takže žádná prča...

 

blackflamesiczi*
hodnocení

0x

jinak aby to melo nejaky vyznam musis vedet co chces! Ne ve stylu DAM TAM DVOULITRA ale kompletne. Od svetel po posledni sroubek takove dodelavani za behu je velky problem. Jinak ohledne motoru jestli tam mas 1,4 nebo 1,8 je lepsi a jednodussi zastavba turbo kitu a ostrych vacek a jinej soft v jednotce turbokit sezenes v Usa okolo 10 000 za znackovy a nebo za to same kompresor od eatonu a vacky od pipercams okolo 180-250liber od vyrobce v anglii na napravu dif od 600 liber nema cenu tyhle dily kupovat v CR jsou o 100% drazsi a je to jednodussi a levnejsi nez zastaba nejakeho jineho motoru

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]