Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Lze ztišit hlučný diesel 1.9 td?

Od: patricius* odpovědí: 27 změna:

Zdravim všechny.

Mohl by mi někdo poradit jak ztišit mojeho ropáka? VW Vento 1.9 TD 55KW. Je to jak traktor nebo spíš jak multikára.Hodně hlasitej diesel.

Jinak jede suprově a je bez problémů.Děkuji za každou reakci...

doplněno 23.11.11 11:01:

Zdravim Všechny.Tak jsem vyměnil vstřiky ze Seata Toledo 1.9 TD .Koupil jsem je zánovní caa 3 měsíce staré za dobrou cenu.

Klepání je lepší ,tak o 10%,ale připadá mi že to ztratilo výkon.Sice ne moc ale je to znát.Chtěl bych ještě zkusit přednastavit čerpadlo za běhu motoru ale nevím jak a kde co povolit a jestli se otáčí celým čerpadlem nebo jen nějakou částí.

Díky za příspěvky.

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mosik*
hodnocení

0x

to bych viděl na vyběhané zdvihátka ... třeba u moji oktavky 1.9tdi 81kw se doporučuje při cca200000 přejíc z oleje 5W-40 (plná syntetika) na 10w-40(polo) jelikož ten motor za ty kilometry se značně vyběhá a hold "řidký" olej a kvalitní 5Wmuže zpusobit že přes stare gufera a proste se dostane kam nema ... proto sem přešel na 10W (samozdřejmne vymenit nekolikrat po sobe olej.filtr) a tim padem je hustši a vyplní netěsnosti a přece jenom i menší vule a drobne klepání zdvihátek .. je to ale třeba řešit hned ... ty podle me nejezdiš na 5W takže moje vypraveni nema moc efekt ... ale muže to být cokoliv ale pokud menis pravidelne olej tak zdvihátka to být zase nemusi ... možná máš diravy vyfuk a nebo svody z JOHN DEERE :D

solenza*

Označení 5W-40, 5W-50, 10W-40, 15W40, 20W-20, 0W-40 atd. Tyto hodnoty jsou pouze hodnoty, které se týkají viskozity oleje, tedy vpodstatě tekutosti oleje, podle které se dá odvodit použitelnost daného oleje jak v nízkých teplotách, tak v tropických teplotách. Tyto hodnoty v žádném případě neurčují, zda se jedná o systetický, polosyntetický nebo minerání olej. Jinak souhlasím s názory v této diskuzi, že se jedná o vychozené rozvody.

doplněno 06.11.11 23:45:

Tady je to docela pěkně vysvětleno.
oleje.cz/...

doplněno 07.11.11 00:01:

Jakápak rekama. Reklama by to byla v případě, že bych doporučoval nějaký daný olej, ale já píšu o olejích všeobecně. O rozvodech se tady skutečně nepsalo, ale o zdvihátkách to se omlouvám. Ale na tu myšlenku v příspěvku o olejích jsem prostě musel reagovat, když jsem to viděl. ;)

patricius*
hodnocení

Možná dobré poučení o olejích,ale co to má společného s daným tématem.Vypadá to spíše na reklamu.

A pokud jsem dobře četl,tak nikdo o "vychozených rozvodech" tady nepsal.

 

e250td*
hodnocení

0x

Nepíšete,kolik má najeto a v jakým stavu jsou vstřiky? Ty umí dělat rachot . *tuc*

patricius*
hodnocení

Podle tachometru má 144000km ,ale kdo ví.Co se dá dělat se vstřikama?Aby nerachotily?Nebo jak zjistím že jsou špatné.

doplněno 06.11.11 14:12:

Ještě dodatek...jezdím asi za 7-8l / 100km což se mi zdá hodně na to že bych měl jezdit okolo 5ti litrů.

e250td*

Vymontovat,dát na mašinu zkontrolovat .Musí prášit i mít správný tlak,když spíše tečou tak mnohdy mívají multikárový zvuk .

 

blackflamesiczi*
hodnocení

0x

144 jestli je z rise tak asi ne tam to byly taxiky*smich*. RAchta to na volnobeh a nebo i ve vysokejch?

patricius*
hodnocení

Nerachtá to,ale je to dost hlučnej diesel...Neřekl bych že je rozdíl mezi volnoběhem a vyššíma otáčkama.Když se ohřeje ,tak trochu ztichne,tak jako každej diesel.Ale i tak je dost hlučnej oproti VW TDI.

144000 mám na tacháči,ale taky tomu moc nevěřim.

blackflamesiczi*

osobne bych zkusil ty vstriky a predvstrik. To jde udelat i podle zvuku otacenim cerpadla

patricius*
hodnocení

Nevíš nějaký postup nebo schéma.Co se dá dělat se vstřikama?a čerpadlem?

blackflamesiczi*

vstriky bych nechal na potom a u cerpadla jsou 3 sroby ktere se povoli(trochu) a za behu otacet cerpadlem a nechat v pozici kdy pujde nejlepe(neznamena tise) kdyz tohle nepomuze vyndat vstriky a odvezt kamkoly kde maji testr na vstriky , nemusi bejt diesel servis tyhle otestuje skoro kazdej na starej masine

patricius*
hodnocení

Díky Všem za rady...vyzkouším a dám echo.:)

stirecek*

Na hlučnost motoru mají samozřejmě vliv vstřikovače. Důrazně ti však nedoporučuju jakkoliv šahat do čerpadla, pokud nevíš co děláš. Jestli vstřikovač vázne nebo špatně rozprašuje na jedno místo, stává se motor hlučnější, víc žere, víc kouří a jestli mu pomůžeš zvýšit dávku na čerpadle, pak třeba nebudeš řešit hlučnost, ale propálené písty.

blackflamesiczi*

predvstrikem nemuze nic znicit jestli mu nedelaly predvstrik pri rozdodech muse bejt uz nekde jinde

stirecek*

Tím ale nic nevyřeší. Nárůst spotřeby a hlučnosti je právě varování a ukazuje na vstřiky. Vstřikovač může váznout, dávkuje se zpožděním a nepřesně nebo může špatně prášit, kapat a pak je píst první, kdo to odnese. V obou případech platí - zvýšená spotřeba, hlučnost, kouřivost a nižší výkon. Jestli teda jezdí za osmičku místo pěti litrů, čerpadlem to určitě nebude.

blackflamesiczi*

tezko nadalku rict, muze jit dotvrda nebo vstriky nebo vylagrovany cerpadlo bez tlaku

patricius*
hodnocení

Všechno co píšeš souhlasí,hulý to jen když to dost sešlápnu ,ale výkon má dost dobrej.Řekl bych až moc,můžu se rovnat s kdejakou seriovou 66kw Octavii.Do čerpadla se mi teda hrabat nechce,předchozí majitel údajně na čerpadle přidával.Ale kdo ví.

K té spotřebě:Dálku za 6,5l ,ale žádný rychlostní extrém.Párkrát jsem to podržel na 180km/h jinak průměrná rychlost 100-110km/h po dálnici.No a ve městě ani nemluvim.Jezdim tankovat jak s benzinákem,a kvůli tomu jsem si pořídil ropáka.A jsem na tom stejně možná hůř.

Takže co doporučuješ se vstřikama?Vyndat a vyčistit?Otestovat na mašině?A nebo rovnou nový.

Díky...

stirecek*

Ten výkon může být nižší minimálně, je právě kompenzovaný tou vyšší dávkou paliva a jestli čoudí, špatně rozprašuje a ty větší kapky nestačí prohořet, spečou se na saze a letí výfukem ven. Čerpadlo s tím nemá co dělat, kdyby dávalo málo, auto by nemělo výkon. Co doporučuju? Abys to nečistil doma*smich* Najdi si ve svém okolí nějaký diesel servis a nech to odborníkům, mnohdy pomůže vyčištění ultrazvukem, u těchto starých to zvládnou zrepasovat. Taky by se ti mohli podívat na to čerpadlo, jestli minulý majitel přidával, měl určitě důvod - nechtělo se mu repasovat vstřiky, takže auto jede stejně, ale na úkor spotřeby. Pak budeš jezdit za pět litrů v pohodě.

blackflamesiczi*

jestli to jede lepe a ma vyssi vykon je to moc nakourene do tvrda

doplněno 08.11.11 16:45:

jinak by jsi mel slyset fronteru co jsem delal znamemu ta jde jako kovadlina, vic to nakourit neslo*smich*, ale tam se neresilo to jestli to huli a nebo klepe ale aby to v terenu melo alespon nejaky vykon

 

ex*
hodnocení

0x

Pokud chceš "řechtání" opravdu odstranit, postupuj podle rad blackflamesiczi a nejpve začni kontrolou předvstřiku. Špatně nastavený předvstřik u starých komůrkáčů bývá nejčastější příčina "kovového řechtání". Naopak špatné vstřiky se nejprv začnou projevovat tak, ž motor po nastartování se chvilinku jakoby "hádá". On blackflamesiczi auta opravuje a tak zná praxi. To že ve vstřikovačích prasknou všechny 4 jehly najednou je asi taková pravděpodobnost , že tě trefí meteorit. Při jedné prasklé jehle by byl zvuk nepravidelný.

Začni prostě tak jak se má, od předvstřiku a pak až vstřiky. Ovšem bez hodinek (na předvstřik) a stolice (na kontrolu vstřiků) toho moc neuděláš. Nějaké rozmontování a vyčištění ti nic neřekne a taky nic nevyřeší. Ono je lepší poslechnot toho kdo auta opravuje než člověka, který jezdí do servisu i na výměnu oleje. AR

patricius*
hodnocení


Zdravim Všechny.Tak jsem vyměnil vstřiky ze Seata Toledo 1.9 TD .Koupil jsem je zánovní caa 3 měsíce staré za dobrou cenu.
Klepání je lepší ,tak o 10%,ale připadá mi že to ztratilo výkon.Sice ne moc ale je to znát.Chtěl bych ještě zkusit přednastavit čerpadlo za běhu motoru ale nevím jak a kde co povolit a jestli se otáčí celým čerpadlem nebo jen nějakou částí.
Díky za příspěvky.
blackflamesiczi*

zedadu by mely bejt 3x 8 matky lehce povolit , hlavne nedat do pozice kdy je to krasne tiche to potom nepojede

patricius*
hodnocení

Zezadu.To znamená v prostoru rozvodů?

 

blackflamesiczi*

ne od rozvodu, cerpadlo drzi na hlinikovem kusu, a je prisroubovane zezadu k tomu kusu. Nevim jak to popsat ale kdyz se kouknes na cepradlo tam kde drzi uvidis to. Jen jeste nevim jestli i toto ale asi jo , bude zajistene jeste jednim sroubem u trubek ke vstrikovacum

 

nu*
hodnocení

0x

pokud jede suprově, nežere olej a má malou spotřebu, jezdil bych s tím pořád, jinak si tipnu že to má najeto tak 800 tisíc nebo milion

patricius*
hodnocení

Kdyby jsi to četl pořádně ,tak zjistíš že spotřeba a hlučný motor jsou důvody proč jsem měnil vstřiky.Teď bych chtěl jen doštelovat čerpadlo.Olej to nežere a výkon šel dolů,mělo by to jezdit alespoň stejně,když je na čerpadle přidáno.Spotřebu po výměně vstřiků jsem ještě nezjišťoval.

 

misik29
hodnocení

0x

Zdarvím, neprve by to chtělo zkusit dát motor do základního nastavení (1. válec v kompresi H.Ú. a 4. válec ve střihu) a kouknout se jetseli je klika a vačka na ryskách,jestli ne tak je to potřeba seřídit( když bude potřeba seřizovat tak ale musí dolu rozvoďák, a jestli ten rozvodak ma za sebou více jak 60 000km tak už by se zpátky dávat neměl, tudíž se musí vyměnit+ by se měla vyměnit i napínací kladka) a čerpadlo se seřizuje ze strany co jsou vývody ke vstřikům. Mezi těmi 4 vysokotlakými trubkami co vedou ke vstřikům je ve prosřed šroub, ten se musí vymontovat a místo něj našroubovat "hodinky" (vypadá to jak hodinky), potom si najít (např. v dílenské příručce, ESI tronicu...) hodnotu předvstřiku a seřídit to. Seřizuje se to tím že otáčíš řemenicí na čerpadle. Nic težkýho to není ale pokud jsi to nikdy nedělal, tak se do toho radši nepouštěj.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]