Nejste přihlášen/a.
Zajímalo by mě, jak se vyhnout sankci platby příspěvku nepojištěných, když je vozidlo odhlášeno na mě v polopřevodu, vozidlo v době odhlášky nemělo a doposud nemá platnou TK, nechci ho provozovat, mám ho zaparkované na soukromém pozemku. Vozidlo má znehodnocené OTP. Na M.Ú. v odboru registru vozidel mi bylo sděleno, pokud vozidlo nehodlám provozovat, nemusím ho registrovat na svojí osobu v registru vozidel, pokud není vozidlo registrované, nemohu odevzdat SPZ do depozitu a dále, že nejsem povinen za neprovozované vozidlo platit povinné ručení. Toto mi bylo sděleno v roce 2009 a potvrzeno i minulý týden. ČKP po mě však vymáhá zákonný příspěvek nepojištěných. Na mojí námitku, že je vozidlo neprovozní, argumentují tím, že jsem neodevzdal SPZ do depozitu, jinak je vozidlo dle zákona provozováno a jsem povinen platit povinné ručení. Teď nevím jak z toho ven, sbírám staré motocykly a v tomto stavu jich mám od roku 2009 18 kusů. Motocykly jsem v tomto stavu v roce 2010 pro jistotu pojistil, ale dle mého výpočtu po mě bude ČKP vymáhat 108000 Kč. Posílají to po 3. nepojištěných měsících. Je důkazem o neprovozování vozidla jeho nezaregistrování v registru vozidel na mojí osobu?
Již se zde toto téma několikrát probíralo. Zadejte do vyhledávání a projděte diskuze. Třeba Vám to pomůže.
Když to máte veterány, sbírku, ne pro běžný provoz ale zřejmě jen pro akce, nebylo by lepší je vyřadit a nechat jako veterány? Poptejte se u jiných sběratelů.
Zákon předpokládá, že když je vozidlo registrované, je provozované, proč registrovat, když nechci jezdit?
Bitvu s ČKP asi ještě nikdo nevyřešil, je soudní rozhodnutí?
Já chci vyřešit situaci která nastala před 2 lety, a vyhnout se placení té šílené sumy 108000 Kč. Od r. 2010 mám již všechno v polopřevodu pojištěno
Vyřešte to tak že si počkejte až Vás ČKP zažaluje, pokud u soudu prokáže že jste auta provozoval, budete platit...Pokud neprokáže, nic platti nebudete...Brzy bude novela zákona, pak b udete muset stejně všechny ty staré vraky registrovat
doplněno 02.11.11 18:30:Žádné jiné řešení není, žádnou jinou radu nedostanete. Pokud se ukáže že ČKP něco podle zákona dlužíte, budete platit. Pokud nedlužíte, nic platit nebudete. Úřad či magistrát Vám poradil, tak nečekejte další zázračnou radu.Z hlediska zákona o povinném ručení vše, co je v registru zapsáno je bráno jako provozováno.Z hlediska zákona o registraci vše, co je provozováno má být majitelem-provozovatelem registrováno.
Ideální pro Vás je proto kupovat nikde neregistrované motorky, nebo motorky úplně nové, neregsortované...Ty můžete leštit a prohlížet si je v garáži...V momentu kdy se rozhodnete motorky provozovat,musíte je registrovat a pojistit.Pak se dostáváte do databáz pojišťoven a ČKP si Vás pohlídá.
K registraci motorky stačí evidenční kontrola se zápisem, že vozidlo z hlediska EK vyhovuje, zaplatíte správní poplatek a obratem motorku dočasně vyřadíte.To Vám určitě na úřadu poradili.
V této poradně se to opakuje donekonečna každý týden, přesto se tady neustále někdo vyptává na to samé.
není-je to žekněme domněnka,předpoklad(a ta nestačí)...ten kdo někoho za něco žaluje u soudu,musí mu toto prokázat(důkazní břemeno je na žalující straně)...tolik v kostce Ústava-nejen...Takže pohledejte v historii(i nedávné a nejen zde) a pozor na komunikaci(ta je předpokladem nějakého konstruktivního řešení) a nenechte se odbýt tvrzením ČKP,že neprovozování není relevantní námitkou-je,jinak musí prokázat opak,a to jedině u soudu-ten jediný je oprávněn rozhodnout(ne ČKP)...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.