Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Praskájí autobaterie

Od: kacusa odpovědí: 14 změna:

Už mi praskla druhá autobaterie.Mám felici 1.6 rok výr.98 combi.Nevíte někdo čím by to mohlo být?děkuji za radu:))

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

medwed*
hodnocení

1x

Zmerit voltáž jestli ji nedává kapky altík...

des*

Pokud tedy měřit tak ampéry,volty nevadí.Pokud není čím měřit stačí po jízdě zkouknout baterku,jestli v ní nevaří kyselina.

doplněno 26.10.11 22:12:

Doplňuji pro nevědomé.Při nabíjení,může být daleko víc voltů,ale používá se míň jen proto,aby člověk nebyl zraněn.Je to tzv.bezpečné napětí.Klidně v nabíječce může být třeba 220-240V a pokud se nějak nezkratuje ,nic se neděje.Nabíjí se AMPÉRY,ne volty.Za nabitou baterii se považuje na kontaktech 14V.Pokud má baterie 12a míň,je vybitá.Pokud do baterie není vidět,při přebíjení zcela nahlas šumí.

kacusa
hodnocení

A kdyý se vaří?

No oni ty volty vadí, protože větší proud teče v důsledku většího napětí, ono to v autě ani jinak nejde *smich*. Není problém třeba v uchycení baterky? Jinak u bezúdržbové baterky se vaření poznává těžko, jedině šáhnout rukou, zdali není baterka teplá, nebo spíš horká.

To, že se baterka v autě nabíjí tak jak má a nepřebíjí se je zaručeno tím, že alternátor dává do sítě nějakých 14V, což je hodnota plně nabité baterky, pokud je baterka nabitá, jsou napětí v rovnováze a do baterky neteče žádný proud a baterka se nemůže přebít, takže z toho vyplývá, že důležité je jen a jen napětí, čili volty.

kacusa
hodnocení

A když se vaří?

klauke*

když se vaří zajet do servisu kde vymění regulátor a mělo by to být ok

doplněno 26.10.11 21:21:

k tomu měření na aku má být napětí 13.8-14.4 V maximálně však 14.8 V proud do AKU se špatně měří.

kacusa
hodnocení

VŠEM VÁM MOC DÍK-PO DNEŠNÍM MĚŘENÍ JE TO UŽ JASNÝ-ALTERNÁTOR DÁVÁ VÍC NEŽ 18V...:(

Ale jak jsem už se zmínil, proud do akumulátoru nemá smysl měřit, důležité je to napětí, protože pokud je dodrženo napětí, tak do nabitého akumulátoru přestane proud téct a akumulátor se nepřebíjí - A TO JE TO CO JE DŮLEŽITÉ

des*

Na alternátoru je regulátor,vyměnit.

 

hodnocení

1x

Znovu opakuji, není problém v mechanickém uchycení (pnutí)? Kdyby baterka byla přebíjena tak, že by vařila tak to by musel být hodně velký hukot aby praskla. I když viděl jsem co dokáže exploze vyvíjeného vodíku z baterky, ale to se stane vně baterky ato by bylo znát i na kapotě ;)

1jara*

To máte pravdu, elektrolyt by byl všude. Kacus napište kde ta prasklina je, uprostřed, nahoře nebo dole?

 

solenza*
hodnocení

0x

A co třeba žárovky. Nepraskají často?

kacusa
hodnocení

Žárovky nepraskají,ale během jízdy klesají otáčky a auto má tendenci chcípnout:) a stane,že i chcípne.I přes přidání otáček se problém neustále opakuje i několikrát během jedné jízdy:( Auto bylo až do letošního roku scela bezproblémové.tento problém ale dávají na vinu čerpadlu.diagnostika však žádnou závadu neukazuje...

cepagis*

S tou baterkou jak radí ostatní - zkusit zajet do servisu na kontrolu nabíjení, laicky bych pak po jízdě otevřel kapotu a hmatem zkusil teplotu baterky, pakliže na ni neudržíte ruku, je něco špatně. Zkusil bych vyměnit i to čerpadlo, souviset to asi nebude, ale ze ten klid to stojí. Diganostika u Felicie nemusí ukazovat spoustu závad, přece jenom je to první auto s elektronikou, takže napíchnutí na počítač a nenalezení závady ještě neznamená, že závada opravdu není...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]