Nejste přihlášen/a.
Jak seřídit šupátkový karburátor,protože pomale klesají otáčky.Vzduch to nikde nepřisává.
Jako první věc bych se podíval, zda je v pořádku lanko, někdy může váznout a také se nemusí být dobře seřízené, při zavřeném plynu musí mít lanko ještě určitou vůli. Potom bych šel po šroubku vzdušníku, ten je standartně cca 1,5 - 2 ot. povolený. Znamená to utáhnout lehce až na doraz a o ty cca 2 ot. povolit. Potom bych povolil doraz šoupátka a při nastartovaném a teplém motoru bych nastavil šoupátko aby motor nezhasínal. Při malých stabilních otáčkách bych se ještě pokusil doladit šroubek volnoběhu, když se při jeho pootáčení ne některou stranu otáčky zvýší, tak jej tak nechám a následně trochu uberu na šroubku dorazu šoupátka.
Je to samozřejmě jen o základním seřízení, příčiny mohou být i jinde. I šoupátkové karburátory mají různé systémy. Narazil jsem párkrát na karburátor který neměl vůbec seřizování vzdušníku volnoběžné trysky atd. Problémem bývá i znečištěná a přiucpaná volnoběžný tryska, uživatel se potom se snaží snaží volnoběh seřídit jen dorazem šoupátka a to může být i příčinou dotazovaného jevu. Biosložky a sajrajtové benzíny dost karburátory zanáší, zvláště když se jezdí dost nepravidelně.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.