Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak zatlačit brzdový píst

Od: atti022* odpovědí: 37 změna:

Dobrý den.

Nevíte náhodou že jak by jsem mohl zatlačit PÍST TŘMĚNU, t.j. toho válečku který se vysouvá když šlápnu na brzdu. Protože dnes jsem zkoušel vyměnit kotouče a destičky u mé Felicie 1.6, ale vůbec to nešlo. Všechno bylo v pořádku, jenom ten pístek nešlo zatlačit. Zkoušel jsem to šroubovákem, když jsem tam měl ještě ty starý destičky, zkoušel jsem to svěrákem úplně celou sílou, nádobku s brzdovou kapalinou jsem měl samozřejmě otevřenou, ale nic. Ani se nehlo. Poradí mi někdo? Jestli mám koupit uvolnovač rzi něbo něco. Děkuji předem

 

 

37 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mosik*
hodnocení

2x

dělám automechanika sice sem se nedávno vyučil ale nad tím co tu většina píše zustava rozum stát! pokud ti nejde pistek zatlači tak hold rozebrat tj.(bud rozdelej hadičku a vem si to na stul do sveraku a do hadičky foukni kompresorem a to ti ten pistek vytlači! nebo hold šlapej na aute až ti to vyskoči! pak nejlepe si kup novy pistek vyčisti to a slož (pokud si to nikdy ovšem nedelal tak levnejši a lepsi varianta je zajet na vrakač a kupit za 100celý třmen na miste si zkusit esi jde zatlačit (vem si ten stary s sebou a porovnej) doma to jenom namontuješ a odvzdušníš (stačí předek) (felicie šahat na zadek znamená vyměna valečku vzadu bo to zpravidla urveš ty odvzdušnovaky) ... jinak felicie je dneska mrtve auto tak moc do toho neinvestuj a dily řeš vrakovačově! :D jo a ještě zkus ty čepy co drží ten třmen jestli chodi a popřipadě je namaž nějakou nevysychajici vazelinou ... po čem deska jezdi to taky mužeš nejakou mědenkou namazat ... (každopadne deska tam musí chodit né že to tam nabiješ ) ... mej se a mnoho štastných km a hlavne se vrat domu cely :D

moto*

Také se stotožňuji s názorem, že pokud nejde pístek zatlačit bez hrubé sily, tak jedině demontáž. Jen bych se asi nestotožnil s tím vytlačením pístku kompresorem. Někdy to může jít, pokud moc nedrží, tlak stlačeného vzduchu je o řád menší než tlaky v brzdovém systému. Osobně mám jednu starší brzdovou pumpu a zarezlý brzdíč k ni připojím a tlakem vytlačím. Pokud je brzdič s pístky po obou stranách, je třeba jisté taktiky, aby nevylezl jen jeden a potom ten druhý nejde protože kapalina uniká v díře po již vytlačeném pístku.

Jde to samozřejmě i na autě šlapáním na brzdovou pumpu, ostatně bylo již v příspěvcích zmíněné. Ja jasné, že pro příležitostnou opravu nestojí za to mít na brzdy extra zařízení.

V každém případě brzdy stojí za pozornost a absolutní péči. Auto jet nemusí, zabrzdit ale musí vždy :D

 

stirecek*
hodnocení

2x

Ati ještě jednou, pokud ti nejde pístek zatlačit, tak problém bude nejspíš v ucpané hadičce. Ty časem styří a uvnitř se guma odlepuje a pak funguje jako chlopeň. Při brzdění je obrovský tlak v systému a ten gumu přetlačí, ale při povolení brzdy ten tlak není takový, proto ten pístek nemůžeš zatlačit. V každém případě nic ničím nebrus, tím si zaděláváš na budoucí problémy. Ve válečku stačí malá rýha a pak může propouštět a tím budeš mít nedostatečný tlak potřebný při brzdění. Takže těmto rádcům nevěnuj až takovou pozornost, pokud nejsi kamikadze. Taktéž bych nehledal válečky na vrakovišti, kdoví jak dlouho a proč tam stojí. Pokud ti vše fungovalo jak mělo, není důvod, ty je jen potřebuješ kvůli rozdílné tloušťce nových desek zasunout zpět. Takže rada jabraky na odvzdušnění byla opodstatněná, jestli jsou hadičky ucpané. Ty pístky pokud nejsou rezavé a neměly by být pod manžetou jdou zatlačit klidně rukou, takže pístky očistit, popřípadě odmastit a znovu namazat, ale brousit určitě ne! Povol hadičku nebo odvzdušňovák a uvidíš, jestli je chyba v těch hadičkách nebo pístkách. Co se týká otáčení, u fordu se otáčet musí, felicii neznám.

 

hop®
hodnocení

1x
avatar hop

Pokud to nepůjde rozumnou silou, doporučuji bez destiček šlápnout na brzdu, ten píst vyskočí a můžeš zjišťovat další závady, čistit, případně zabrousit. Počítej s tím, že při této akci vyteče brzdovka. Nesouhlasím s Jabrakou, nemusíš mít povolený odvzdušňovák, u brzd není zpětný ventil, jinak by nešlo odbrzdit, kapalina se normálně vrací do nádržky. Neznám přesně Feldu, ale můj postup fungoval u starších škodověnek, použil jsem ho i u Transita...

 

olaf71*
hodnocení

1x

sundat třmen, vložit na váleček kousek prkénka, nebo tam nechat destičky a dvěma malejma montpákama přes zatlačit. jednou se mi to povedlo i velkým šponvinglem (truhlářská svěrka)

troja*

jen doplním ... otevřete víčko zásobníku brzdové kapaliny dejte si přes něj hadr. Když prošťouchnete ten píst montajsnou a on vletí dovnítř, vytlačí brzdovou kapalinu ta vystříkne a pokud se trefí na lak, tak máte krásný fleky ...

mosik*

delám v servise a když máš zavřenou kapotu a povolene jenom to vičko tak ti ta kapalina fajne vyteče přes to a stíká po nadobce a teče na zem kde máš připraveny kybel ... a lak auta musí vydržet daleko vetši chemie a ikdyž sem to nezkoušel neveřim tomu že brzdovka udělá flek!

jirkamatapat*

A v kterém servisu děláš mosiku? Ptám se jen proto,abych se mu vyhnul.

moto*

Přesně tak, brzdovka je pěkný sajrajt a s lakem se nemá ráda. *smich*

 

stirecek*
hodnocení

0x

Musíš s ním otáčet.

doplněno 22.10.11 20:30:

Jakoby zašroubovat...na kterou stranu už poznáš sám.

 

jabraka*
hodnocení

0x

Nestačí mít otevřenou nádobku s brzdovkou,musíš povolit odvzdušňovací ventilek na válci brzdy.

JABRAKA

tr

Zdarvím, nic nepovolovat, akorát to zavzdušníte. Nádobku otevřít akorát kvůli tomu, aby bylo možné hlídat, zda nepřeteče. Též pístkem přední brzdy se netočí, to platí pro zadní brzdy. Je k tomu nutný přípravek, půjčit se dá v servise. I šroubovákem by to jít mělo, ovšem nedoporučuji z důvodu možného poškození. Požné je ovšem, že píst se zatuhlý a nepracuje jak má, v tom případě je potřeba navštívit servis, poněvadž je to vážná závada.

 

atti022*
hodnocení

takže mám zkusit tak, že vyndám ty starý destičky, nasadím zpátky všechno bez destiček, a šlápnu na brzdu?

ja jsem jinak již zkoušel, že jsem šlápnul na brzdu, když byl demontovanej ten brzdič. a nic se nestalo. ten pístek se vrátil do své polohy a když jsem zkoušel zatlačit víc dovnitř, tak to nešlo. nejraději bych to chtěl udělat sám, nerád bych šel do servisu kvůli takové prkotině.

martina4*

Poradne tlacit do valecku a pri tom tocit do prava. Ovzdusnovaky nepovolovat!

 

ex*
hodnocení

0x

Poslechni TR, a nic nepovoluj a s ničím netoč. Pístek jde zatlačit i občejnou truhlářskou svěrkou než tam nasadíš kotouč a desky.

martina4*

Tak to jsem nevedel,ze se nesmi otacet pistkem,ale vzdy to pomohlo a pak i brzdilo. Alespon jsem zase chytrejsi))

tr

Přední pístkama se netočí*sok*, ale u zadních někdy ano, ani to totiž brzděním vyšroubovávájí a je nutné zašroubovat.

1jara*

Ano jsem téhož názoru, pístky v zadu se musí zašroubovat.

 

cyril*
hodnocení

0x

Opravu brzd svěřte někomu, kdo tomu rozumí a nespoléhejte na rady JPP!

 

jarda3*
hodnocení

0x

Tlakovym vzduchem radeji ne - to vyleti jak strela a muze to nadelat peknou skodu nebo rozbit drzku, radeji, na auta vytlacit bez desek. Pist nejde zatlacit zrejme proto, ze je orezly, nebo proto, ze se tlacil nesymetricky a sprajcnul se. Kazdopadne treba truhlarskou sverkou by to melo jit v pohode. Sroubuji se urcite jen zadni, je to kvuli opore pro rucni brzdu, pokud je resena timto zpusobem.

 

jarda3*
hodnocení

0x

Videl jsem uz hodne veci, ale ucpanou brzdovou trubicku nebo hadici teda ne... Cim by se jako mela ucpat? Ten pistek bude bud rezavy nebo sprajcnuty (nebo oboje).

stirecek*

čti pořádně, uvnitř hadičky gumy popraská ...

 

jirkamatapat*
hodnocení

0x

Pístky třmenu budeš muset vytáhnout(stlačením brzdy bez brzdových destiček) a po demontáži třmenů vyčistit zabroušením jak pístků tak i okrajů válečku.

olaf71*

jasně, vypadnou ven a už to nedá dohromady včetně odvzdušnění

 

mosik*
hodnocení

0x

zajed si sakra na vrakač a kup si třmen který si odzkousis esi chodi ... zaležitost 200kč i s cestou ...

 

stirecek*
hodnocení

0x

*zed* fakt nechápu rady některých z vás. On chce pístek zatlačit a radíte mu, jak ho vytlačit*ee* Pístek z vrakoviště bude chodit a po napojení na ucpanou styřelou hadičku chodit nebude*ee* dvě stovky vyhozené do luftu. Doporučuju vypnout pc a jít na čerstvý vzduch*bezim*

mosik*

tak jedině to zatlačit a povolit odvzdušnovák a pokud to pujde tak tím zjistíš esi je ucpana ta hadička ... ale podle me je zarezavelý pistek .,.. jebat takové nachuja nejakym lidem co ani neumí popsat co stim maji tak neco poradit ... od toho sou servisy ... pokud bude měnit hadičku tak zachvilu očekávejte další problém ... utržená brzdová trubka ...nejde povolit odvzdušnovák ... a jiné veci spojene se starou vránou :D

olaf71*

ten pístek moc rezavý nebývá, spíš nečistoty a to jen kvůli absenci prachovky

erikch*

bohužel po přečtení některých příspěvků by bylo fakt možná lepší jít ven pouštět draka...Po sundání kola tuším 13" ořechem a 15" jistící matku povolíme čep vodícího pouzdra třmenu(ty čepy v prachovce musí volně klouzat-takže očistit a grafit.vazelínou promazat) ,tak aby šlo vyndat destičky,po vyndání desek něčím vhodným a pevným-bez hran(např.nástavec goly),opatrně pákou mezi a pístem kotoučem píst zatlačíme-správně by měl zajet malinko pod hranu prachovky...Prachovku opět "svléknout",vyčistit a promazat grafitem)-pak už jen nové desky a montáž...Nemění-li se i kotouče,třmen se správně ani nesundavá(šrouby jsou lepeny),pouze ony vodící pouzdra třmenu...Pokud není prachovka,je popraskaná apod, -nutno koupit a nasadit...

 

hodnocení

0x

Jednoduše : Nic nepovolovat , požít třeba truhlářkou svěrku a pístek utahováním svěrky zatlačit do brzdového válečku až na doraz .

Pozor na brzdy s automatickým vymezováním vůle brzdových destiček (brzd. čelistí) . Tam je zpravidla překážkou pro zatlačení pístku mechanizmus automatického nastavování vůle brzdových destiček (brzdových čelistí).Nejprve se musí totiž uvolnit tento mechanizmus a poté jde píst válce zatlačit , stejným způsobem jako uvedeno výše. Některé tyto mechanizmy mívají nastavování vůle pomocí šroubovice uvnitř brzdového válce . Tam je nezbytné pístkem otáčet tak , aby byl píst otáčením zasouván (jako by zašroubováván ) do brzdového válečku . Při zatlačování písku do brzdového válce, dochází vždy ke zvýšení hladiny kapaliny v nádržce kapaliny.Kapalina je vytlačována z válečku do nádržky a tudíž není nutnost povolovat odvzdušnění a pod. Přeji úspěch. miro

 

atti022*
hodnocení

děkuji všem za odpověd. zkusím něco s tým udělat. ale jak jsem již říkal, s tou svěrkou jsem již zkoušel (silou, jak jsem jen mohl) a ani se to nehlo dovnitř, ani milimetr. asi to nechám na mechanika.

stirecek*

Ati jak jsem již psal, stejný problém jsem kdysi řešil u escorta, pístek prostě nešel zatlačit ani násilím či svěrkou a problém byl právě v té hadičce, která nepustila tlak zpět. Předpokládám, že brzdy odvzdušnit dokážeš, takže hadičku povol nebo ten odvzdušňovák a uvidíš, jestli je problém v hadičce nebo ne. Já pak pístek jednou rukou lehce za současného otáčení zatlačil, hadičku vyčistil, protáhl drátem, odvzdušnil a brzdilo jako nové. Pístek zarezavět nemůže, pokud je manžeta v pořádku, navíc ani nemá kde se uchytit, poněvadž se stále pohybuje sem a tam. Pokud je na něm staré mazivo nebo nějaký bordel, stačí odmastit, vyčistit, něčím promáznout, kdyby se pod manžetu dostala vlhkost aby nerezavěl a musí jít krásně rukou zatlačit. Nádobku doleješ až nakonec nebo při té příležitosti brzdovku rovnou vyměníš.

P. "stirecek" mám několik zásadních připomínek k Vaší odpovědi. 1. Že hadička nepustí tlak zpět! To by musela být totálně ucpaná. Kdo zná princip činnosti hlavního brzdového válce ví , že hlavní brzdový válec kromě další činnosti , udržuje stálý , stále stejný přetlak kapaliny v systému. To proto , aby se systém nemohl zavzdušnit . Pokud se tlak zvýší , třeba zahřátím a roztažením kapaliny při provozu , aby nedošlo k zabrzdění , musí část tlaku uniknout zpět do nádržky s kapalinou.( Při samotném brzdění je tato funkce vyřazena.) A toto se děje i při zatlačování pístků např. svěrkou. Pokud to stále nejde jak uvádí tazatel , tipuji skutečně na blokaci automatickým systémem , jak uvádím v předešlém příspěvku a nebo na znečistění (korozi) vyčnívající části pístu , která se v průběhu opotřebování obložení stále zvětšuje . A tady mám druhou zásadní výhradu . Píst se v průběhu používání brzdy zcela nevrací - nazasouvá , aby nemohlo dojít k jeho znečištění jak uvádíte , ale vrací se jen o vůli brzdového obložení. Zvětšující se část vyčnívajícího pistu z válečku je tak vystavena znečištění _ korozi . A to i v případě dobré manžety. Zdravím motoristy a omlouvá se za rozsáhlejší příspěvek. Snažil jse se být srozumitelný. - miro

 

blackflamesiczi*

tady se stirecka musim zastat , zarostla hadicka je u starsich aut kde se kasle na vymeny brzdovky docela bezna vec vetsinou to delam na feldach a escortech u setrilku co si mysli ze brzdovka je naporad a nechteji ji menit a pak vetsinou menim vse

doplněno 24.10.11 18:33:

kdyz to nejde zamacknout tak je to bud zarezle (hrana pod pistkem) a nebo zarostle (nejde to ani moc vytlacit pedalem ) takze jako prvni povolit ovzdusnovak a zkusit zamacknout o zavzdusneni nejde protoze tak jako tak neco musi vyndat ven (hadicku nebo pistek)

 

dobrak*
hodnocení

0x

Pamatuj si,že když něco nejde silou ,tak to jde silou ještě větší.Ještě než jsi sundal to staré obložení,jsi měl vzít pořádný majzl,nebo klín strčit mezi obložení a dát několik POŘÁDNÝCH RAN. Po uvolnění už to potom jde zasunout obyčejnou svěrkou.Vyzkoušeno na několika starších vozech (do roku výroby 2002) ...mimochodem i na Filetě co máš.

 

atti022*
hodnocení

tak problém vyřešen s tým pístem. pomohl jeden podomácky udělaný stahovák. levý kotouč a destičky na levé straně vyměnený v pohodě, ale na pravé straně nešly povolit ty dva šrouby, který drží celý brzdič na tehlici. Asi je to nějak "připečený" (bude to tím, že ten kotouč na pravý straně je trošku zvlněný). Snád pak pomůže hasák, aneb všechno rozříznout. Jinak ani ten spodní a horní šroub, který drží třmen, ten taky nešlo povolit. Povoloval jsem, a zlomilo se to. Naštěstí jsem měl takový šroub. Tak jsem tam prozatím nechal ten starej kotouč na pravé straně, ale destičky jsem dal nový.

erikch*

ty šrouby jsou)a mají být) správně "lepený"-proto ti to jednak nešlo(pomáhá po odtrhnutí a po postupném povolování nahodit "zpátečku" a zase kousek(závit,dva) utáhnout...,tím předejdeš utrhnutí šroubu(většinou)...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]