Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak ověřit počet ujetých kilometrů u ojetin?

Od: petr123* odpovědí: 18 změna:

Jak lze ověřit reálný počet ujetých kilomentrů u ojetého vozu?

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

cocinkamichalka*
hodnocení

0x

Řekla bych, že jedině tím, že dáte auto prohlédnout nezávislému automechanikovi. Ten Vám taky řekne jen rozmezí, třeba že podle toho a toho to vypadá, že to má nalítáno kolem 200 tis. km. Když na tachometru bude 50 tis., tak nebrat.

Jiný způsob podle mě neexistuje.

takjan*

U některých aut se ukládají ujeté km do třeba 8mi jednotek. Pokud se v tom mechanik opravdu! vyzná, dokáže najít rozdíl. Ale darebáci jsou opravdu dobří... Jinak snaha ohodnotit vůz jen podle ujetých km je zcestná. Rozhodují spíš jiné parametry. Opět velmi šikovný mechanik..

martinjelinek*

Hm to je dobrá odpověď..8 jednotek to jsem nevěděl. Dík za radu taky

 

martinjelinek*
hodnocení

0x

Záleží jaké je to auto jak je staré. U novějších se to dá načíst z jejich počítače v autorizovaném servisu. Ale i toto dokážou ti podvodníci přepsat. Jinak paní tady radí že 50 000 km určitě nebrat. To nemusí být pravda. Jsou i tací kteří jezdí takto málo ale je potřeba zjistit jestli je to tedy pravda. A i řadící páka volant a pedály už nejsou poznávacím znamením, oni je vyměňují.

 

petapeta*
hodnocení

0x

Zkusit to na http://www.cebia.cz/

 

nu*
hodnocení

0x

Každou elektroniku lze očurat, primitivní paměti přepsat, složitější vyměnit, auta servisovaná subjektem který údaje o úkonech zadává do nějakého systému lze ověřit, auta servisovaná na dvorku nikoliv...

Nikomu nevěřte.

prakticky pokud to nekupujete od znameho ktery je prvnim majitelem tak to nepoznate přesně žadnym zpusobem.. v dnešní době to stačeji tak dukladně že nepozná nikdo nic.. pokud to stači nějaky mamlas tak se to da vyhrabat z řj motoru nebo i myslim abs.. ale taky muže byt problem že tyto komponenty mohly byt vyměněny.. stejně tak jako další části...volant atd.. cebia si myslim že nic neřeší... nevěřil bych tomu moc,.. servisní knížky se bud ztrati a nebo kdo vi jestli se to tež nefalšuje... pokud je to auto z čr tak teoreticky se da dohledat servisni historie vozu ale nevim.. další věc, nikdy nevite jestli nekupujete kradené auto.. ono to běžně nikde jen tak nepoznají... ale muže se stat a jakože se stalo že vás v zahraničí zastaví a začnou se vám hrabat v autě... auto nemá pouze vin ale má těch identifikátoru více... myslím že někde na pojistkové skřínce je další mam takový pocit a podle toho se da taky zjistit jestli není kradené.. což se asi standartně nedělá, ale pokud se v tom někdo začne štourat, muže se vam stát že pojedete domu vlakem :)... s ojetinama to neni tak jednoduche... ale pokud mohu doporučit tak neřešte jestli ma auto 50 nebo 200tis.. divejte se hlavně na stav vozidla.. což byva naopak.. většina hledí na najete kilometry.. to je pak hrozně asi hřeje na duši a mysli si jak dobře nekoupili a na druhou stranu to bude totalni vrak co je na rozsypani a ve skutečnosti to ma najete pomalu pul mega ... hlavně je si třeba uvědomit že pokud kupujete auto ktere je v dobrém technickém stavu a má najeto přes 200tis skutečných, tak na tom autě bylo měněno hafo dílů...

To Honzas1 - *palec*

Nyní perlička-koupil jsem auto ,na tachu něco kolem 170000,naftu.Jeden kolega-kolik má najeto,já mu odpověděl-dle tacha stosedmdesát tisíc,ale odhaduji minimálně o dvěstě více a on že ne to odpovídá jak vypadá.O půl roku později seřízení ventilů,těsnění pod hlavu,rozvody... a při převzetí mechanik říká,že se nebojí říci,že motor má nalítáno k milionu km!

Byl to motor ,který se do toho auta nikdy nemontoval ale vzhledem k tomu,že bloky (cca 6 či 7 typů ) jsou shodné to nikdy na STK nepoznali,dokonce si ani na EvK nevšimli absence turba!

 

cobrak*
hodnocení

0x

Máte hodně možností. Podle opotřebení pedálů, volantu, madel dveří, řadící páky, prosezení sedačky atd. Ale všechno se to dá vyměnit, takže pokud někdo chce auto prodat za každou cenu, tak vše výše popsané vymění za nové a stočí tachometr o 150tis. Také to můžete napojit na PC a načíst údaje z jednotky, ale i ta se dá vyměnit. Prostě nikdy nemáte šanci na to přijít 100%. Ale můžete eliminovat tu možnost, že koupíte auto se stočenými km. Vždy platí řídit se rozumem. Tzn. Nekupuju auto r.v.2010 s 60 tis. za 100 tisíc Kč.

 

petr123*
hodnocení

Díky všem za rady. Šlo mi o to jestli je nějaký relativně těžko zfalšovatelný údaj podle kterého to řeší třeba právě ta Cebia. Jak to tak vidím tak asi ne...

PS: neřídím se podle ujetých kilometrů. Je mi jasné že podle stylu jízdy a kvality servisu může být auto s reálně najetými 50 tisíci v horším stavu než udržované co najelo 150 tisíc.

nu*

Auto si poříďte v jiné, průmyslově vyspělé zemi, kde je stáčení tachometru trestným činem, u nás není politická vůle zamezit podvodnému jednání

cobrak*

Bohužel je dnes již realitou, že třeba auta z Německa mají stočené tachometry také. Protože tam jdou auta naodbyt právě proto, že se lidé domnívají, že koupí auto, která má kilometry v pořádku. Jenže jelikož i skopčáci chtějí více vydělávat, stačí to stejně jako Češi. Ale samozřejmě v menší míře.

pepak*

Už i STK v Německu převzaly náš Český model-kdo maže,ten jede:D, :-D

petr123*
hodnocení

Chceš slyšet něco nečekaného? Za plotem není tráva zelenější, jen tak vypadá...

.

To co se děje tady se děje všude. Zákon s tím nemá nic společného - podvod je trestný všude a není na to potřeba žádný speciální "zákon proti stáčení kilometrů". Myslím že zrovna německé bazary provozované turky jsou pověstné svou úrovní služeb *smich*

 

takjan*

Koupil jsem auto s 250000 km. Legálními teda. Jsem blázen? Ne. ten motor najede v pohodě dalších tolik. Auto jak nové. Každý ho odhaduje na půl milionu. Takže: proč se všichni bojí najetých km?

cobrak*

Zastávám názoru je lepší koupit auto, které má na tachometru klidně přes 200tis, než auto, které má 100tis. Je téměř jisté, že těch 200tis. nebude stočených a já koupím auto, u kterého si můžu být evidentně jistý, že stav kilometrů sedí. Samozřejmě si musím ověřit, zda autu nic není!

pit*

jedna možnost je stavit se v origu servisu, km se od nějakého roku evidují a tam ti někdy vyjedou kompletní servisní historii. Dále se zapisují do řídící jednotky, šikovný člověk to ale dokáže přepsat, ale zůstane tam záznam o změně, takže i to je pak varovný signál. Cebia je taky možná, dostává údaje ze sevisů a STK, takže pokud auto už na STK bylo a nemělo již stočený tacho, zjistit se to dá. Na kilometry moc nekoukat, důkladně prohlédnout stav vozidla. Auto, které najede třeba za 3 roky 200t km je mnohdy v lepším stavu nežli auto, které za stejný čas ucuká 30t km po městě!

loska

jak píše @martinjelinek někteří řidiči najedou velmi málo příklad muj děda koupil uplně novou fabii je stará už 7 let a má najeto pouze 32 000km z toho sem najel půlku já :-D ´takže když by jí jednou prodával kupujíci by si mohl myslet že má stočenej tacháč

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]